Hop til indhold
Vild med Golf
Dynen1

Bag setup

Recommended Posts

Hey VMG,

Vil bare høre om andre går til det på samme måde ? Jeg har kun 12 køller i baggen. Driver, 4w, 23 driving iron ( 3.5 jern )5-pw + 54 og 58 wedge og så en putter. For mig er det blevet nemme at vælge fra tee og i det korte. Endelig efter ca 10 år et setup der føles godt på alle baner 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Eksperimenterer stadig...

Driver, 3w, 4h, 4-PW, 3 wedges og putter..

3w ryger lige ud af baggen her til foråret, fandt en billig 3-hybrid der passede i sættet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

7, 8, 9, pw. 52, 54, 60° wedges. Driver. Putter.

Hybrid og 6-jern har jeg også med, men bruger dem ikke. I hvert fald ikke de sidste 2-3 måneder. Før det, yderst sjældent.

Jeg nød virkelig den sidste turnering med 7- jern, 54° og putter. Der var ikke noget af det der: "ah, the agony of choice"...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger ikke min 3 wood så meget, så på nogen måder kunne jeg egentlig godt undvære den og nøjes med 13 køller. Men resten passer mig fint og udover 3 wooden er der ikke som sådan køller/jern jeg generelt afholder mig fra og de passer fint nok på de længder jeg har (når jeg rammer bolden ordentligt!).

Driver (10,5 graders loft)

3 wood (14,5)

Hybrid 3 (19)

Hybrid 4 (22)

4i (24)

5i (27)

6i (31)

7i (35)

8i (39)

9i (43)

PW (47)

GW (52)

LW (58)

Putter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg svinger lidt

fast er 4 wedges pw-lw og 5-9 jern samt mit 3 wood

Alt efter vejr og humør, har de sidste 3 pladser så svinget lidt mellem

2 hybrider + driving iron

2 hybrider + driver

1 hybrid + driving iron + driver

og så har jeg en 2 wood jeg har leget lidt med, der nok fylder samme plads som mit driving iron, men skaftet virker til den bløde side

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger selv kun 12 køller

Driver 

4 hybrid

5 jern

6 jern

7 jern

8 jern

9 jern

Pitch

50 wedge

54 wedge

58 wedge

Putter

Bold - Callaway Chrome soft x

Der er 4 grader mellem alle jern

Har prøvet med en fairway kølle, men det var aldrig en noget der rigtig fungerede, så har overvejet at finde en lav loftet hybrid istedet, da jeg føler jeg slår dem bedre. Måske en 17 graders bare til tee slag

Andre der har prøvet at skifte deres fairway wood ud med en stærk hybrid  ? Om det var bedre eller ej ?

Redigeret af AkselBirke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit gamle setup var:
Driver

2 hybrider.

5-p

56+60

Putter

Og da jeg aldrig slår mine hybrider, ryger de ud til fordel for en 3w og et ekstra jern i baggen. 
Mht wedges og afstanden mellem P og 56, så slår jeg meget sjældent sådan, at jeg føler at jeg kommer til at mangle et eller andet mellem de 2. 

Så setuppet for 2019 er:
Driver

3wood
4-p (nyt sæt)
56+60

Putter. 
Så 12 stks. 

@AkselBirke
Jeg har 2 du kan prøve (stift) - begge kan justeres. Jeg synes hybrider er nemmere at slå end Fw, 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9 minutter siden, skrev Nicolai:

Mit gamle setup var:
Driver

2 hybrider.

5-p

56+60

Putter

Og da jeg aldrig slår mine hybrider, ryger de ud til fordel for en 3w og et ekstra jern i baggen. 
Mht wedges og afstanden mellem P og 56, så slår jeg meget sjældent sådan, at jeg føler at jeg kommer til at mangle et eller andet mellem de 2. 

Så setuppet for 2019 er:
Driver

3wood
4-p (nyt sæt)
56+60

Putter. 
Så 12 stks. 

@AkselBirke
Jeg har 2 du kan prøve (stift) - begge kan justeres. Jeg synes hybrider er nemmere at slå end Fw, 

Kunne godt være en mulighed. Ved du hvor langt de kan skrues ned i loft ? Det er mest for at finde noget til tee slag, hvor jeg ikke vil bruge driver

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nicolai: Hvis du ikke synes at 3 wood er nem at slå hvorfor så i baggen ? Er den kun fra tee ? Hvor meget er der mellem din driver og 3 wood ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
8 timer siden, skrev ploehmann:

Jeg bruger ikke min 3 wood så meget, så på nogen måder kunne jeg egentlig godt undvære den

Min 3 Wood står i skabet og skammer sig på 5. år....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev AkselBirke:

Kunne godt være en mulighed. Ved du hvor langt de kan skrues ned i loft ? Det er mest for at finde noget til tee slag, hvor jeg ikke vil bruge driver

Hvis jeg ikke husker forkert, så ned til 17 på den ene og 19 på den anden. 

1 time siden, skrev Dynen1:

Nicolai: Hvis du ikke synes at 3 wood er nem at slå hvorfor så i baggen ? Er den kun fra tee ? Hvor meget er der mellem din driver og 3 wood ?

Det er kun fra tee jeg slår den, men kan godt slå den fra græs, men så skal jeg virkelig have fejlet fra tee, hvis den skal frem. 

3wooden ligger omkring de 190, mens driveren ligger på 210m - plus rul.  Dog nogle væsentligt længere pga den tørre sommer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
33 minutter siden, skrev Nicolai:

Hvis jeg ikke husker forkert, så ned til 17 på den ene og 19 på den anden. 

Det er kun fra tee jeg slår den, men kan godt slå den fra græs, men så skal jeg virkelig have fejlet fra tee, hvis den skal frem. 

3wooden ligger omkring de 190, mens driveren ligger på 210m - plus rul.  Dog nogle væsentligt længere pga den tørre sommer. 

Ok. Havde også en 3 wood fra tee, men er blevet super glad for 4 wood.( ofte sat som 5 wood )Den er så meget nemmere fra fairway og gør at jeg kan nå mange par 5 i 2 fra gul. Håber du finder din kombi 😉

Redigeret af Dynen1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
28 minutter siden, skrev Dynen1:

Ok. Havde også en 3 wood fra tee, men er blevet super glad for 4 wood.( ofte sat som 5 wood )Den er så meget nemmere fra fairway og gør at jeg kan nå mange par 5 i 2 fra gul. Håber du finder din kombi 😉

Jeg synes jeg har en okay længde fra tee, som gør det muligt at komme på i 2-3, men jeg brugte bare aldrig de 2 hybrider, så de har bare stået i baggen, som ekstra fyld/vægt, men regner da med at det nye 4 jern kommer mere i spil. 3wooden blev egentlig kun købt, fordi den var billig og at jeg så slår godt med den, er jo kun et stort plus :) 

Har du fået ny konto?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige nu, skrev Nicolai:

Jeg synes jeg har en okay længde fra tee, som gør det muligt at komme på i 2-3, men jeg brugte bare aldrig de 2 hybrider, så de har bare stået i baggen, som ekstra fyld/vægt, men regner da med at det nye 4 jern kommer mere i spil. 3wooden blev egentlig kun købt, fordi den var billig og at jeg så slår godt med den, er jo kun et stort plus :) 

Har du fået ny konto?

Ja. Kunne ikke huske password eller hvilken e mail jeg engang havde brugt 😉 Lavede hurtigt en ny og er således på igen hos jer gode mennesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites