Jump to content
Vild med Golf

Logan

Scores 2019

Recommended Posts

1 time siden, skrev Årgang63:

@Pastorius Super for-ni, bag-ni ikke så meget 😳

Nej,  det er ufatteligt. Det var stolpe ud hele vejen rundt garneret med et par dårlige beslutninger.

Triller af fairway og i rough på hul ti. Den ligger lige i kanten, tænker jeg kan slå til den, men græs griber fat om køllehovedet og den kommer var fem meter frem og længere ud i roughen. Den næste satte jeg et 7-jern på, den kom 30 meter, men dog på fairway.  Ligger i greenbunker i 5, 6 op, syv over green, 8, sniger sig en centimeter forbi huller, og triller 2 meter forbi. Brænder returen 😞

På hul 12, trækker jeg den første en smule i venstre langs OB, snitter et træ og forsvinder. Slår mit 4. slag fra fairway venstre om greenbunker, og bruger to derfra.

På hul 15 vælger jeg et forkert jern og slår nok 20 meter over green - da jeg endlig er tilbage på green (i to forsøg), 3-putter jeg. Ellers masser af gode slag, bortset fra putteren der døde helt.

31 minutter siden, skrev Årgang63:

Fin runde i Grenå i dag. Rundt i 80 slag, 40 ud og 40 ind, 10 pars, 7 bogies og en DB, som kom efter et 4 putt !  71% fairways, 50% GIR og desværre 35 putts, intet faldt...

Så tæt på en sub 80 runde, men 38 point og er jo trods alt ikke helt skidt 🙂

God runde.

Samme bane var knap så venlig ved mig idag. 95-96 slag (af hvilke majoriteten var til den dårlige side) skulle jeg bruge. Vejen til det høje tal blev god hjulpet på vej af i alt 23 slag på 10, 11, 12... Af en eller anden grund fik jeg så 2 x par på 13, 14. Det er år siden det er sket sidst.

Den 7/7/2019 kl. 00:59 , skrev Årgang63:

Tak for tilliden 🙂

Jeg satte jo nok tingene lidt på spidsen, men jeg vil meget hellere spille en runde, end træne. Tit er det direkte fra bilen og til 1. tee ellers ser det ca således ud.. ca 10 bolde på rangen, fine træf, det kan jeg jo godt, 2 - 4 chip, de er jo okay tæt på, det kan jeg godt, 10 putt, et par går i, det kan jeg jo godt og afsted til 1. tee det går 🙂

Brooks Koepka er enig med dig 😉

• Like 1
  • Upvote 1

5 timer siden, skrev SPetersen:

Brooks Koepka er enig med dig 😉

If it aint broke, do not fix it...

Ude at spille Ribe idag

Gik rigtig godt indtil vi blev bedt om at spille sammen med 2 andre på hul 11, da der var kommet lidt kø ( det koster kun 40kr at spille Ribe, så mange ude at spille ) det ødelagde desværre mit spil lidt. Der kan også have været andre ting, men synes det ødelagde vores rytme lidt. 

Havde 26 point efter 10 huller og gik til banens par. Havde lavet 3 birdies på de første 10 huller, men kommer "kun" ind med 38 point. Skal selvfølgelig ikke klage over en nedskrivning, men ret træls at strege 2 huller og lave en dobbelt boogie på de sidste 8 huller, da flowet blev ødelagt lidt :(

Må se om det kan gøres bedre, når jeg skal spille Ribe igen imorgen. Til 40kr så kan den sagtens spilles et par gange. Bor kun 15-20min der fra

Synes den står rigtig fint banen også

Edited by AkselBirke
  • Like 1

2 timer siden, skrev AkselBirke:

Ude at spille Ribe idag

Gik rigtig godt indtil vi blev bedt om at spille sammen med 2 andre på hul 11, da der var kommet lidt kø ( det koster kun 40kr at spille Ribe, så mange ude at spille ) det ødelagde desværre mit spil lidt. Der kan også have været andre ting, men synes det ødelagde vores rytme lidt. 

Havde 26 point efter 10 huller og gik til banens par. Havde lavet 3 birdies på de første 10 huller, men kommer "kun" ind med 38 point. Skal selvfølgelig ikke klage over en nedskrivning, men ret træls at strege 2 huller og lave en dobbelt boogie på de sidste 8 huller, da flowet blev ødelagt lidt :(

Må se om det kan gøres bedre, når jeg skal spille Ribe igen imorgen. Til 40kr så kan den sagtens spilles et par gange. Bor kun 15-20min der fra

Synes den står rigtig fint banen også

Jeg spillede også Ribe i dag, og det var en rigtig god oplevelse. Fin bane med gode greens, og et rimeligt udfordrende layout. 

Jeg var på 18 points efter 7 huller, men havde en hjerneblødning på 8., hvor jeg valgte at prøve et slag, jeg kan 1 ud af 10 gange (en tvunget slice, da jeg var kommet bag træerne i højre i drivet). Direkte ud i det lange, hvor vi fandt den, men det kostede tre slag at komme ud. Så streg der, og så var momentum brudt. 

Kom ind med 36 points - skal helt sikkert spille Ribe igen en anden gang. 

• Upvote 1

21 minutter siden, skrev Abbifar:

Jeg spillede også Ribe i dag, og det var en rigtig god oplevelse. Fin bane med gode greens, og et rimeligt udfordrende layout. 

Jeg var på 18 points efter 7 huller, men havde en hjerneblødning på 8., hvor jeg valgte at prøve et slag, jeg kan 1 ud af 10 gange (en tvunget slice, da jeg var kommet bag træerne i højre i drivet). Direkte ud i det lange, hvor vi fandt den, men det kostede tre slag at komme ud. Så streg der, og så var momentum brudt. 

Kom ind med 36 points - skal helt sikkert spille Ribe igen en anden gang. 

Jeg synes også det er en rigtig fin bane ! Der er lige 1 hul som jeg ikke bryder mig om og det var vist hul 15. Den med 2 "etager" men ellers rigtig fin bane, med doglegs både højre og venstre

1 time siden, skrev AkselBirke:

Jeg synes også det er en rigtig fin bane ! Der er lige 1 hul som jeg ikke bryder mig om og det var vist hul 15. Den med 2 "etager" men ellers rigtig fin bane, med doglegs både højre og venstre

Enig - hul 15 er lidt lala. Men jeg slog blot et 6-jern ned på nederste plateau og et 7-jern derfra mod green - den lå på forklædet. Indspil og desværre et 2-put for bogie. Det var ikke så svært, men det lokker til at angribe og der kan det hurtigt gå galt. 

Efter halvandet uges golfpause pga ferie, så kom jeg i gang med golfen igen. De 33 point jeg scorede onsdag var nok noget nær det maksimale jeg kunne få ud af den runde. 

Der var lidt for mange løse slag til for alvor at true mit handicap, herunder to grove shanks på henholdsvis hul 11 og hul 18. Hver gang jeg var i problemer så fik jeg rodet mig ud af det med point på kontoen. Det var ingen streger i dag. 

Jeg holdt runden i gang og var lig handicap efter 15 huller, men sluttede dårlig af med tre gange 1 point.