Jump to content
Vild med Golf
Logan

Scores 2019

Recommended Posts

Så blev det altså mig der oprettede tråden for 2019 :D Rigtigt godt Nytår til alle :D Jeg håber at alle må få et godt golfår og nå deres mål.

Jeg startede året med at spille i en voldsom vind - sådan ca 16-18 m/s og nogle vindstød var værre. Ikke fordi jeg vil prale med min score, for det er den ikke værd… 16 på for ni og 12 på bag ni og vinden var bestemt ikke til nogen hjælp, men så er året da i hvert fald kommet i gang :hyper:

Er der andre der har været ud ì dag

Jeps. Spillede CGC til  vintergreens i 75 slag. (+3). Hold fest det var svært/sjovt i den vind. Altid sjovt at forsøge at styre bolden i sådanne betingelser. Man lærer sgu noget om ens boldflugt;-)

Det er da flot med en 75'er, men hvad er vintergreens? Jeg har aldrig forstået koceptet i det - forstå mig ret, jeg ved godt hvad det er, men hvorfor? Vi spiller til almindelige greens, men klippehøjden er sat lidt op og er der frost eller sne er banen lukket.

Ja, man lærer noget om boldflugten og et fejlslag kan meget tydeligt ses. Jeg havde nogle bolde i dag, der decideret stallede og kom tilbage i spilleretningen.

11 timer siden, skrev Logan:

Det er da flot med en 75'er, men hvad er vintergreens? 

Vintergreens er en intermistisk løsning. Typisk ved et "kort" klippet område før den egentlige green. 

De ældre klubber der fik anlagt deres baner før Simons, har green der er bygget op på en anden måde og tåler derfor ikke frost og lignende. Derfor skåner man dem fra November - Marts.

I min klub spiller et typisk par-4 hul på vintergreens driver-wedge. Par-3 hullerne er normalt en PW, og du kan nå par-5 hullerne i to slag. Så det er en reduceret bane med ubeskyttede "greens". Så det er mere gåturen værd end selve spillet.

8 timer siden, skrev Smut:

Vintergreens er en intermistisk løsning. Typisk ved et "kort" klippet område før den egentlige green. 

De ældre klubber der fik anlagt deres baner før Simons, har green der er bygget op på en anden måde og tåler derfor ikke frost og lignende. Derfor skåner man dem fra November - Marts.

I min klub spiller et typisk par-4 hul på vintergreens driver-wedge. Par-3 hullerne er normalt en PW, og du kan nå par-5 hullerne i to slag. Så det er en reduceret bane med ubeskyttede "greens". Så det er mere gåturen værd end selve spillet.

Enig. Man kommer ikke i Green bunkers 😉 men fin til træning af fulde sving og til at styre dine pitch/ Chip slag mht hvor langt den flyver inden den lander. Efter landing er det lidt lotto.

3 timer siden, skrev Dynen1:

Enig. Man kommer ikke i Green bunkers 😉 men fin til træning af fulde sving og til at styre dine pitch/ Chip slag mht hvor langt den flyver inden den lander. Efter landing er det lidt lotto.

Tager hellere en gang vinter golf, end og stå og tæve bolde ind i slagenet eller simulatoren.

Frisk luft og en god gåtur er at foretrække- syntes jeg 🙋‍♂️

1 time siden, skrev Bjørnen:

Tager hellere en gang vinter golf, end og stå og tæve bolde ind i slagenet eller simulatoren.

Simulatoren burger jeg kun når banen er lukket pga frost og/eller sne :D Ellers spiller vi fra almindelige tee steder, som måske er trukket lidt frem eller tilbage og så selvfølgelig normale greens, det andet er livet for kort til! Så Jo, jeg ved stadig godt hvad vintergreeens er… det er jo det livet er for kort til :lol:

15 minutter siden, skrev Dynen1:

Dagens runde med Vikingerne i CGC på vinterbanen. 70 slag (-2). 4 Birdies og 2 bogeys. 🙂

Blå tee? :P

Godt spillet :D

8 minutter siden, skrev Nicolai:

Blå tee? :P

Godt spillet :D

Nej vinterhuller i fairway, så ingen greenbunkers i spil. Dermed kortere bane

1 minut siden, skrev Dynen1:

Nej vinterhuller i fairway, så ingen greenbunkers i spil. Dermed kortere bane

Så gør det jo livet lidt lettere eller hvordan er sådan en green så at putte på? Jeg har aldrig spillet til vintergreen.

7 minutter siden, skrev Nicolai:

Så gør det jo livet lidt lettere eller hvordan er sådan en green så at putte på? Jeg har aldrig spillet til vintergreen.

Putter på fairway......ikke så nemt da det ofte er temmelig ujævnt. Hullerne er dog ca 20- 25 cm i diameter.

3 minutter siden, skrev Dynen1:

Putter på fairway......ikke så nemt da det ofte er temmelig ujævnt. Hullerne er dog ca 20- 25 cm i diameter.

Så spørger jeg lige lidt dumt måske, men er det ikke klippet kort? I så fald, er det så ikke nemmere at chippe bolden i?

6 minutter siden, skrev Nicolai:

Så spørger jeg lige lidt dumt måske, men er det ikke klippet kort? I så fald, er det så ikke nemmere at chippe bolden i?

Jo, nogen gange....De er ikke rigtigt klippet ned, så et chip over græstotter kan være vejen frem 😉

1 time siden, skrev Dynen1:

Jo, nogen gange....De er ikke rigtigt klippet ned, så et chip over græstotter kan være vejen frem 😉

Spiller I med oplæg eller måtter på fairway ?

Kan se på listen at jeg kender 3 personer, der spiller med i Vinkingerne ude hos jer.

Vi skal bruge måtter eller no divot hos os. Eller gøre som jeg ved fairway træf, så ligge jeg den ud i roughen og slå derfra.

Gik for-9 i minus 2 i fredags.

Edited by Bjørnen

33 point i dag på 2*for 9 med 1 streget hul. Vores bag 9 blevet lukket pga af vand og vores hul 5 er til vinter green. Det er godt at se der bliver passet lidt på banen pga af den hårde sommer, men tror desværre stadig at den ikke kommer til at stå alt for godt til sommer. Vores bane har været hårdt ramt af sommeren

Driveren fungere virkelig godt idag ! Bedste jeg har drivet i længe. Jernslag var ikke super og indspil/chip + putning er mere held end forstand på vores bane. De kan tage nogle ret undelige hop på greenen pga af længden på græsset efterhånden og chip du prøver at lande kort af green dør med det sammen pga af våd jord/græs :) Men bare det at komme ud og slå lidt og prøve at holde svinget bare lidt ved lige til det bliver sommer igen er rart !

• Like 1