Jump to content
Logan

Scores 2019

Recommended Posts

Søndag morgen startede fint med solskin og jeg sad hjemme i køkkenet og stor glædede mig til at komme ud. Da jeg så kørte de 3 minutter over til klubben og kom op på rangen, så begyndte det at regne :( Men nu var jeg der jo og tiden var booket. Så der blev varmet op og vi fik lige samlet endnu en spiller op til runden, så vi endte med at blive en tre-bold :thumbsup:

VI fik en del byger undervejs og måtte desværre vente en del på en langsom bold foran os. Men spillet gik fint og på for-ni blev det da også til 17 point. Efter for-ni sagde den ene spiller fra, men hun havde da også sagt at det ville hun nok gøre inden start. Så vi gik i stedet over på 9-hullers loop'en, for at undgå alt for meget ventetid. Da vi var midt ude på fairway på hul 3 begyndte det at sne, så vi blev enige om at spille hullet færdigt. Da vi kom på green, var den hvis og vores bolde samlede sneen op, så den sad i et fint bælte rundt om når vi puttede.... SÅ var det også nok og vi valgte at gå ind.

Ret meget ØV, når man lige inden man kører til banen glæder sig og solen skinner og man så bliver nødt til at afbryde runden pga. snevejr :brr:

• Confused 1
  • Sad 2

Årets første tællende runde i CGC. 84 (41+43) slag = 32 points. Hård start med et  4 putt og en triblebogey. Herefter faktisk mange gode huller uden flere streger.

Jeg havde golfsættet fremme i torsdags, for første gang siden første uge af december. Det var faktisk bedre, end jeg havde frygtet:

http://www.gamegolf.com/player/spetersen/round/2524254

87 slag, med samme bold og uden strafslag er bestemt godkendt.

40 putts er dog ALT for mange, men der var godt nok meget rust i den, så det bliver forhåbentlig hurtigt bedre.

Den afsluttende birdie på 18. var super god. Tredjeslaget fra fairwaybunkeren var i stiv modvind, så det blev et 8. jern til de 105 meter.

http://www.gamegolf.com/player/spetersen/round/2524254?shot_id=157154415&hole_id=43661550

Den havde en lille halv meter backspind og lagde sig 30 cm hullet :hyper:

7 timer siden, skrev SPetersen:

Jeg havde golfsættet fremme i torsdags, for første gang siden første uge af december. Det var faktisk bedre, end jeg havde frygtet:

http://www.gamegolf.com/player/spetersen/round/2524254

87 slag, med samme bold og uden strafslag er bestemt godkendt.

40 putts er dog ALT for mange, men der var godt nok meget rust i den, så det bliver forhåbentlig hurtigt bedre.

Den afsluttende birdie på 18. var super god. Tredjeslaget fra fairwaybunkeren var i stiv modvind, så det blev et 8. jern til de 105 meter.

http://www.gamegolf.com/player/spetersen/round/2524254?shot_id=157154415&hole_id=43661550

Den havde en lille halv meter backspind og lagde sig 30 cm hullet :hyper:imageproxy.php?img=&key=660d00a92073699d

Hvordan står lubker nu ? skal nemlig derop om 14 dage 😂😂

Edited by Inu8D

11 timer siden, skrev Inu8D:

Hvordan står lubker nu ? skal nemlig derop om 14 dage 😂😂

Den står faktisk ganske fint - som altid.

Greens var ikke helt så hurtige som de plejer at være, men de rullede rigtig godt. Hvis vejret i denne uge bliver som de forudser, så tror jeg, at den kommer til at stå rigtig godt hurtigt.

Er det bare sammen med venner du skal herop?

4 timer siden, skrev SPetersen:

Den står faktisk ganske fint - som altid.

Greens var ikke helt så hurtige som de plejer at være, men de rullede rigtig godt. Hvis vejret i denne uge bliver som de forudser, så tror jeg, at den kommer til at stå rigtig godt hurtigt.

Er det bare sammen med venner du skal herop?

Vi skal på trænings “lejr” i tre dage så det blir godt 

• Sad 1

3 timer siden, skrev Inu8D:

Fedt. Jeg regner med at tage ud igen på fredag. Så kan jeg give en status der.

• Thanks 1

Den 25/3/2019 kl. 15:18 , skrev Inu8D:

Jeg var ude igen i dag. Den står super godt allerede nu. Greens var væsentlig hurtigere og rullede true. 

Der er baner i Danmark, der ikke kommer til at stå så godt, selv til sommer 😉

• Like 2

39 minutter siden, skrev SPetersen:

Jeg var ude igen i dag. Den står super godt allerede nu. Greens var væsentlig hurtigere og rullede true. 

Der er baner i Danmark, der ikke kommer til at stå så godt, selv til sommer 😉

Mange tak ! Jeg glæder mig allerede til 3 runder deroppe :D

2*forni idag på hjemmebane. Vores bag 9 er ikke åben endnu og banen står stadig desværre medtaget fra sommer 2018, så er stadig lidt skeptisk om hvordan den kommer til at stå hen over sommeren :(

Men det gik godt idag, trods vejret. Godt varmt, men blæste meget ! Kom ind med 40 point, men ved ikke hvor meget jeg skal tænke over de 40 point, da 2 huller er stadig til vintergreens, så de spiller endnu kortere og tee steder flyttet lidt frem på nogen huller, men så et par stykker der også er flyttet tilbage

Lavede også min første eagle idag ! På vores hul 2. 482 meter. Driver og 4 hybrid i kraftig sidevind og en smule modvind. Skal dog siges man får hjælp på længden i drivet pga af lidt ned af bakke, men var et godt drive og super 4 hybrid til 2-3 meter fra pinden !!

Edited by AkselBirke
  • Like 1
  • Upvote 1

De forrige 2 år har jeg skulle spille en del EDS runder før der kom en nedregulering. I 2018 skulle der 8 runder ind før det skete. I 2017 hele 16 runder.

I dag havde jeg min 2. EDS runde. Som de forrige år, spiller jeg EDS hver gang jeg er ude, og da første runde var i søndags, måtte det nødvendigvis også være en tællende runde i dag.

God start med en birdie.

På hul 2 bliver mit approach slag lidt for kort, så jeg ligger i fringe; mit put på 6-7 meter tager hulkanten, men ryger desværre ikke i. Jeg mindes ikke nogensinde at have fået back to back birdie, men det blev heller ikke denne gang.

Resten af for 9 var en blanding af slag af svingende kvalitet, men kom da rundt i 40 slag; 22 point.

Det plejer at være ret vigtig for mig at komme godt igang med bag 9, da den er sværere end de første 9 huller. 

Starter fint med bogey, par, bogey.

Hul 13 byder på et kikset teeslag. 2. slag kommer over vand, men da jeg ikke har mulighed for at carry det næste vand må jeg ligge den op. Kikser, så den bliver for kort. Næste bliver ramt på tåen, og ryger ud under en busk med et drop til følge. Pga. grene over mig må jeg lave et langt chip (60-70 meter). Skal vi ikke bare holder her?! Forlader green med en 9'er på kortet. 

Hul 14: Vil lave et lille layup (70 meter) til kanten af søen i 2. slaget, men slår for fladt så den ryger i vandet. 6'er; dog 1 point. 

Hul 16, 180 meter ned ad bakke. Dårligt tee slag!!! Mangler 100 meter, men får den på green og putter til par på 2 meters afstand.

Hul 18: Mangler 100 meter efter tee slag, og 2. slaget er urimelig tæt på eagle. Bolden triller 5 cm. bag hullet og falder til ro 20 cm. fra. Birdie.

Bag 9: 46 slag; 17 point.

2 x birdie, 5 x par.

Nyt hcp. 4 dage før første turnering. 

Er fortsat ustabil med driveren og mine jernslag mangler længde og præcision. Det er dog blevet bedre. Puttede generelt godt.

Edited by Kaizer
Edit.
  • Like 2

Første herredag igår, gunstart, og første tur på 18 huller .. var for et par uger siden ude at gå 9 huller alene, men ellers skal vi vist tilbage til oktober for at finde sidste runde. Det kunne godt nok mærkes på de sidste par huller, var helt smadret i benene :D 

Vi spillede holdmatch stableford og spillede ikke godt i den noget stærke vind. Jeg lagde ud med en 7'er på vores par 3 hul 16, efter at have hooket tee slaget ind i træer, derefter frem til 2 bunkerslag og 3 puts.

Det mønster gjorde sig gældende resten af runden. På 10 huller hooker jeg drives slemt, laver 13 point og mister 5 bolde .. lårt! På kun 12 huller har jeg en putter i hånden

For-9, 17 point

Bag-9, 5 point

av

18 huller i Vejen igår med 34 point og 2 stregede huller. Er i neutral zone, men driveren kostede mig en del point. Sejlede rundt over det hele med den :(

18 huller idag på hjemmebane med 32 point og 2 stregede huller. Kunne måske have reddet 34 point, hvis vi da havde fundet min bold på hul 17. Den forsvandt i en sucker, da det stadig er lidt blødt omkring green ved det hul. Ikke særlig god golf. Driver og jern kørte godt, men chipping og putting var lidt hit and miss :( Fik dog lavet endnu en eagle på vores hul 2 !! Driver 4 hybrid til pin high 2 meter fra green, som jeg fik chippet i til en eagle ! 2 eagles på en uge og har aldrig lavet en før :) Har haft eagle chancer før, men så har det altid været sådan nogle +20 meters puts

• Like 1

Den 29.3.2019 kl. 21:26 , skrev Inu8D:

Mange tak ! Jeg glæder mig allerede til 3 runder deroppe :D

Hvornår er det? Jeg er spændt på at høre, hvad du synes om standen.

Åbnings turnering i klubben idag ! Startede på vores hul 3. Startede super godt og var +4 bedre end handicap da vi kom til vores hul 13. Så blev håbet om at vinde droppet :D Lavede en 7 og kom mig ikke rigtig over det, så bag 9 blev spillet i 44 slag :( Men der kom da noget positivt ud af det med 35 slag rundt på vores for 9, men havde spillet mig ud af præmier pga af en meget dårlig bag 9 :(

35 point rundt og 79 slag brutto, 71 netto