Jump to content
Vild med Golf

Logan

Scores 2019

Recommended Posts

Spillede firma golf idag. Turen gik til Kolding golfklub. Spillede okay. Fik 32 point med 2 stregede huller. Driveren var nok den der kostede flest slag idag :( Men det var nok ligeså meget fordi jeg prøvede at slå lidt for stille og rolig for at holde bolden i spil Men det var nok til at vinde over de 7 andre :D 3 puttede også et par gange, da greens var MEGET hurtige. Det skulle man lige vænne sig til hehe Fremfor vores egne greens ( birkemose ) hvor du nærmest skal tage et halvt tilbagesving på de lange puts og de hopper/danser på vej hen til hullet

Bedst idag for mig må have været på hul 4. Par 3 som jeg målte til 184 meter med et 6 jern til pind high ( der var medvind ), dog lige ude for green, men fik chippet i til en birdie !

Stregede hul 12 med et dårligt drive til højre :( og så hul 13 lige efter, men den var jeg godt nok i tvivl om hvordan jeg skal spille. Valgte min 4 hybrid, som jeg trak til venstre. Slaget var dårligt, men var virkelig i tvivl om hvordan hullet spilles bedst. Om man skal så langt frem så muligt eller bare slå et kort jern ud

Men kanon bane. Har spillet den 4-5 gange, men havde glemt hvor gode greens i Kolding er. Virkelig virkelig fede greens. Kan slet ikke sammenlignes med andre baner jeg har prøvet iår ( Vejles var også rigtig gode, men ikke i nærheden af samme hastighed )

Næste firma golftur er til Esbjerg golfklub, som jeg glæder mig til at spille ! Den har jeg ikke prøvet før. Da det er mig som står for at booke turen er foreslag velkommen til om man skal spille Marebæk eller Myeturen velkommen👍

Edited by AkselBirke

17 timer siden, skrev AkselBirke:

Spillede firma golf idag. Turen gik til Kolding golfklub. Spillede okay. Fik 32 point med 2 stregede huller. Driveren var nok den der kostede flest slag idag :( Men det var nok ligeså meget fordi jeg prøvede at slå lidt for stille og rolig for at holde bolden i spil Men det var nok til at vinde over de 7 andre :D 3 puttede også et par gange, da greens var MEGET hurtige. Det skulle man lige vænne sig til hehe Fremfor vores egne greens ( birkemose ) hvor du nærmest skal tage et halvt tilbagesving på de lange puts og de hopper/danser på vej hen til hullet

Bedst idag for mig må have været på hul 4. Par 3 som jeg målte til 184 meter med et 6 jern til pind high ( der var medvind ), dog lige ude for green, men fik chippet i til en birdie !

Stregede hul 12 med et dårligt drive til højre :( og så hul 13 lige efter, men den var jeg godt nok i tvivl om hvordan jeg skal spille. Valgte min 4 hybrid, som jeg trak til venstre. Slaget var dårligt, men var virkelig i tvivl om hvordan hullet spilles bedst. Om man skal så langt frem så muligt eller bare slå et kort jern ud

Men kanon bane. Har spillet den 4-5 gange, men havde glemt hvor gode greens i Kolding er. Virkelig virkelig fede greens. Kan slet ikke sammenlignes med andre baner jeg har prøvet iår ( Vejles var også rigtig gode, men ikke i nærheden af samme hastighed )

Næste firma golftur er til Esbjerg golfklub, som jeg glæder mig til at spille ! Den har jeg ikke prøvet før. Da det er mig som står for at booke turen er foreslag velkommen til om man skal spille Marebæk eller Myeturen velkommen👍

For mig er der ingen tvivl - Marbæk er en langt bedre bane. Den kan stærkt anbefales. 

• Upvote 2

31 point på dagens runde som lignede den jeg leverede sidste gang jeg var ude og spille. Spillet flød fra start og på de første 6 - 7 huller lignede jeg mere en spillet med hcp end hcp 15. Efter syv huller var jeg blot 2 over par. Så holdt jeg op med at kunne putte plus jeg blev ramt af lidt sort uheld. 

På 8. og 15. hul havnede lange drives bag træet i fairways hvilket nok kostede 2 - 3 point. 

Hvis vi tæller puts fra forklæde og fringe med så havde jeg 6 treputs på de sidste 10 huller. Greens er lige blevet oversået så alt var langsomt og hoppende, men jeg har godt nok sjældent lagputtet så ringe. 

Jeg tror ikke mit spil fra tee til green nogensinde har været bedre og så er det bare frustrende ikke at få et bedre resultat med hjem... 

Den 11/5/2019 kl. 20:42 , skrev AkselBirke:

hul 13

Hvis du har tendens til at gå lidt højre, så er bunkeren i spil og på en tør dag kan den let rulle deri alligevel (gjorde det i Sommer, selvom jeg ramte midt fairway. Hybriden sikkert ikke langt nok ud, hvis du vil på i 2, medmindre du kan nå ned omkring bunkeren i højre, for at få et mere "frit" udsyn til green. @Inu8D er der stadig OB i skoven eller har de fjernet det? 
Der er hvertfald masser af plads, selvom det ikke lige umiddelbart føles sådan deroppe fra. 

Turnering søndag. 

Sløjt spil, hvor driveren havde sit eget (dårlige) liv. Jernslag var tit for korte, og ofte ikke i den korrekte retning. 

Det eneste der reddede runden var de gode indspil på 6-7 af hullerne; chips lige udenfor fringe og lidt længere indspil på 30-40 meter lå mellem 20 - 100 cm. fra pinden, så der kunne jeg nøjes med et enkelt put. De fleste andre gange puttede jeg alt for kort eller over en meter for langt. 

Pudsigt nok ingen streger, selv om det var tæt på flere gange.

32 point, og dermed en 6. plads i B-gruppen.

Blot 3 pars. Pudsigt nok kom den første på hul 11; banens letteste, som jeg har et noget anstrengt forhold til. Der er 100 meter over vand. Alligevel slår jeg tit i vandet. Jeg kom over denne gang, men manglede stadig 30 meter til pinden. Lille indspil og bolden lå 30 cm. fra hullet... Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har forladt greenen for at notere et 5- eller 6 tal (begge giver 0 point).

Mine 3 medspillere havde en hård dag på banen, og endte på de 3 sidste pladser i gruppen med 13, 20 og 21 point.

Så jeg kunne dårligt beklage mig for meget.

Sidste 3 runder. 25, 27 ( 88 slag)og 33 points (82). Har været svært at holde rytmen i vinden. Sjovt med lange drives i medvind og at slå den lavt i mod vinden 😋

Den 13/5/2019 kl. 20:07 , skrev Nicolai:

Hvis du har tendens til at gå lidt højre, så er bunkeren i spil og på en tør dag kan den let rulle deri alligevel (gjorde det i Sommer, selvom jeg ramte midt fairway. Hybriden sikkert ikke langt nok ud, hvis du vil på i 2, medmindre du kan nå ned omkring bunkeren i højre, for at få et mere "frit" udsyn til green. @Inu8D er der stadig OB i skoven eller har de fjernet det? 
Der er hvertfald masser af plads, selvom det ikke lige umiddelbart føles sådan deroppe fra. 

Der er out i højre ! Hvis du ikke kan nå green skal du bare slå et jern som lander på længden med det ene træ som står lige højre om fairway lidt lang af skoven ! Og hvis du kan nå green skal der bare slås efter den ! 

Den 14/5/2019 kl. 21:13 , skrev Inu8D:

Der er out i højre ! Hvis du ikke kan nå green skal du bare slå et jern som lander på længden med det ene træ som står lige højre om fairway lidt lang af skoven ! Og hvis du kan nå green skal der bare slås efter den ! 

Jeg mente nok der stadig var OB i højre. Jeg kommer næppe til at drive +300m carry, så vil nok bare nøjes med at gå efter at ramme venstre om bunkeren :) 

Nu begynder mit spil at ligne noget!

Dagens runde lød på 86 (66 netto, -8 ) og "kun" 32 puts. 6 ture i bunkere, et par halvflade forsøg på at pitch bolden frem og 2 bolde i søen, men alligevel kom jeg ind med 42 points og er meget tilfreds med runden.

3 puts tager hulkanten. Alle puts blev sat til under 40cm, pånær 1 enkelt, som jeg måtte hale i land på 1.5m
INGEN tribler (juhuuu)!
Ingen streger!
Scrambler stortset alle bogeyhullerne på hcp. Kun 2 misser jeg og det er faktisk ikke de 2, hvor bolden gik i søen.
Kun 2 DB :D

Bedst af alt, tippet med at tage et ekstra jern til green hjalp rigtig meget, da jeg kan se på Shotscope at jeg rammer over 30% af mine indspil kort - Meget kort - af pinden og i dag lå jeg pinhigh eller forbi pinden. Utroligt at jeg ikke har kunne se det noget før!? Jeg har nok bare spillet for meget på at jeg troede greenkeeperen havde sat det rigtige flag i (farvekoder for placering på green), hvilket ikke helt var tilfældet. Så i dag skød jeg alle flag og tog et ekstra jern.

Så jo, alt i alt en god runde, hvor jeg ved, hvor der kan forbedres og fedt at putteren endelig gider at makke ret :)

• Like 1

10 timer siden, skrev Nicolai:

Nu begynder mit spil at ligne noget!

Dagens runde lød på 86 (66 netto, -8 ) og "kun" 32 puts. 6 ture i bunkere, et par halvflade forsøg på at pitch bolden frem og 2 bolde i søen, men alligevel kom jeg ind med 42 points og er meget tilfreds med runden.

3 puts tager hulkanten. Alle puts blev sat til under 40cm, pånær 1 enkelt, som jeg måtte hale i land på 1.5m
INGEN tribler (juhuuu)!
Ingen streger!
Scrambler stortset alle bogeyhullerne på hcp. Kun 2 misser jeg og det er faktisk ikke de 2, hvor bolden gik i søen.
Kun 2 DB :D

Bedst af alt, tippet med at tage et ekstra jern til green hjalp rigtig meget, da jeg kan se på Shotscope at jeg rammer over 30% af mine indspil kort - Meget kort - af pinden og i dag lå jeg pinhigh eller forbi pinden. Utroligt at jeg ikke har kunne se det noget før!? Jeg har nok bare spillet for meget på at jeg troede greenkeeperen havde sat det rigtige flag i (farvekoder for placering på green), hvilket ikke helt var tilfældet. Så i dag skød jeg alle flag og tog et ekstra jern.

Så jo, alt i alt en god runde, hvor jeg ved, hvor der kan forbedres og fedt at putteren endelig gider at makke ret :)

Velbekomme :thumbsup:

2 runder i denne uge... 

I onsdags spillede jeg årets dårligste runde. Der var ikke meget der fungerede optimalt og de 26 point var vist det meste jeg kunne få ud af den runde. Det var bare halvskidt det hele set i forhold til hvordan jeg ellers har spillet i denne sæson. 

Lørdag gik det bedre og jeg vil nærmest sige at de 33 point det blev til, var det mindste jeg kunne få ud af den runde. Det lange spil fra tee til green var tilbage på det samme høje niveau som det har været hele året. Er stadig ikke helt skarp nok på green. Det bedste ved runden var dog at jeg ikke gik ned på bag-ni, som tidligere i år.

På de 6 runder i år har jeg kun smidt en bold væk...

Efter en måned med lutter dårlig golf, kom der endelig en fin runde. Vi spillede Mariagerfjord i fremragende golf-vejr.  Da det er en bane, hvor man ikke skal slå skævt, var planen at kun slå driver på de få huller, hvor der er plads til det, så den kom kun op af baggen på 2 huller og den opførte sig ordenligt, med 2 fairway træf 🙂 

Spiller 2 virkelig dårlige huller, men resten er bund solidt, rundt i 81 slag og der er lys for enden af tunnelen 👍

GolfShot

• Like 1

Dagens runde i CGC. 81 slag. 9 pars og 9 bogeys. Aldrig i problemer og dejligt med stabilt spil igen. Kun et lidt uskarpt kort spil, gør at det ikke var 3-4 slag bedre. Mest stabile sæsonstart ever 😎

herredagen, med lidt fugt i luften over Næstved ;) 

https://play.golfshot.com/profiles/N5V2K/rounds/7DyrNQ

89/78 (+6)

30 point, 3 penalties, 32 puts

En "ho-hum" runde, hvis man lige ser bort fra de 3 penalties (vand på dårligt drive, vand på et risk/reward slag og så trukket langt out på 17) var der ingen katastrofer, men heller ingen rigtige opture. På den positive side ingen 3 puts og det var chips der efterlod mig uden bedre chancer for flere 1-puts ... hul 10 burde have været 1-puttet.

Jeg mangler noget retning, 4 af skæverterne fra tee bliver jeg straffet på + par-3 pladerne jeg bare ikke kunne ramme

Lidt mere retning og fairways, så skal det nok gå :)

Virkelig underlig runde i mandags!

http://www.gamegolf.com/player/spetersen/round/2599029

Jeg starter på 10. hul og går bag-9 i +4 slag, hvor jeg nærmest kun slår ét dårligt slag (andetslaget på hul 14). Ellers er det virkelig stabil golf, hvor jeg aldrig rigtig er i problemer.

Mellem hul 18 og hul 1 glemte jeg så åbenbart, hvordan jeg skulle svinge en golfkølle - særligt fra tee! Mine jernslag var faktisk stadig okay, men jeg smed bolde væk fra næsten alle teesteder. Hul 1-9 blev spillet i +13, så den samlede score endte på 89 slag.

Jeg stod virkelig på 18. hul og tænkte: Hvad skete der lige dér?

• Like 1