Jump to content
Logan

Scores 2019

Recommended Posts

2 måneder og 13 runder efter årets bedste runde i 82 slag/42 point, skete der endelig noget. Jeg har siden da, spillet runder der typisk lå i 28-33 point med opskrivning fra 15,5 til 16,5 til følge, men med søndags runde med @bagge var det lidt bedre.

Ikke de bedste forhold med hård vind, og vindstød der var værre, og starten var da heller ikke god med 2 x 6/1. Når der kommer 3 x par derefter gør det ikke så meget.

For 9 i 43 slag/18 point.

Fortsætter på stort set samme måde samme måde på bag 9 (bortset fra hul 12 der burde have givet par eller bogey, og ikke en dobbelt) og kommer ind med 43/19, og dermed første nedskrivning i 2 måneder.

8 x par.

5 x bogey.

5 x db. bogey.

Jeg tror jeg skal spille noget mere i hård vind...

• Like 1

Dejlig runde i dag i blæsevejr efter at have været oppe kl. 03:00 og på arbejde i 8 timer.

Starter med 3 x par og en birdie. Fedt at kunne gå ud på hul 5 med 13 point.

Får endnu en birdie på hul 7 efter et putt på 5 meter.

Hul 8 kunne have været bedre. Lander i fairway bunker fra tee, og 3. slag lander i greenside bunker. Går der fra med en 6/2.

Hul 9 misser jeg et bogey putt på 50 cm.

For 9 i 38 slag/23 point.

Jeg har forhåbninger om at komme under 80, hvilket ville være første gang.

Bag 9 er dog ikke helt så god. 

Får godt nok par på banens 3. par 3. og på hul 14 og 18. Ellers en del bogeys eller værre. Helkikser på hul 17: Først ud blandt fyrretræer. Rammer en gren i 2. slag og 3. ryger i en bunker. Dagens første streg med 7 slag. 

Bag 9 i 45 slag/17 point.

2 x birdie

6 x par

6 x bogey

4 x “værre”

Driveren var lidt bedre end vanligt. Jernslag var en del bedre, og indspil er ved at være på plads igen. Varm putter.

Var især glad for par 3 gennemsnit på 2,75.

• Like 1

15 minutter siden, skrev Kaizer:

Dejlig runde i dag i blæsevejr efter at have været oppe kl. 03:00 og på arbejde i 8 timer.

Starter med 3 x par og en birdie. Fedt at kunne gå ud på hul 5 med 13 point.

Får endnu en birdie på hul 7 efter et putt på 5 meter.

Hul 8 kunne have været bedre. Lander i fairway bunker fra tee, og 3. slag lander i greenside bunker. Går der fra med en 6/2.

Hul 9 misser jeg et bogey putt på 50 cm.

For 9 i 38 slag/23 point.

Jeg har forhåbninger om at komme under 80, hvilket ville være første gang.

Bag 9 er dog ikke helt så god. 

Får godt nok par på banens 3. par 3. og på hul 14 og 18. Ellers en del bogeys eller værre. Helkikser på hul 17: Først ud blandt fyrretræer. Rammer en gren i 2. slag og 3. ryger i en bunker. Dagens første streg med 7 slag. 

Bag 9 i 45 slag/17 point.

2 x birdie

6 x par

6 x bogey

4 x “værre”

Driveren var lidt bedre end vanligt. Jernslag var en del bedre, og indspil er ved at være på plads igen. Varm putter.

Var især glad for par 3 gennemsnit på 2,75.

Flot. Tillykke med de 40p 👍

Ja, ja. Træerne vokser ikke ind i himmelen, på trods af fantastisk golf vejr i dag.

Jeg spillede en runde med mit nye handicap i dag, og det var som om det var en helt andet der slog med udstyret.

Jeg var ikke i stand til at spille op til det, og det jeg burde nok have spillet fra de bagerste klodser. Jeg har 14 slag nu, og det kunne godt mærkes. Jeg skulle bl. a. starte med en par for at få 2 point. 

Ingen birdies i dag og blot 3 pars.

91 slag/31 point. 

Haha, golf er et smukt spil. Dagens runde i CGC 86 slag =28 p. Ligeså god jeg var i torsdags var jeg ustabil i dag.......

Edited by Dynen1

Hvis jeg havde haft blot en middelmådig putter med på banen, så havde jeg nok haft et lavere handicap i dag... 

Driveren var ikke helt lige, men kun katastrofalt skæv en gang. Det kostede en tabt bold og en streg. Resten af gangene var bolden til at spille videre på. 

Mine hybrider og jernslag sad lige i skabet i dag. Jeg havde 4 slag fra 140 - 160 meter, der ramte pladen, hvilket er langt bedre end jeg normalt kan. Der var også flere andre gode kortere approach slag.

Men hvad nytter det, når putteren er iskold. Jeg noterede 2 x 1 put på hele runden, 6 x 3 put og så formåede jeg også at 4-putte en enkelt gang. Mine første put var lange hele dagen og min normale sikkerhed fra 1,5 - 2 meter var helt væk. Jeg har opgivet at tælle hvor mange hulkanter jeg var i kontakt med i går. 

Der var dog et holet put og det kom på banens nok sværeste hul. På 55 banen,  spiller 12. hul 470 meter. Et rigtig godt drive og et ikke-perfekt transportslag, satte mig op med 155 meter til en hævet green. Det passede perfekt til min 4-hybrid, der lige kom i lands og trillede 3 meter forbi pinden, hvorefter jeg holede puttet for birdie. 4 af de 13 point jeg scorede på bag-ni på et hul...

Resultatet blev 31 point uden at kunne putte er vel ok. Spillet fra tee til green var til mere...

• Like 1

6 timer siden, skrev Bojoerge:

Hvis jeg havde haft blot en middelmådig putter med på banen, så havde jeg nok haft et lavere handicap i dag... 

Driveren var ikke helt lige, men kun katastrofalt skæv en gang. Det kostede en tabt bold og en streg. Resten af gangene var bolden til at spille videre på. 

Mine hybrider og jernslag sad lige i skabet i dag. Jeg havde 4 slag fra 140 - 160 meter, der ramte pladen, hvilket er langt bedre end jeg normalt kan. Der var også flere andre gode kortere approach slag.

Men hvad nytter det, når putteren er iskold. Jeg noterede 2 x 1 put på hele runden, 6 x 3 put og så formåede jeg også at 4-putte en enkelt gang. Mine første put var lange hele dagen og min normale sikkerhed fra 1,5 - 2 meter var helt væk. Jeg har opgivet at tælle hvor mange hulkanter jeg var i kontakt med i går. 

Der var dog et holet put og det kom på banens nok sværeste hul. På 55 banen,  spiller 12. hul 470 meter. Et rigtig godt drive og et ikke-perfekt transportslag, satte mig op med 155 meter til en hævet green. Det passede perfekt til min 4-hybrid, der lige kom i lands og trillede 3 meter forbi pinden, hvorefter jeg holede puttet for birdie. 4 af de 13 point jeg scorede på bag-ni på et hul...

Resultatet blev 31 point uden at kunne putte er vel ok. Spillet fra tee til green var til mere...

Elsker din 1,5 m - 2 m sikkerhed 👍

• Like 1

8 timer siden, skrev Bojoerge:

Mine første put var lange hele dagen og min normale sikkerhed fra 1,5 - 2 meter var helt væk.

Er jeres greens da blevet hurtige? De er jo nærmest kendt for at være notorisk langsomme? Jeg synes rigtigt godt om banen generelt, men hastigheden trækker voldsomt ned. Nu skal jeg spille banen på søndag og overvejer også at melde mig til Jeres efterårsturnering, men det vil jo være hlt nyt, hvis greens er kommet over ca 6 😁

37 minutter siden, skrev Logan:

Er jeres greens da blevet hurtige? De er jo nærmest kendt for at være notorisk langsomme? Jeg synes rigtigt godt om banen generelt, men hastigheden trækker voldsomt ned. Nu skal jeg spille banen på søndag og overvejer også at melde mig til Jeres efterårsturnering, men det vil jo være hlt nyt, hvis greens er kommet over ca 6 😁

Nej, normalt er de ligeså langsomme som de plejer.

Alle 4 i bolden var enige om, at de hurtigere i går end de plejer at være, men hvad det skyldes ved jeg ikke. Jeg kan nok heller ikke love at det varer ved...

• Like 1

Dagens runde var en lille test i forbindelse med årets sidste turnering (3 køllers turnering) om 8 dage.

Jeg gik ud med putter, 8 jern og PW, og spillede fra de forreste tees, 48.

Jeg ville jeg prøve noget andet end sidste år hvor jeg havde 7 jern og gap wedge med. Jeg er ikke så glad for at slå 7 jern fra semi- og rough, og længden på min gap wedge mangler noget. Jeg havde ikke tænkt så langt, at når jeg slår ud med et jern er risiko for at lande i semi- eller rough minimal... Af en eller anden årsag fravalgte jeg også mit nuværende 8 jern, og tog i stedet det fra mit gamle sæt. Et jern jeg kun har i bag’en fordi jeg var lidt træt af at slå i fairway bunkers med de fine, nye jern. PW var også fra mit gamle sæt. Det passer fint 100 meter +- 10 meter, og ville være ideal til 3 ud af 4 par 3 huller. Desuden bruger jeg det meget til at chippe med. 

Total koldstart på hul 1 da jeg ankom til klubben 10 min. før tid. Starter med et kikset slag på 80 meter, men lander kort af green i 2. slag. Chip og et enkelt putt = 2 point. Det går okay herefter. Først ved hul 8 begynder det at knibe. Jeg har svært ved at ramme bolden godt nok og mangler efter 3 slag stadig 50 meter for at nå de 385 meter. 

For 9 gav 18 point. 

På bag 9 begynder problemer alvorligt. De første 4 huller giver kun 2 point (på hul 11). Slår i vandet på 12 og 13. De resterende 5 huller skaffer kun 5 x 1 point til kortet. 

Om ikke andet ved jeg nu at det ikke er det gamle 8 jern jeg skal have med. Jeg havde svært ved at blive venner med det. Måske fordi det er 1,5 tomme kortere end mit vanlige sæt. Jeg kan godt mærke at banen blive mere og mere våd. Jeg tager altid turf, og rammer jeg lidt for tidligt har jernet en tendens til at grave sig ned. 

Jeg må på den igen og prøve med et andet setup.