Jump to content
Logan

Scores 2019

Recommended Posts

Jeg får spillet en masse skodgolf og i dag var ingen undtagelse.

Det mest imponerende, er at jeg svinger sindssygt meget i niveau fra hul til hul. Det ene laver jeg birdie på, for at lave en dobbelt på næste og en birdie igen og efterfulgt af en dobbelt.

Jeg rammer dog en del flere fairways og greens, end de sidste mange runder, men desværre får jeg også høvlet ligeså mange ud i høet og hvor bliver jeg da snart lam i roen, af at miste en bold 1m ud i roughen, fordi den ikke kastede anker på green eller rammer en bakke på vejen.
Min bunkerspil var ikke tilstede i dag, hvilket kostede en del flyers over greens, men momentvis får jeg også slået nogle rigtig gode jernslag tæt til pinden. Og i dagens runde var jeg -1 på par3 hullerne, hvilket ikke er min force.

4 par, 2 birdies og "kun" en lille håndfuld DB, men ingen tribler eller værre.
Fir og gir har jeg ikke mange af, da det var ind og i eller misset med 30-50cm pga klipningen.
34 points, med hele 3 stregede huller og 4x1points, så der ligger noget godt og venter derude.

• Upvote 1

778,72 kr. (+ 130 km. kørsel og en del ubehag...).

Det var hvad det kostede mig at spille to huller i dag.

Vi er på ferie ved Ringkøbing Fjord, og jeg benyttede chancen til at spille greenfee. Jeg havde valgt Henne golfklub, og jeg satte glad afsted i god tid. Varmen pressede på, og da jeg kørte de 20 km. mod klubben kl. 10 var den allerede oppe på 25 grader.

Jeg fik tjekket ind (300 kr.), fik lejet en vogn og købt poletter til range bolde (70 kr.). Jeg fik også købt mig er håndklæde (120 kr.), da jeg havde glemt at tage et med. Da jeg gik til bilen for at hente udstyret og skifte sko så jeg, at jeg havde taget et håndklæde med. Det lå i posen med skoene. 

Jeg puttede lidt, lavede indspil og gik mod driving range. Talte kort med en tysker (af hvilke der er MANGE af i området) og kunne fortælle hende at hun skulle købe poletter for at få bolde ud af maskinen.

Jeg varmede op, og slog 40-45 bolde ud. Gik så mod hul 1, og satte mig i skyggen inden det var min tid. Temperaturen var nu oppe på 28 grader.

Hul 1: Dogleg left, 360 meter. Ok, men lidt kort tee slag. Slog så mellem træer mod green. Mærkede “noget” i ryggen, men tænkte at det nok ikke var noget vigtigt. Endte med en 5’er og 2 point

hul 2: Lige ud, 325 meter: Ok tee slag. Ryggen begyndte nu at gøre mere væsen af sig. 2. slag for kort. Havde svært ved at læne mig forover. Begyndte at humpe lidt. Igen 5 og 2 point. 

Hul 3: Havde overordentligt svært ved at komme til jorden med en tee. Kunne ikke stille mig klar i stance. Jeg kunne ikke bøje lænden uden massive smerter. Som en kniv i ryggen. Jeg har godt nok ikke prøvet sidstnævnte, men er ret overbevist om at det er sådan det føles.

Jeg sagde stop. Tog scorekortet frem, kiggede på kortet for at finde vejen tilbage til klubhuset. Der var ikke så langt, men gåturen var temmelig ubehagelig. Ved hul 16 satte jeg mig på en bænk. Dels for at sunde mig lidt, men også fordi hul 18’s tee var tæt på og jeg ville ikke forstyrre den 4-bold der var ved at slå ud.

Fik afleveret vognen, efter jeg med meget besvær havde fisket bilnøglen op fra min bag. Jeg havde selvfølgelig kommet den i en lomme tæt på bunden. Det var heller ikke videre behageligt at få bag’en ind i bilen. For ikke at tale om at få mig selv ind i samme...

Tog telefonen frem, og begyndte at ringe rundt til lokale fys’er og kiropraktorer. Nogle tog ikke telefonen. Andre havde ikke telefon tid eller havde pause. Indtalte besked hos en fys i Ringkøbing. Oprettede mig som online bruger ved en fys i Varde. En nødvendighed, da sekretæren havde ferie. Ingen tider at finde i denne uge. Skulle også forsøge at skaffe en nøgle til den feriebolig vi benytter os af, så ind til stedet der udleverer nøgler, blot for at finde ud af døren var låst og alt lys var slukket. Min hustru var på tur med vores afkom, og jeg ringede til hende flere gange; uden svar. Til sidst tog jeg ud til det legeland de befandt sig i. Netop som jeg parkerede bilen, ringede de fra Ringkøbing fys. De havde en tid 17:30. Ja, tak! 

Jeg fik fat i nøglen, uden min søn opdagede mig og kørte hjem i bad. Ikke nemt at tørre sig, når man ikke kan bukke sig ned. I køkkenet kom jeg til at rage en kniv på gulvet, da jeg skulle have noget at drikke. Den måtte blive liggende, da jeg ikke kunne komme ned til den. 

Det var nu 32 grader varmt, så jeg sad bare og svedte i sofaen ind til familien kom hjem. Brugte bl. a. tiden på at bestille noget smertestillende hos min læge.

Kørte kort efter de 45 km. mod Ringkøbing. Apoteket først, så fys (288,72 kr.) og hjemme igen lidt efter 19. På vej hjem forsøgte jeg forgæves at finde en grillbar eller lign. da jeg ikke havde spist noget siden morgenmaden. 

Alt det kunne jeg godt have været foruden.

Banen (eller det lille stykke jeg så af den) var fin. Fairways var i overraskende god stand. Ikke delvist afbrændt, som hjemmebanen. Det har vist noget at gøre med jorden. Greens var mere langsomme end jeg havde forventet. Drivingrange var slag fra græs. Jeg troede ellers at det var noget der var forbeholdt Lübker og lign. baner. Jeg har indtryk af at måtter er det mest vanlige, men jeg kan jo tage fejl. 

Så meget, for at gøre sig umage med at få flyttet udstyr, bolde, pitchfork, markeringsmærker, børste, gps, tees og lign. over i en bærebag, fordi jeg ikke havde lyst (eller plads) til vognbag’en. Jeg havde også glædet mig til at komme ud at spille. 

Edited by Kaizer
Edit.

@Kaizer
Det lyder som en værre omgang - Hvad sagde fysioen så og er du Okay igen?

Jeg skal selv til kiropraktoren i morgen, da jeg døjer med nogle jag og en stiv ryg, som ikke gider falde (jeg kan selv knække en del af min ryg, bare ved at ligge og strække mig ud på gulvet) på plads.

9 timer siden, skrev Nicolai:

@Kaizer
Det lyder som en værre omgang - Hvad sagde fysioen så og er du Okay igen?

Jeg skal selv til kiropraktoren i morgen, da jeg døjer med nogle jag og en stiv ryg, som ikke gider falde (jeg kan selv knække en del af min ryg, bare ved at ligge og strække mig ud på gulvet) på plads.

Det er som ventet muskulært, og ikke noget mere alvorligt med en diskus eller lign. Jeg er absolut ikke ubekendt med at gå til fys eller kiropraktor, og jeg kender min ryg, lænd og nakke godt. Jeg skulle nok have stoppet ved første smerte, men det var jo ikke så slemt. Desuden havde jeg glædet mig meget til at komme ud. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har stået på driving range med en eller anden grad af smerter, og tænkt “det kommer aldrig til at gå godt, det her”. Når jeg kommer igang på banen går det stort set altid over, og jeg spiller uden nogen form for smerter.

Jeg er stadig meget øm, og har ikke den ønskede mobilitet. Jeg kan dog selv tage sko på igen, og rejse mig fra en stol nogenlunde. Den endelige prøve er natten. Den kommer lige om lidt. Så må jeg se i morgen. 

Iøvrigt utrolig heldigt at jeg kunne få en tid så hurtigt. I min hjemby's fys hvor der er 15-16 ansatte, er det ofte vanskeligt at få en tid inden for et par dage.

Edited by Kaizer
Edit.

@Kaizer kender stædigheden og især, når man har spenderet tid og penge på det, så vil man jo gerne lige se, om det ikke går alligevel.
Jeg er ikke udpræget fan af, at skulle til kiropraktor, men folk siger det er så godt. Jeg håber du kommer dig hurtigt, så du ikke skal ligge og svede i en stol/sofa :D

@Kaizer Sikke dog en skod dag.

Har selv prøvet at måtte gå af banen pga skavanker. For nogle år tilbage var vi på tur i skotland. På daværende tidspunkt døjede jeg med nogle gigt-agtige ting i mine fodled. Normalt tog jeg en ibuprofen inden runderne, og så gik det. Men selvfølgelig den dag vi spillede en lækker 1000kr bane :(, blev smerterne for meget - kunne overhovedet ikke lave et fornuftigt sving. Måtte gå ind og sidde og kukkelure i klubhuset 3-4 timer indtil de andre kom ind. Og dagen efter måtte jeg spille i buggy... i skotland... det er ellers ikke særlig velset.

@Årgang63

Ja, det kunne have været en bedre dag. Det går ok idag. Jeg har smerter; især når jeg skal bøje mig eller rejse mig fra en stol. Jeg har sovet nogenlunde. Var vågen et par gange, men tror det var fordi der var massive 32 grader på den hems lige under taget jeg sov. 

@Nicolai

Jeg har gået en del til kiropraktor, men det er mange år siden. Jeg kom der med problemer med nakke, ryg og lænd. Lige meget hvilket problem jeg kom med, fik jeg stort set samme behandling hver gang. Det var relativt hurtigt ind og ud, til en ret høj pris, så det virkede lidt som en pengemaskine for ham. Jeg stoppede, da han ikke opdagede en diskus der var blevet presset lidt ud oppe i nakken. Den blev opdaget af en fysioterapeut.

14 minutter siden, skrev Kaizer:

Jeg har gået en del til kiropraktor, men det er mange år siden. Jeg kom der med problemer med nakke, ryg og lænd. Lige meget hvilket problem jeg kom med, fik jeg stort set samme behandling hver gang. Det var relativt hurtigt ind og ud, til en ret høj pris, så det virkede lidt som en pengemaskine for ham. Jeg stoppede, da han ikke opdagede en diskus der var blevet presset lidt ud oppe i nakken. Den blev opdaget af en fysioterapeut.

Det er også der min frygt ligger, for ved ikke om det er en diskus der driller og så er jeg ikke helt overbevist om at man "bare" trykker sådan en på plads, men jeg har dog alligevel tiltro til dem, da det er et rygcenter i Silkeborg og de har både røngten, fysio, genoptræning og kiropraktor, men nervøsiteten er til at spore, for vil jo ikke have det værre end jeg har det. Det er værst om morgenen og lige efter en udstrækning.

1 time siden, skrev Nicolai:

Det er også der min frygt ligger, for ved ikke om det er en diskus der driller og så er jeg ikke helt overbevist om at man "bare" trykker sådan en på plads, men jeg har dog alligevel tiltro til dem, da det er et rygcenter i Silkeborg og de har både røngten, fysio, genoptræning og kiropraktor, men nervøsiteten er til at spore, for vil jo ikke have det værre end jeg har det. Det er værst om morgenen og lige efter en udstrækning.

Hvis jeg er det mindste i tvivl om problemstillingen, opsøger jeg læge først. Især hvis jeg alligvel skal vente en dag eller to på at komme til. 

Jeg har været til forskellige kiropraktorer og de virker til at have styr på det. Også diagnosticeringen, men derfor skader det jo ikke at have det verificeret af en læge. 

Jeg husker tydeligt mit første besøg ved kiropraktor. Jeg havde voldsomt hold i nakken, min venstre skulder var trukket op mod øret og jeg kunne ikke dreje hovedet. Jeg var 16 år og havde engang set min mor få en behandling. Den, hvor man skal slappe af i hoved og nakke, hvorefter behandleren drejer hovedet hurtigt til den ene side, med et tydelig knæk til følge. Jeg mindes jeg var bekymret og bange. Det var svært at skulle slappe af når jeg vidste han ville rykke i hovedet, og jeg kunne ikke dreje hovedet uden smerter. Hvor ondt ville det så ikke gøre når han skulle flytte hovedet med magt?! Men det gik.

En diskus skal ikke nok ikke trykkes hårdt på plads. Den bliver nok manipuleret langsomt ind.

Edited by Kaizer
Edit.

Den 20/7/2019 kl. 17:30 , skrev Årgang63:

Nu skulle det være muligt 🙂 Hvorfor den logger mig af, nogle gange, er jeg ikke helt sikker på, måske fordi jeg har været logget på via mobil ?

Prøv evt at logge ind på www.shotzoom.com i stedet for Golfshot.com :) 

10 timer siden, skrev Kaizer:

Hvis jeg er det mindste i tvivl om problemstillingen, opsøger jeg læge først. Især hvis jeg alligvel skal vente en dag eller to på at komme til. 

Jeg har været til forskellige kiropraktorer og de virker til at have styr på det. Også diagnosticeringen, men derfor skader det jo ikke at have det verificeret af en læge. 

Jeg husker tydeligt mit første besøg ved kiropraktor. Jeg havde voldsomt hold i nakken, min venstre skulder var trukket op mod øret og jeg kunne ikke dreje hovedet. Jeg var 16 år og havde engang set min mor få en behandling. Den, hvor man skal slappe af i hoved og nakke, hvorefter behandleren drejer hovedet hurtigt til den ene side, med et tydelig knæk til følge. Jeg mindes jeg var bekymret og bange. Det var svært at skulle slappe af når jeg vidste han ville rykke i hovedet, og jeg kunne ikke dreje hovedet uden smerter. Hvor ondt ville det så ikke gøre når han skulle flytte hovedet med magt?! Men det gik.

En diskus skal ikke nok ikke trykkes hårdt på plads. Den bliver nok manipuleret langsomt ind.

Det var desværre noget værre end jeg lige gik og troede, da jeg har det man kalder kegleformet hvirvel og det er lige den der skiller mellem øvre ryg og nedre ryg. Han var egentlig imponeret over, at jeg ikke var kommet noget før, bare sådan ca 6-8år.

Så nu skal jeg gennem 2 kiropraktorforløb, for at få rettet på nogle af de andre skavanker og så skal jeg have gang i et træningsforløb, som jeg så skal holde mig til, indtil jeg kradser af.

Jeg er dog lidt træt af, at vide at lige der, hvor det gør ondt, betegnes alderen allerede som værende 70 år, mens den resterende del af min ryg var fin.

Hvis man keder sig, man man læse lidt mere om det her https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/knogler-muskler-og-led/sygdomme/ryg-nakke-bryst/rygslitage-spondylose/

8 minutter siden, skrev Nicolai:

Det var desværre noget værre end jeg lige gik og troede, da jeg har det man kalder kegleformet hvirvel og det er lige den der skiller mellem øvre ryg og nedre ryg. Han var egentlig imponeret over, at jeg ikke var kommet noget før, bare sådan ca 6-8år.

Så nu skal jeg gennem 2 kiropraktorforløb, for at få rettet på nogle af de andre skavanker og så skal jeg have gang i et træningsforløb, som jeg så skal holde mig til, indtil jeg kradser af.

Jeg er dog lidt træt af, at vide at lige der, hvor det gør ondt, betegnes alderen allerede som værende 70 år, mens den resterende del af min ryg var fin.

Hvis man keder sig, man man læse lidt mere om det her https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/knogler-muskler-og-led/sygdomme/ryg-nakke-bryst/rygslitage-spondylose/

Av, det var en grim én. Jeg kender ikke din alder, men det er under alle omstændigheder træls. 

Du skriver kiropraktorforløb. Hvad dækker det over?! Det lader ikke til det er noget det kan kureres. Blot lindring af gener.

9 minutter siden, skrev Kaizer:

Av, det var en grim én. Jeg kender ikke din alder, men det er under alle omstændigheder træls. 

Du skriver kiropraktorforløb. Hvad dækker det over?! Det lader ikke til det er noget det kan kureres. Blot lindring af gener.

41, så er jo stadig en ung mand :)

Ja, det 2 forløb er kun opløsning af andre skavanker. Derefter hedder det fysioterapeut og den vej får jeg nogle øvelser, som jeg så skal lave fremadrettet. Ingen kurering, kun lindring/ ingen større forværringer. Desværre bliver jeg nok aldrig helt smertefri, men bare turen i dag, fik da sat min nakke på plads og selv uden større knæk i ryggen, så er den også mere afslappet i muskulaturen omkring skadesstedet. 

Men jo, det var noget af en melding, men nu ved jeg i det mindste, hvorfor jeg gik og havde ondt, så skal der bare arbejdes derfra. Og golf må jeg heldigvis stadig spille, så det er jeg jo kun glad for :)

1 time siden, skrev Nicolai:

41, så er jo stadig en ung mand

Ja, det 2 forløb er kun opløsning af andre skavanker. Derefter hedder det fysioterapeut og den vej får jeg nogle øvelser, som jeg så skal lave fremadrettet. Ingen kurering, kun lindring/ ingen større forværringer. Desværre bliver jeg nok aldrig helt smertefri, men bare turen i dag, fik da sat min nakke på plads og selv uden større knæk i ryggen, så er den også mere afslappet i muskulaturen omkring skadesstedet. 

Men jo, det var noget af en melding, men nu ved jeg i det mindste, hvorfor jeg gik og havde ondt, så skal der bare arbejdes derfra. Og golf må jeg heldigvis stadig spille, så det er jeg jo kun glad for 

Det lader jo til du er ved godt mod, trods diagnosen. Så er man et godt stykke vej.

6 minutter siden, skrev Kaizer:

Det lader jo til du er ved godt mod, trods diagnosen. Så er man et godt stykke vej.

Jeg har lært, at man skal se muligheder, trods udfordringer og det er sådan jeg vil se på det :D
Har hvertfald book de næste 4 dage med Golf :D

• Like 1