Hop til indhold
Vild med Golf

Nicolai

Rumdeler beskyttelse til bunden af bag..?

Recommended Posts

Jeg har bemærket at mine gripender bliver hurtigt slidte i min bag, så skal have fundet noget til at droppe ned i bunden.

Har i fundet på noget smart, som jeg kan kopiere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som @osholm skriver, så kan klude bruges, men jeg kender også en del der har smidt skumgummi i bunden af deres bags, som også skulle virke. Dog virker det underligt, at dine grips bliver slidt ved at stå i din bag? Skifter du dem ikke mindst én gang pr. sæson?

Edit: stavefejl

Redigeret af cpohd

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
29 minutter siden, skrev osholm:

Klude?

Den tanke har strejfet mig, men synes ikke det virker optimalt.

7 minutter siden, skrev cpohd:

Som @osholm skriver, så er kan klude bruges, men jeg kender også en del der har smidt skumgummi i bunden af deres bags, som også skulle virke. Dog virker det underligt, at dine grips bliver slidt ved at stå i din bag? Skifter du dem ikke mindst én gang pr. sæson?

Godt forslag! Den skal jo bare klippes til og presses ned. Der sidder nogle plastik tags på til Shotscope og det er faktisk dem, der bliver slidt, men skifter ikke grips hver sæson - Det spiller jeg for lidt til og generelt passer jeg godt på mine grips med sæbevand og måske en tur med sandpapiret. Synes dog også at MCC4 plus holder længere.

Redigeret af Nicolai

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@Nicolai ahh okay, så forstår jeg bedre. Men ja, skumgummi virker fint, og jeg ved at de bare har proppet noget ned i bunden af bag'en, og så prøvet at fordele det så godt de kunne.

Hvad er det for et trick med sandpapir og grips? Er det bare et meget finkornet sandpapir du bruger inden du vasker grips med sæbevand? 😀

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev cpohd:

@Nicolai ahh okay, så forstår jeg bedre. Men ja, skumgummi virker fint, og jeg ved at de bare har proppet noget ned i bunden af bag'en, og så prøvet at fordele det så godt de kunne.

Hvad er det for et trick med sandpapir og grips? Er det bare et meget finkornet sandpapir du bruger inden du vasker grips med sæbevand? 😀

Det må prøves af :)

Jaa, altså ikke hver gang, men bare når man føler grippet ikke står helt skarpt længere, så kan man lige give det en god tur med neglebørsten og sæbevand, så tager man et finkornet sandpapir (har gjort det med et grovere uden følgeskader) og giver den en lille tur og skyller det med vand bagefter. Så føles det igen nyt. Det kan måske gøres 2-3 gange. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt, det må jeg lige prøve af. Juniors køller har nogle ret tørre grips, selvom de er ret nye, så det er da et forsøg værd :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gjort det ved mine i nogle sæsoner nu og alle gange føltes de friske igen. Tørheden ved jeg dog ikke lige, hvad kan skyldes, men det kan vel ikke skade at give det en tur :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender i de her?

Det er 85cm lange rør der så kan afkortes efter behov. Ved ikke om det virker 🙂

2_3348_e.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev claust:

Kender i de her?

Det er 85cm lange rør der så kan afkortes efter behov. Ved ikke om det virker 🙂

2_3348_e.jpg

Der er nok nogen for hvem 11 "pladser " ikke er nok. Det er rigeligt for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i mange år benyttet 14 stk afløbsrør (tilpasset i længden) fra Silvan i min bærebag, da det irriterede mig at jernene låste hinanden. Løsningen fungerede fint. Eneste lille problem er, at røret kan risikere at følge med op et stykke vej - og så vægten, der forøges med ca 1,5 kg..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden