Jump to content
Vild med Golf

Logan

Scores 2019

Recommended Posts

12 minutter siden, skrev Årgang63:

Tak 👍

Jeg håber du har ret, med stabiliteten, det er sgu svært at stykke 18 huller sammen. Men det er jo meget apropos vores snak, i tråden om den nye lokalregel, et par db og en tb har aldrig forhindret en god score 😁

Her lykkes det fint - skidtet kommer i stimer.... 8 rimelige huller var hvad det kunne blive til her:
https://shotzoom.com/rounds/07137195150#

23 minutter siden, skrev Pastorius:

Her lykkes det fint - skidtet kommer i stimer.... 8 rimelige huller var hvad det kunne blive til her:
https://shotzoom.com/rounds/07137195150#

Ja den runde har et mønster, som jeg kender, en serie gode huller, kæden hopper af og kommer så på igen, for en fin afslutning.

Det er mellem ørene det bliver afgjort. Jeg kæmper stadigvæk med egne forventninger og enorm indebrændthed, når tingene ikke lykkes.

7 minutter siden, skrev Årgang63:

Ja den runde har et mønster, som jeg kender, en serie gode huller, kæden hopper af og kommer så på igen, for en fin afslutning.

Det er mellem ørene det bliver afgjort. Jeg kæmper stadigvæk med egne forventninger og enorm indebrændthed, når tingene ikke lykkes.

Præcis - og så tog jeg en joke inden start lidt for seriøst.

"Der er lay-up på fairway."
"Fairway? - det bruger vi ikke!"

Edited by Pastorius
  • Haha 1

Hurtig runde her til aften. 18 huller 2,07 time 82 slag. 7/14 fw, 8 GIR, 34 putts.... 😞 Old trusty Mizuno MP30 er igen i baggen. Fin runde med for mange putts

• Like 1

Den 14.4.2019 kl. 22:26 , skrev Christian SSGM:

2019 kom an!

https://play.golfshot.com/profiles/N5V2K/rounds/2GgvRN

Brutto 80, netto 68. 40 point

Ja så kom man da ned på jorden igen 😐 

Brutto 96, netto 85, +13

https://play.golfshot.com/profiles/N5V2K/rounds/7DnM08

Lagde ud med at ende venstre om 1. green -> til turfhul -> til bunker -> på green i 4 -> tre-putter. Så er man ligesom i gang med +4 efter første hul. Derfra gik det egentlig nogenlunde indtil hul 6 og 7, og hul 12-14 var også noget lååårt.

Højdepunkt. Drivet på 15 var en bombe i medvinden og det er første gang jeg har haft et 8-jern ind på det par-5 hul, med ca 155-160 meter over dogleg til pindplacering i bagkant. Regner med at flyve de 145 til forkant, tager bolden fuldstændig rent og stadig i medvind er nedslagsmærket pin-high og jeg ender et par meter langt af green. Jeg flækker selvfølgelig eagle-chippet langt af pinden og ødelægger birdiechancen 🙄

Det var så i det drive jeg måske fandt nøglen til min opstilling med driveren og igen på 17 var det et smukt drive jeg ødelægger med at sandwedge til bunkeren pin-high.

18 var bare bras :(

Edited by Christian SSGM
scorekort

Det er en rutchebane det hersens spil ;)
Men du slår godt nok langt... 9i på 160, og lidt senere pitch på 148.... Måske er det yards.... men alligevel :)

1 time siden, skrev ronnow:

Det er en rutchebane det hersens spil ;)
Men du slår godt nok langt... 9i på 160, og lidt senere pitch på 148.... Måske er det yards.... men alligevel :)

Det er yards ;) Jeg slår højt og derfor delofter jeg og forsøger at komme lidt lavere ud i modvind, sikkert derfor jeg fik hooket hul 1 venstre for green.

Pinden på hul 1 (160 yards) var ca 135, med modvind og jeg ville ende lidt kort af pinden. Der burde 9 jernet passe. Den hookede så og blev ca 5 meter lang og venstre, som om vinden ikke rigtig gjorde noget ved bolden

Hul 6 (148 yards) var ca 130 med sidevind. Havde ca. samme afstand og vind i søndags hvor jeg slog 9 jernet 8-9 meter langt, så tænkte PW burde passe. Den nappede så lige de øverste grene i træerne jeg skulle krydse på grund af vinden og dumpede ned kort.

Vil have gap-testet sættet når vi kommer længere hen og der er spillet flere runder, slår for ustabilt nu. Der er lidt skæve spring mellem jernene og særligt mellem GW jeg slår fra 105 meter og PW fra 125 syntes jeg springet er for stort.

Edited by Christian SSGM

2 timer siden, skrev Christian SSGM:

Ja så kom man da ned på jorden igen 😐 

Brutto 96, netto 85, +13

https://play.golfshot.com/profiles/N5V2K/rounds/7DnM08

Lagde ud med at ende venstre om 1. green -> til turfhul -> til bunker -> på green i 4 -> tre-putter. Så er man ligesom i gang med +4 efter første hul. Derfra gik det egentlig nogenlunde indtil hul 6 og 7, og hul 12-14 var også noget lååårt.

Højdepunkt. Drivet på 15 var en bombe i medvinden og det er første gang jeg har haft et 8-jern ind på det par-5 hul, med ca 155-160 meter over dogleg til pindplacering i bagkant. Regner med at flyve de 145 til forkant, tager bolden fuldstændig rent og stadig i medvind er nedslagsmærket pin-high og jeg ender et par meter langt af green. Jeg flækker selvfølgelig eagle-chippet langt af pinden og ødelægger birdiechancen 🙄

Det var så i det drive jeg måske fandt nøglen til min opstilling med driveren og igen på 17 var det et smukt drive jeg ødelægger med at sandwedge til bunkeren pin-high.

18 var bare bras :(

Troede ellers lige at jeg skulle til at diske op med den <80 øl :D

Men kan da trøste dig med at vi er lige ringe, hvad Eagle chance angår.

Jeg slår 258 (Carryer 230 over 2 søer), ligger 165m til pinden, som jeg slår 9m over og har en optimal Eagle chance derfra, selvom bolden ligger lige udenfor green.. Jeg sætter den så ca 0.6-1m til pinden og misser sgu derfra 😕

Jeg skal hvertfald have kigget nogle ting efter, især min putter, svigter og har gjort det længe.

• Haha 1

Den 17.4.2019 kl. 13:51 , skrev Nicolai:

Jeg slår 258 (Carryer 230 over 2 søer)

Det er altså også pænt langt af spillere på vores niveau.

Den 17.4.2019 kl. 13:51 , skrev Nicolai:

især min putter, svigter og har gjort det længe

Velkommen ;) I dagens runde havde jeg hele 4 point efter 7 huller :D. Putteren var dog ikke den eneste skurk i det scenarie. Bortset fra et enkelt decideret dårligt tee-slag, så var resten helt til hest. Og da jeg endelig på 8. hul ramte GIR, så valgte jeg (eller var det putteren der valgte) at 4-putte. Doh!

De sidste 10 huller var heldigvis bedre, men putteren forblev den onde kølle. Så, ja, den skal vist også stå på puttetræning her.

47 minutter siden, skrev ronnow:

Det er altså også pænt langt af spillere på vores niveau.

Velkommen ;) I dagens runde havde jeg hele 4 point efter 7 huller :D. Putteren var dog ikke den eneste skurk i det scenarie. Bortset fra et enkelt decideret dårligt tee-slag, så var resten helt til hest. Og da jeg endelig på 8. hul ramte GIR, så valgte jeg (eller var det putteren der valgte) at 4-putte. Doh!

De sidste 10 huller var heldigvis bedre, men putteren forblev den onde kølle. Så, ja, den skal vist også stå på puttetræning her.

Det ved jeg, men det var også lidt af et sats, da jeg alligevel ikke kunne nå mere end 9 huller, så pressede bare igennem og over kom den :)
Spiller normalt layup før søerne, da vinden skal stå rigtigt og passagen er smal. 

Jeg er træt af mit putning, for skal jeg ned i mit gamle hcp, så skal jeg til at putte bedre. De baner jeg spiller nu, er væsentligt længere end min gamle klub, hvor de længste er på 480, men man får meget foræret pga downhill og par 4 hullerne ikke er over 350 og uden de større forhindringer undervejs. 

Ry's forni har alene 54 bunkere, så hvis man ikke træner sit bunkerspil, så får man gjort det undervejs på runden :D

57170726_2067183680247662_1317190882553757696_n.jpg

Dagens EDS runde i CGC. 79 slag =37 points.13 pars, 3 bogeys og 2 db. 7/14 FW, 9 GIR, 32 putts. Bolden fornuftigt fra tee og faktisk en stabil runde uden så meget pjat. Længste putt var 3,5 m for sand save par på 18, ellers intet over 2 meter, men fin længde kontrol.

Ferie, kulde, arbejde og familie har gjort at dagens runde var den første i år. 

Der var tydeligvis rust på de første 9 - 10 huller og det hjalp heller ikke at jeg havde valgt at spille fra 61 tee ligesom dagens medspillere. Backtee spiller langt for mig og når driveren så var en smule skæv, så er banen bare  endnu længere. Der var også et par dårlige indspil og et par 3 puts. Alt i alt scorede jeg 11 point på forni.

På 11. hul lavede jeg en mindre ændring på min opstilling i drives og så sad de midt i banen resten af vejen. Det var ligesom at resten af spillet fulgte med de gode drives så det blev til 19 point på bagni og årets første birdie på 16. hul. 

30 point på sæsonens første runde er klart godkendt... 

• Like 1

Årets (hidtil) dårligste runde fandt sted i dag.

Fantastisk vejr, men spillet var der ikke. Vi spillede fra de bagerste klodser, hvilket jeg sjældent gør, og spillet var heller ikke til det. 

For 9 i 49 slag og 14 point; har af 4 x 1 point.

Bag 9 starter med at koste 22 slag på 3 huller og dermed 0 point. Herefter 2 x 1 point. De sidste 4 huller var 3 x bogey og dagens eneste par. 

I alt 102 (!!!!) slag og 25 point.

Stort set intet fungerede. Drives var frygtelige. Utallige dårlige jernslag; her af en del flækkede. Putteren var kold, og holede ingen fra over 1,5 meter. Bedste slag var efter en skovtur ved siden af en green. Kunne ikke slå pga. et træ, så valgte at stå med ryggen mod let hævet green og slå mellem mine ben. Landede 4 meter fra hullet og 2 puttede. 

Nogle dage har man bare lyst til at kaste sit grej i nærmeste sø og i dag var ingen undtagelse.

Dog var det mest putteren, som igen havde en rigtig dårlig dag på GIR, hvor den syntes at skulle bruge mindst 3-4 slag og på de andre, som jeg scramblede, virkede den med kun 1 put. Så havde jeg lige 3-4 nærved fra +6m.

Spiller egentlig rimelig, omende mange slag i dag sad lavt (mon jeg er vokset i nat eller bare var meget tidlig afsted, så kroppen ikke nåede at synke sammen? :D )..
Desværre kom jeg rundt i 100 (79), med hele 40 puts, 7 bunkerbesøg, hvor den ene skulle have 3 forsøg, før jeg kom de sidste 3m til green. Mister undervejs 2 bolde i roughen ved fairway, så måtte droppe derfra (jeg er faktisk en smule fan af det nye regelsæt).

Forni var helt håbløst med kun 12 points og imponerende 55 slag og på det tidspunkt var jeg meget tæt på at gå hjem....uden mit sæt...

Vælger dog at fortsætte og kommer ind med 19 points på bagnien, men putteren var stadig træls. Så hvis man ser bort fra at jeg brugte 40 puts, så var runden faktisk okay.

@Nicolai Ja den slags dage kender vi vist alle 😏

Spillede Hobro i går og ikke meget virkede og hvis det gjorde, så var det meget kort varigt 😞  6 bolde væk, lavede 28 point og en 93-94 slag 😎

Årets anden runde blev spillet fra 55 tee i dag. Hornbæk er meget tør og da man først nu tør tænde for vandingsanlægget pga risiko for frostskader så er greens også hårde, tørre og meget ujævne. 

På drives og lange slag er alt længere end normalt, men til gengæld var det svært at stoppe bolden på green. Alt skulle helst bumpes ind for at holde green. 

De ujævne greens betød også et par missede puts hist og her. Dog holede jeg også et par halvlange så det var ikke ren jammer. 

Så i de betingelser er jeg rigtig godt tilfreds med 33 point og så var der også lige en birdie på 11. hul. 

Jeg har nu spillet to runder med mine nye Wishon wedges som @Rosenberg har lavet til mig. I fulde slag lever de helt op til forventningerne i forhold til feel og længder. De 3 nye wedges føles fuldstændigt som at slå min PW og det var det jeg søgte. 

I der korte spil er jeg i proces da gradantallet er anderledes på de nye udstyr I forhold til det jeg havde før. Jeg chipper mest med min GW og den er stærkere end den jeg brugte før. Det samme med SW som jeg bruger til korte pitches. 

Jec har et kvart sving jeg elsker at bruge på 30 - 60 meter. Før gik min lopwedge 30 meter med det sving, men det nye jern går 5 - 10 meter længere og det samme med både både SW og GW. Noget er det er måske de tørre greens så det må jeg se ad hen ad vejen.