Hop til indhold
Vild med Golf

Nicolai

Puttemåtte, men hvilken og hvorfra?

Recommended Posts

Hvis mig din måtte 🙈, hvad har du og hvor har du købt den? 

Jeg er på udkig efter en puttemåtte og gerne noget lækkert ala WellPutt, Pure Putt osv, men synes alligevel at priserne ligger liiiidt over, hvad jeg vil betale. Så har du en liggende, kender en som har eller har du et godt sted, hvor de kan købes? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
20 minutter siden, skrev ploehmann:

Jeg har bare 1 x 4 meter kunstgræs fra Bauhaus. 

Men jeg er meget begejstret for Putt Out og de har også nogle lækre puttemåtter.

Hvordan er det at rulle på og hvad bruger du som kop? 

Putt Out, Pure og Welling (Well Putt), er også dem der står øverst på listen, men også de dyreste. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 timer siden, skrev Nicolai:

Hvordan er det at rulle på og hvad bruger du som kop? 

Putt Out, Pure og Welling (Well Putt), er også dem der står øverst på listen, men også de dyreste. 

Jeg har en Putt Out som kop (den kan varmt anbefales),

Den ruller meget hurtigt på kunstgræsset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
10 timer siden, skrev ploehmann:

Jeg har en Putt Out som kop (den kan varmt anbefales),

Den ruller meget hurtigt på kunstgræsset.

Hvad gør/giver den? Jeg kan godt se, at man kan sigte efter en mindre kop, men øger det fokuset? Jeg tror bare jeg ville blive træt af, at misse hele tiden? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
8 minutter siden, skrev Nicolai:

Hvad gør/giver den? Jeg kan godt se, at man kan sigte efter en mindre kop, men øger det fokuset? Jeg tror bare jeg ville blive træt af, at misse hele tiden? 

Den er fantastisk god til at øge koncentrationen, og man kan tydeligt se, hvor meget for hårdt man slår (den ruller den afstand tilbage, som den var røget forbi hullet) og også om man er højre eller venstre. 

Det er god “constraints induced training”: Hvis man træner med noget der er “for svært”, så kommer almindelige golfhuller ude på banen pludseligt til at virke mindre farlige relativt set.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 minutter siden, skrev ploehmann:

Den er fantastisk god til at øge koncentrationen, og man kan tydeligt se, hvor meget for hårdt man slår (den ruller den afstand tilbage, som den var røget forbi hullet) og også om man er højre eller venstre. 

Det er god “constraints induced training”: Hvis man træner med noget der er “for svært”, så kommer almindelige golfhuller ude på banen pludseligt til at virke mindre farlige relativt set.

Spændende! Jeg må have overset det med længden og nu du siger det med "for svært"  - Så forestiller jeg mig oftes at hullerne er en murespand, så de ikke virker så små. 

Jeg skal da lige have kigget lidt på noget underlag og så sådan en Putt Out, for det lyder slet ikke som nogen dum idé længere :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også puttout med tilhørende måtte. Tilbageløbsfunktionen er genialt tænkt. Endvider er der et lille hul i rampen - hvis man rammer den absolut præcise speed i slaget, så bliver bolden liggende i hullet og viser dermed at du har slået det perfekte put!

Ikke en billig sag, men hvis man mener det alvorligt er det en fornuftig investering - og det er jo ikke sådan at den bliver slidt op....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
7 minutter siden, skrev Kitter:

Har også puttout med tilhørende måtte. Tilbageløbsfunktionen er genialt tænkt. Endvider er der et lille hul i rampen - hvis man rammer den absolut præcise speed i slaget, så bliver bolden liggende i hullet og viser dermed at du har slået det perfekte put!

Ikke en billig sag, men hvis man mener det alvorligt er det en fornuftig investering - og det er jo ikke sådan at den bliver slidt op....

Hvis man vælger et rent Putt Out sæt, så løber det hurtigt op ja, men tænker at jeg vil gøre et forsøg med kunstgræs først og se om det er til at spille på. 
Og jeg mener helt sikkert at jeg vil gøre brug af det, for hvis jeg skal have noget mere ud af mit spil, så skal jeg have fjernet mindst 6-7 puts fra min score. I år ligger jeg på knap 2.2 pr hul og det er aaalt for meget. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 minutter siden, skrev Nicolai:

Hvis man vælger et rent Putt Out sæt, så løber det hurtigt op ja, men tænker at jeg vil gøre et forsøg med kunstgræs først og se om det er til at spille på. 
Og jeg mener helt sikkert at jeg vil gøre brug af det, for hvis jeg skal have noget mere ud af mit spil, så skal jeg have fjernet mindst 6-7 puts fra min score. I år ligger jeg på knap 2.2 pr hul og det er aaalt for meget. 

Er det længde kontrol du bøvler med eller fordi du trækker dem til højre/venstre ?

Min putter blev MEGET bedre efter jeg fik ændret mit grip. Har haft mange runder i år, uden et eneste 3 put efter det. Jeg bøvler dog stadig med at jeg har det med at trække dem venstre på de korte puts en gang imellem

Har du prøvet at ændre dit grip på putteren ? Kan ikke huske hvordan du gripper. For længe siden jeg har spillet med dig :pinch:

Redigeret af AkselBirke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige nu, skrev AkselBirke:

Er det længde kontrol du bøvler med eller fordi du trækker dem til højre/venstre ?

Min putter blev MEGET bedre efter jeg fik ændret mit grip. Har haft mange runder i år, uden et eneste 3 put efter det. Jeg bøvler dog stadig med at jeg har det med at trække dem venstre på de korte puts

Har du prøvet at ændre dit grip på putteren ? Kan ikke huske hvordan du gripper. For længe siden jeg har spillet med dig :pinch:

Jeg tror det er lidt af det hele - Jeg har alle dage været rimelig til at sætte den nogenlunde til koppen i første og så putte den i det sidste stykke, men nu kan jeg bare ikke læse et putt længere og den kan havne alt lige fra 2m kort eller for lang og ditto skævt. Hullerne føles så små, at bolden knap kan være der, så det er nok min selvtillid den er galt med. 

Ny putte er købt og den har jeg det godt med på træningsbanen, men vil have noget at træne med herhjemme. 

Grippet har jeg overvejet at lege lidt med, men i første omgang er jeg gået en størrelse ned i grippet og det virker umiddelbart som en ok løsning, men vil lige have kigget lidt mere på nogle muligheder mht måden at holde på. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 21/12/2018 kl. 16:28 , skrev Nicolai:

Nu er der hvertfald købt både Putt out og en 133x400 puttemåtte og som ventet, så faldt måtten ikke i god jord herhjemme. "Hvor fanden vil du have det henne!?!?" :D

Der er så meget kvinder ikke forstår :D

Min er til daglig rullet sammen og står bag døren ind til kontoret og kan så blive rullet ud til træning og sammen igen bagefter.

Til gengæld arbejder jeg stadig en hel del opad bakke med at overbevise min kone om, at vi skal erstatte 1 x 6 meter græs i haven med en kunstgræs-puttegreen-installation til endda nogle tusinde kroner :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
58 minutter siden, skrev ploehmann:

Til gengæld arbejder jeg stadig en hel del opad bakke med at overbevise min kone om, at vi skal erstatte 1 x 6 meter græs i haven med en kunstgræs-puttegreen-installation til endda nogle tusinde kroner 😄

Hej, jeg overvejer også at anlægge en kunstig green i haven. Dog i størrelsen 15m2 (3x5 meter). Er det noget du selv skal udføre?

Redigeret af Smut

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Smut:

Hej, jeg overvejer også at anlægge en kunstig green i haven. Dog i størrelsen 15m2 (3x5 meter). Er det noget du selv skal udføre?

Nej, der er firmaer, der laver den slags. Jeg mener faktisk endda jeg fik en pris fra et på et tidspunkt - måske var der én herinde, der anbefalede det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden