Hop til indhold
Vild med Golf
Logan

Scores 2019

Recommended Posts

87slag ( 42 + 45) = 28 points på hjemmebanen i dag. Ok drives, mindre gode jernslag og kort spil , der ikke kunne redde dagen. Højdepunkt, en god birdie på hul 6. Prøver igen i morgen 😉

Redigeret af Dynen1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, skrev Dynen1:

85 slag ( +13 ) i dag 30 points på CGC. 1 triple og 3 double bogeys var dyre. Spillet dog i generel fremgang:-)

Bor du derude :P

Når jeg har gæstet CGC har jeg “som regel” sværest ved hul 11.

Langt par 4 med en lille green, samt fairway bunkers midt i fairway.

Min gameplan er som følger: Driver forbi bunkers i højre side og derefter et slag op foran green. Så et lille chip/pitch og et enkelt putt :thumbsup:🤔

Har også slået venstre om fairway bunkers for at få et kortere slag imod green, men der er ikke meget plads.....

Hvilket hul syntes du er sværest og hvordan spiller du hul 11 ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
53 minutter siden, skrev Bjørnen:

Bor du derude :P

Når jeg har gæstet CGC har jeg “som regel” sværest ved hul 11.

Langt par 4 med en lille green, samt fairway bunkers midt i fairway.

Min gameplan er som følger: Driver forbi bunkers i højre side og derefter et slag op foran green. Så et lille chip/pitch og et enkelt putt :thumbsup:🤔

Har også slået venstre om fairway bunkers for at få et kortere slag imod green, men der er ikke meget plads.....

Hvilket hul syntes du er sværest og hvordan spiller du hul 11 ?

Haha vinterferie. Spiller hul 11 på samme måde. Hul 3, 8, 11 og sjovt nok 12 er de sværeste for mig.  Mange bolde slås i skoven højre om 12. Og det er banens sværeste Green.

Redigeret af Dynen1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig fin runde i dag. Rammer ikke så mange fairways, men de er ikke mere skæve, end semi. Får kun dåset et af mine birdie putts, men generelt fine putts og indspil.

Vi spille fra gul, men par 3 hullerne fra hvid.

GolfShot

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også ude at nyde det gode vejr i weekenden. Desværre døjede jeg med et bøjet ribben efter skiferien, så spillet var bestemt ikke i top. 23 point's lørdag og 32 søndag, hvor jeg så lige havde fået slugt nogle Ipren'er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 23/2/2019 kl. 21:20 , skrev Dynen1:

Haha vinterferie. Spiller hul 11 på samme måde. Hul 3, 8, 11 og sjovt nok 12 er de sværeste for mig.  Mange bolde slås i skoven højre om 12. Og det er banens sværeste Green.

Sjovt nok finder jeg rigtig mange bolde på hul 12 i højre side, når jeg leder efter min spillemakkers bold 😂

Men du har ret. Jeg ender ofte lige i kanten af skoven og har så ikke et slag imod green....Der burde jo være plads nok i drivet og greenen er uhyggelig :frantics:

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Bjørnen:

Sjovt nok finder jeg rigtig mange bolde på hul 12 i højre side, når jeg leder efter min spillemakkers bold 😂

Men du har ret. Jeg ender ofte lige i kanten af skoven og har så ikke et slag imod green....Der burde jo være plads nok i drivet og greenen er uhyggelig :frantics:

I sommers var en fade fra tee dog lig med ca 70 meter ind.....så er det jo ikke så galt 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

9 huller idag i kraftig vind ! 16 point med et streget hul. Er godt tilfreds, da der alle huller var mod eller sidevind ! :D Kun vores hul 8 som man fik hjælp af vinden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog også 9 huller i voldsom vind i dsg. 

Underligt nok, gik det for en gang skyld godt.

Hul 9 (378 meter) gav dog problemer med stærk vind i ansigtet. Et kikset, slicet drive blev alt for kort, og jeg havde stadig 250 meter tilbage. Jeg tog min hybrid som jeg ellers nærmest aldrig bruger i 2. slaget, for den kan jeg holde nede. Dog ikke med vilje; jeg kan bare ikke finde ud af at slå med den. For en gang skyld kom bolden op i luften. HØJT op. Det var nærmest som om den kom tilbage mod mig. Så der var stadig 160 meter tilbage. Hybrid igen - stort set samme resultat, og 50 meter igen. På green i 4 slag, 6 meter fra hullet. Holer den. Jeg havde eller solgt den for en 6'er eller 7'er efter første slag.

41 slag; 21 point. 

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Endelig en tur på græs, 9 huller at starte sæsonen på

brutto 43, netto +1

Det er jeg godt tilfreds med efter over 4 måneders pause. Putteren svigtede fælt, men fleste jern og wedges sad knivskarpt. Det hjælper selvfølgelig vi spiller med oplæg i fairway, men alligevel :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Endelig på græs igen...Årets første.

En tur i sommerhus og en golfbane tæt på skulle udnyttes.

En runde på Marielyst med 32 points på kontoen i hård vind.

Sjovt nok ikke med en eneste streg på kortet, trods en del hookede slag- både fra tee og fairway.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I er godt nok stabile - tror jeg fik skrabet 15 point sammen på korthulsbanen de 2-3 gange jeg har været afsted.

Hos os synes jeg forholdene er svære - banen er MEGET våd, så der er næsten nul rul selv på de længste slag, man skal være ultra præcis med de korte jernslag for ikke at ramme før bolden (så graver jernet sig ned), og greens har tuer efter orm, står i vand, er uklippede og, og, og.... 

home video golf GIF by Cheezburger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
29 minutter siden, skrev claust:

I er godt nok stabile - tror jeg fik skrabet 15 point sammen på korthulsbanen de 2-3 gange jeg har været afsted.

Hos os synes jeg forholdene er svære - banen er MEGET våd, så der er næsten nul rul selv på de længste slag, man skal være ultra præcis med de korte jernslag for ikke at ramme før bolden (så graver jernet sig ned), og greens har tuer efter orm, står i vand, er uklippede og, og, og.... 

Hvis man skal tale om stabilitet for mig, er det på et lavere niveau end ønsket.

De fleste runder jeg har haft i 2019 har ligget på 25-30 point med enkelte afstikker i den gode retning. Vores bane er også ret våd, med enkelt sjaskvåde område, og nogle steder med meget trafik hvor græsset nærmest er væk. Greens er for det meste gode efter årstiden. Jeg har dog set ormeskud nogle steder, men forrige weekend blev de klippet, så der var de rigtig gode. Jeg kender kun alt for godt til straffen ved de dybe slag. Jeg tager næsten altid tørv med, men når der er vådt skal der ikke meget til for at ødelægge et slag. Men hvis jeg som forrige weekend kan få 29 point med et streget hul på for 9 og 4 stregede huller efter hinanden på bag 9, kan jeg nok ikke tillade mig at klage. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Runde i lørdags i regn og vind CGC. Fantastisk for 9 i 38 +2 og 20 points og meget stabilt spil Bl.a. 2 fine Birdies......På bagni kom Dr. Shank og andet på besøg på hul 10-13. = 3 streger og en enkelt 1 point. Hmm bedre til sidst og det blev til 29 poitns. Fint top niveau og sløjt bundniveau. 😉 Ser ok ud synes jeg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites