Hop til indhold
cpohd

Køb af Launch Monitor

Recommended Posts

Hej

Da jeg er kommet til lidt mønt, vil jeg gerne give mig selv en lille julegave. Jeg er derfor ved at få lavet en tilbygning til min garage, så jeg kan stå og slå bolde når vi er i Danmark :)

Jeg er derfor på udkig efter en Launch Monitor. Den skal bruges primært indendørs, men også på udendørs range (køber både inden- og udendørs licens) så den skal kunne lidt af hvert, dog kommer jeg nok til at bruge den mest indendørs.

Pga. mine behov har jeg derfor kigget både på  GC Quad og på en Trackman 4. Jeg har læst at en Trackman tracker bolden fra start hele vejen til bolden lander, så derfor var den vist bedst udendørs, men da jeg som sagt skal bruge Launch Monitor indendørs kan GC Quad også være en mulighed?

Er der nogen herinde der har arbejdet med disse Launch Monitors og som kender dem? Pros og Cons? Så hører jeg gerne.

Takker!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I det prisleje kender jeg ikke rigtig til - andet end at bare gøre det 100%! Tror ikke du kan gå galt med nogen af dem. 

Kigger selv på en SkyTrack til når jeg rykker i hus, da den er langt billigere og kan det samme - det eneste er et 1 sek delay, som jeg gerne tager for at spare 30.000kr. 

Held og lykke med det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som @Holger nævner, så kunne SkyTrak være et billigt alternativt, med mindre de sidste marginaler i performance er rigtig mange penge værd for dig. Du kan læse en masse mere om den her, hvor der også er et link til en anmeldelse: https://practical-golf.com/skytrak-practice/ Den er også noget nemmere at have med end særligt Trackman.

GC Quad har vel den store fordel fremfor Trackman, at den også måler lie angle og træfpunktet på køllehovedet (selvom de nyeste Trackmans vist nu, med en softwareopdatering, også skulle måle træfpunkt på køllehovedet)? Og så er den mindre og dermed nemmere at have med?

Jeg har selv brugt Trackman 3 og 4e sidste vinter i Aarhus Golf Arena, og det var jeg svært tilfreds med. Men de er godt nok også hundedyre. Når det er indendørs, så bliver nogle af værdierne dog beregnede og du skal være opmærksom på, at der skal være plads nok i den garage du bygger mellem launch monitor-enheden og den væg/det net bolden træffer for at den kan give en ordentlig måling.

Redigeret af ploehmann

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden