Jump to content
Logan

Scores 2019

Recommended Posts

5 timer siden, skrev Pastorius:

...så ligger det gode spil og ulmer i baggrunden :)

Synes godt nok mit gode spil har ulmet dér temmelig længe. Så nu må det gerne snart fænge :)

• Like 1

4 timer siden, skrev ronnow:

Synes godt nok mit gode spil har ulmet dér temmelig længe. Så nu må det gerne snart fænge :)

Ja ja, man kommer hurtigt ned på jorden, selvom spillet stadig dur. 
Starter på hul 6 med at toppe en 5w i hazarden ved dametee. Desuden et 4-putt på hul 15. En 7'er på hul 18 (par 3) og så to helt korte missede putts på 2 og 10.
Så blev det til 76 (par 71) netto fremfor et rigtig fin runde: 
https://shotzoom.com/rounds/02057085041

Edited by Pastorius

Runde i blæsevejr i dag.

Ikke specielt godt spil fra min side. Runder for 9 i 42 slag/19 point. 2 pars, 7 bogeys Sikke en forskel der kan være. Min makker, hcp 6,8 runder i 36 slag og har en birdie, 7 pars og en db bogey... Det så så let ud.

Bag 9 mere rodet. 48 slag/14 point.

90 slag/33 point.

Jeg kunne lige nå 9 huller i eftermiddags. De blev spillet fra 51 tee, da det er opgaven på onsdag i herreklubben. 

De 9 huller kastede 18 point af sig med en streg, der så blev udlignet af en birdie, hvor jeg holede et langt put. 

Jeg havde fundet den lige driver frem igen efter et par runder hvor den har været lidt skæv. Fra 51 tee får jeg mange muligheder for at gå efter gir, men jeg var ikke helt skarp i approach-slagene, så birden kom på det eneste GIR. Men bortset fra det hul der blev til en streg, så var det korte spil tilstrækkeligt skarpt til at jeg kunne putte mig itl de nødvendige pars og boogies. 

Fin generalprøve inden på onsdag... 

Dagens runde i elitematch i Ishøj fra hvid tee, gav en super score på 81 = 39 points. 9/14 fw, 6 GIR og 29 putts. Endda med 2 db og en trible..... 9 pars og 2 Birdies hjalp dog gevaldigt:-)

• Like 1

klubbens pinseturnering i en frisk vind

https://play.golfshot.com/profiles/N5V2K/rounds/g7Nnyj

85/74 (+2) .. 26 puts! 

Jeg ved godt at få puts ikke nødvendigvis siger sååå meget, da jeg ikke er GIR, men det var ikke fordi jeg chippede ind til hullet for lette puts, så der blev virkelig rullet mange meter i :) 

Vi starter på hul 2 og de første 7 huller kunne jeg gå på vandet. Var jeg i ballade, fandt jeg de mindste huller tilbage igen og putteren sad bare. Hul 8 burde også have kastet en par af sig, den eneste gang putteren svigtede. Ender på trods af et dårligt hul 9 med 20 point på for-9 og 10 puts! (det hjælper at jeg chippede i på hul 4)

På hul 9 slår jeg så en driver laaangt og højre ind i buske og finder den aldrig. Den provisoriske får jeg heller ikke godt frem til green, hvor jeg så alligevel får 1-puttet fra 6 meters penge for det ene point. På hul 10 slår jeg 9-jernet tyndt og ender i bunker, som jeg kommer dårligt ud af. Det samme sker på hul 16 som bliver de eneste 2 huller uden point. 

Kom lidt dårligere igennem bag-9, men ser man lige bort fra de 2 streger, så er 14 point jo også godkendt.

Sluttede på hul 1 med igen at sætte et langt put for par, efter at have lavet lort fra tee.

Alt i alt en god runde, skal bare lige have styr på de 2-3 udfald jeg oplever undervejs i øjeblikket. :) 

Edited by Christian SSGM
  • Like 1

39 minutter siden, skrev Christian SSGM:

Alt i alt en god runde, skal bare lige have styr på de 2-3 udfald jeg oplever undervejs i øjeblikket. :) 

Lyder bekendt 😊

Jeg 3 puttede alle gir i weekenden, da vi spillede Randers Fjord, scoren behøver vi ikke tale om 😎

• Like 1

21 timer siden, skrev Årgang63:

Lyder bekendt 😊

Jeg 3 puttede alle gir i weekenden, da vi spillede Randers Fjord, scoren behøver vi ikke tale om 😎

Hehe, lige nu fungerer putteren fint, det kunne være fedt at ramme nogle flere greens så :D 

Babysteps .. en runde til hcp

https://play.golfshot.com/profiles/N5V2K/rounds/2GQXAN

83/72 (+0)

Kom irriterende fra land med 2 bogeys, hvor jeg ikke har tildelte slag. Paradoksalt at det i teorien er nemme huller, som ender med at gøre runden mere svær, mentalt. På hul 3 og 4 havde jeg rigtig gode chancer for udligne, desværre var putteren ikke så varm som i mandags.

Birdie hul 5 var helt ubesværet, mit pitch fra 90 meter kan ikke være strøget mange cm forbi hullet i første omgang. Slutter for-9 med to gode par.

Bag-9 var super god! og irriterende er det de 2 par-5 huller jeg smider point på. Hvis jeg smider point på det ene, plejer jeg altid at hente det på det andet .. men ikke igår :( 

Anyways, en runde til hcp er sjælden .. håber formkurven holder (91-89-88-87-87-85-83)

19 minutter siden, skrev Christian SSGM:

Hehe, lige nu fungerer putteren fint, det kunne være fedt at ramme nogle flere greens så :D 

Babysteps .. en runde til hcp

https://play.golfshot.com/profiles/N5V2K/rounds/2GQXAN

83/72 (+0)

Kom irriterende fra land med 2 bogeys, hvor jeg ikke har tildelte slag. Paradoksalt at det i teorien er nemme huller, som ender med at gøre runden mere svær, mentalt. På hul 3 og 4 havde jeg rigtig gode chancer for udligne, desværre var putteren ikke så varm som i mandags.

Birdie hul 5 var helt ubesværet, mit pitch fra 90 meter kan ikke være strøget mange cm forbi hullet i første omgang. Slutter for-9 med to gode par.

Bag-9 var super god! og irriterende er det de 2 par-5 huller jeg smider point på. Hvis jeg smider point på det ene, plejer jeg altid at hente det på det andet .. men ikke igår :( 

Anyways, en runde til hcp er sjælden .. håber formkurven holder (91-89-88-87-87-85-83)

Du skal til at spille noget netto-slagspil, glemme handicapnøgler og point, og bare koncentrere dig om at holde scoren lav!

• Like 1

19 minutter siden, skrev Pastorius:

Du skal til at spille noget netto-slagspil, glemme handicapnøgler og point, og bare koncentrere dig om at holde scoren lav!

Det gør jeg i grunden også ... sådan da :)

Alle huller drives med henblik på GIR og 2 puts for par .. det sker selvfølgelig ikke, så mentalt deler jeg runden op i huller af 3 og "tillader" mig selv 1 bogey herpå. Når jeg så starter med 3 bogeys på 3, så kommer jeg mentalt på bagkant. Birdien hul 5 rydder op, men bogey på 6, bliver så først annulleret på 8. På 9 er jeg foran igen, mentalt.

Hvis ikke jeg holder fokus på hele runden og på at spille bare lidt med fornuften, så er det jeg risikerer at spille på den gode eclectic runde og hiver driveren frem på alle huller ... og det kommer der ikke noget godt ud af :D 

• Like 1

4 timer siden, skrev Christian SSGM:

Det trender den rigtige vej 👍

Med mindre man lige er startet, har fået en åbenbaring eller er begyndt på noget så tosset, som at træne, så er runder til hpc altid fremragende 😎

• Like 1

Hvordan vil folk beskrive, at putteren er varm? 

Som jeg ser mine stats mht putning, så ligger jeg i snit på 1.8 - 2.0, er det så godt eller skidt? 
Jeg synes det er okay, for hvis man rammer GIR, men kort/langt/skævt af pinden, så giver det alt andet lige ikke nogle nemme puts og faktisk kan de puts være +10-15m, hvilket kræver at man faktisk er ret habil til at nå ind til en sikker putteafstand og dermed 2.0 i snit. 

De seneste runder har min putter været varm, udelukkende fordi jeg ikke rammer så mange Gir, som tidligere, men er blevet en langt bedre chipper/pitcher end før og derfor er min puttestats  også forbedret væsentligt. Men egentlig er putteren jo ikke varmere end normalt, jeg er bare kommet tættere på pinden :)

At jeg så oftest bruger for mange slag, til at komme derind er noget helt andet :D 

Dagens runde i herreklubben fra 51 tee hvor intet var rigtig godt, men hvor intet heller ikke var rigtig skidt og hvor det meste bare var stabilt og bolden blev holdt i spil , der scorede jeg 34 point. 

Det er klart den højeste score jeg har opnået fra 51 tee, så det er jeg godt tilfreds med

9 minutter siden, skrev Nicolai:

Som jeg ser mine stats mht putning, så ligger jeg i snit på 1.8 - 2.0, er det så godt eller skidt? 
Jeg synes det er okay, for hvis man rammer GIR, men kort/langt/skævt af pinden, så giver det alt andet lige ikke nogle nemme puts og faktisk kan de puts være +10-15m, hvilket kræver at man faktisk er ret habil til at nå ind til en sikker putteafstand og dermed 2.0 i snit. 

De seneste runder har min putter været varm, udelukkende fordi jeg ikke rammer så mange Gir, som tidligere, men er blevet en langt bedre chipper/pitcher end før og derfor er min puttestats  også forbedret væsentligt. Men egentlig er putteren jo ikke varmere end normalt, jeg er bare kommet tættere på pinden

At jeg så oftest bruger for mange slag, til at komme derind er noget helt andet 

For mig er det at holde 3-putts fra døren. Der er bare noget virkelig træls ved at komme på green i 2 på par 4 hullerne, og så bruge 3 slag for de sidste x meter.

At kunne holde mig på 2 putts er fint for mig, hvis jeg da ikke er max. en meter fra hullet. Så er jeg lidt træt af at skulle bruge to.

Jeg har det pt. som dig: Jeg chipper for det meste virkeligt godt. Hvis valget er mellem at være på green 10-15 meter fra hullet eller at være udenfor green og skal chippe, vælger jeg klart det sidste. Det er også som om en par giver lidt større tilfredsstillelse for mig, hvis den kommer med et chip og et put. 

34 minutter siden, skrev Nicolai:

De seneste runder har min putter været varm, udelukkende fordi jeg ikke rammer så mange Gir, som tidligere, men er blevet en langt bedre chipper/pitcher end før og derfor er min puttestats  også forbedret væsentligt. Men egentlig er putteren jo ikke varmere end normalt, jeg er bare kommet tættere på pinden :)

At jeg så oftest bruger for mange slag, til at komme derind er noget helt andet :D 

Det kan ikke beskrives ved stats alene (medmindre man har datat til strokes gained putting).

Der er selvf en sammenhæng mellem GIRs og antal puts. Færre GIR's skulle også gerne give færre puts, medmindre man ikke er ret godt til at chipe, eller fra bunkeren.

Det er et sammenspil mellem, Scrambling, Sandsaves, indspil og GIR's.

For mig er god putning at jeg sænker dem jeg skal (indenfor 1,5m) + et par stykker lidt længere ude fra. Desuden helst ingen 3-puts, medmindre man har en rigtig svær green, hvor man også er langt fra pinden.

Mange af os har en urealistisk forventning til at hvor gode vi skal være til at putte. På PGA-touren ligger 50%-grænsen omkring 9-10 fod. Det er selvfølgelig lidt svært at sammenligne, for de putter nok på sværere og hurtigere greens end de fleste af os, til gengæld er greens nok også bedre, så de misser ikke mange puts pga af bolden hopper eller drejer af på en ujævnhed.

24 minutter siden, skrev Kaizer:

For mig er det at holde 3-putts fra døren. Der er bare noget virkelig træls ved at komme på green i 2 på par 4 hullerne, og så bruge 3 slag for de sidste x meter.

At kunne holde mig på 2 putts er fint for mig, hvis jeg da ikke er max. en meter fra hullet. Så er jeg lidt træt af at skulle bruge to.

Jeg har det pt. som dig: Jeg chipper for det meste virkeligt godt. Hvis valget er mellem at være på green 10-15 meter fra hullet eller at være udenfor green og skal chippe, vælger jeg klart det sidste. Det er også som om en par giver lidt større tilfredsstillelse for mig, hvis den kommer med et chip og et put. 

Jeg er ret sikker på at du - hvis du prøver at undersøge det systematisk - vil have en bedre score med putteren fra ti meter på en green, end du vil have med wedge/putter fra ti meter i fringe/semirough. 

Jeg chipper også meget hellere end at putte, men jeg kan nok ikke helt forsvare det med solide data. De dårlige chips kan nemt komme til at koste mere end et slag. Det gør et dårligt put sjældent.

Prøv med 10-20 bolde en dag på ragnen eller par 3-bane.

1 time siden, skrev Nicolai:

Det er helt subjektivt for mit vedkommende, 3-puts er no-go og så er "en varm putter" = at puttene bliver slået og har både pace og retning som jeg har tiltænkt det. Så kan det være at jeg ikke har læst greenen rigtigt, men det er ikke putterens skyld :)  Hvis jeg ikke rammer min linje, eller ikke kan styre afstanden, så er den ikke så varm ;)