Hop til indhold
Bojoerge

Evaluering af sæsonen

Recommended Posts

Med mindre at vi får et par dage med lidt bedre vejr så er min 11. sæson ved at være ovre.

Det er blevet til lige over 30 tællende runder, og det er nogle flere runder end jeg typisk når på en sæson. Det er primært det gode vejr, der har gjort ar jeg har fået spillet mere.

Jeg startede sæsonen i hcp 15,7, var nede og vende 14,2 og slutter sæsonen i 15,4.

Jeg vil påstå at den her sæson er det mest stabile jeg har præsteret siden jeg for 5 år siden spillede mig under hcp 15 for første gang. I tidligere sæsoner har jeg haft nogle få gode runder og har så været udenfor neutral zone i de fleste andre runder. I år er det blevet til 2 nedskrivninger, 3 runder i 36 point og yderligere 6 runder i neutral zone. Det er langt bedre end tidligere.

Jeg har nydt godt af den tørre bane i store dele af sæsonen, men det kræver jo stadigt at man slår lige med driveren og præcist med jern. Jeg fik også spillet par rigtigt gode runder da vi havde fået mere normale baner så det var ikke kun tørkens skyld.

Jeg har været god til at holde bolden i spil med driveren. Jeg slår meget få bolde ud i det høje hø eller oub. Når jeg endelig er i problemer er jeg blevet bedre til at redde mig ud af dem igen. Jeg tager færre chancer og da jeg samtidigt er blevet langt bedre fra 80 - 100 meter så er der mange huller der lige er blevet et point bedre end før. Gennemsnitligt tror jeg ikke der har været store forbedringer i det korte spil og med putteren, men på de gode runder er det hele lige en tand skarpere. Det blive slået tættere på ved indspil og holet flere meter puts.

Jeg kan ikke prioritere mere tid til golf og jeg er ingen træningsnarkoman, så jeg drømmer ikke længere om at blive encifret. Jeg er dog helt sikker på at jeg kan blive bedre til at hive flere gode runder helt ind i klubhuset. Der mangler noget fysisk eller mentalt på de sidste huller. På de runder der slutter i neutral zone ligger jeg som regel bedre til efter 12 - 15 huller. Begge mine huller uden streg ligger godt nok som 16. og 17. hul og 18. kan være drilsk, men der er klart muligheder hvis jeg fandt ud af at gøre runderne helt færdige…

Så alt i alt en rigtig god sæson

• Like 1
  • Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt det samme her - overordnet rigtig god sæson, selvfølgelig med et lille 'dyk' efter ferien, men den blev samlet rimeligt op igen..

Har ligesom dig fået spillet væsentligt flere runder end tidligere år, og man må jo nok bare indrømme, at jo mere man træner, jo heldigere bliver man 😉

Synes specielt jeg har fået flyttet mig på transportslag og lange indspil - noget der har været min svage side i tidligere sæsoner - fra 80 meter og ind har jeg altid haft troen på det.

Håber at næste sæson byder på mindst ligeså mange chancer / muligheder for at spille golf - drømmer stadig om under 10 hcp. engang bare for at sige at man har været der, og jeg tror ikke det er helt umuligt hvis jeg kan fortsætte med at udvikle spillet som i år og til dels sidste år. Men nu er det heller ikke hcp. det drejer sig om det hele - det bedste er at det bliver en bedre oplevelse at spille, når man bliver mere stabil. Eller også har man bare vænnet sig til nederlagene og tillægger dem ikke så stor værdi længere 😉 

Slutter året i 14 fra omkring 15.5...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min sæson kan opsummeres med et enklet ord: Sløjt.

En længere forklaring er, at det ikke helt er gået som ønsket. Intentionerne var der, men spillet var der ikke.

I 2017 indleverede jeg alle runder på nær 5, og jeg besluttede mig i løbet af 2017 at 2018 skulle være året hvor alt blev indleveret. Så det blev det. 50 tællende runder. Inkl. turneringer og spil på fremmede baner.

Jeg startede året i 16,1 og d. 28/3 kom den første tællende runde. Jeg skulle helt hen til d. 21/5 før første nedskrivning kom med 40 point. En uge senere endnu en runde med 40 point. Herefter lang stilstand, ind til d. 4/8 med 37 point, og så var det slut med nedskrivninger. 

Jeg har haft en del runder i neutralzonen, men flere opskrivninger. Jeg er derfor endt i hcp. 17, og er stoppet med EDS for i år.

Det tørre vejr og den knastørre bane har ikke hjulpet mig. Ja, jeg har aldrig haft så lange slag og aldrig haft så mange eagle putts, men jeg blev ret hurtig træt af at banen var så tør og hård. Det tørre, korte græs eller fraværet af græs gjorde blot, at jeg tit havde svært ved at ramme bolden med den fornødne præcision. 

Laveste hcp: 14,9

Laveste runde: 83 slag

Point gennemsnit pr. runde: 30,5

Jeg har deltaget i 5 turneringer med følgende placeringer:

11. plads ud af 27.

2. plads ud af 25.

4. plads ud af 19.

3. plads ud af 22.

Klub- rækkemesterskab (klarede ikke cuttet).

I et forsøg på at forklare de manglende resultater på handicap fronten er jeg kommet frem til følgende:

Det er ikke optimalt når man sover for lidt. Jeg har desværre en tendens til at få for få timers søvn. Typisk omkring 6 timer, hvilket er lidt i underkanten. Når jeg samtidig står op senest kl. 03:13, møder på arbejde kl. 04:00 og er på arbejde 8,5 time, er jeg ofte træt når jeg skal spille golf. Eller også bliver jeg træt i løbet af runden. 

Lørdag eller søndag står jeg ikke så tidligt op. Min søn på 5 er ofte ked af det når jeg tager afsted til klubben, da han kommer til at savne mig. Han er i den situation tit udadreagerende, og jeg bruger lang tid på at tænke over hvordan det nu går derhjemme. Min erfaring er, at det er bedst hvis man er i stand til at tømme hovedet for problemer og lign., og det er jeg ikke altid i stand til.

Jeg træner stort set aldrig. Jeg har været ved pro'en nogle gange i år, men jeg har ikke gjort nok ud af det. Jeg tager næsten aldrig til klubben for at træne. Det træning jeg får, er de 20-40 min. jeg tager før tee time. Jeg betragter det dog ikke som træning. Det er mere for at varme ryggen op, og for at finde ud af hvordan dagsformen er.

Hey, der er altid 2019...

Redigeret af Kaizer
Tilføjelse
  • Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilfredstillende 2018? 

NEJ! 

Har spillet max 25 runder i år, hvilket er langt langt fra det jeg gerne vil. Ligeledes skulle jeg starte fra "nul" igen med helt nyt hcp pga en fejl fra min gamle klub, da jeg skiftede klub.hvilket jo i sig selv burde give et boost, men det har faktisk været træls at skulle forsøge at kæmpe sig tilbage til sit gamle hcp, hvilket jeg er langt fra, da jeg pt ligger i 17.8. Jeg har ikke haft det antal spillemakkere/tællende runder, som jeg gerne ville have haft. 

Nu er jeg så skiftet klub igen og der fik jeg desværre kun 2 runder, så ikke flere tællende runder for i år, men tilgengæld vil jeg bruge mere tid på at træne vinteren over, end jeg hidtil har gjort. Faktisk har jeg trænet en del mere i år, end de foregående og føler at jeg er ved at få styr på en masse ting, som jeg har haft det svært med igennem årene. Chip har altid været det jeg har været dårligst til, men det begynder at sidde nu. 

Så resten af året og foråret skal bruges på træning og så skal jeg altså have nogle flere runder i 2019 og målet for dette år, er at komme under 80 slag, som jeg ikke har prøvet siden 2016. 
Jeg har ingen hcp præferencer, men vil udelukkende fokusere på stabile runder, uden totale melt downs. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
37 minutter siden, skrev Nicolai:

Ligeledes skulle jeg starte fra "nul" igen med helt nyt hcp pga en fejl fra min gamle klub, da jeg skiftede klub

Hvad havde din gamle klub gjort siden din nye klub ikke kunne hente dit gamle handicap hos DGU? Selv hvis man bliver udmelder sig af en klub bør DGU gemme handicappet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft en god sæson i 2018 ! Er bare træt af at sæsonen er slut, da jeg føler jeg spiller bedst lige nu, så håber jeg kan holde det ved lige hen over vinteren, men kommer helt an på hvor koldt det bliver, om lysten til at tage på driving range er der, så jeg forhåbentlig kan holde mig under 10, når sæsonen starter igen eller måske komme lidt længere ned.

Startede i 12.9 og er nu i 9.2. Har spillet mange runder iår ! +60 runder. Det gode vejr har gjort der er blevet spillet meget golf, men tror der var en periode på små 2 måneder, hvor jeg ikke satte mine ben i min egen klub, da banen var så utørret, at den ikke var sjov at spille. Birkemose er meget kuperet. Der var flere huller, da det var rigtig tørt, hvor du blev nød til ramme roughen, ellers havde du ingen ide om hvor din bold røg hen. Godt eksempel var vores hul 9. Hvis du ramte fairway, lå din bold med stor sandsynlighed ob og nede på parkeringspladsen og sådan var det på mange mange huller. Så lige i en periode på 2 måneder blev der spillet mange andre baner ( mange baner der havde billige greenfee pga af jubilæum osv )

Føler jernspil er ved at være godt, så næste der skal kigges på er driver, hvor jeg føler jeg smider flest point væk. Har gode runder med driver, men er meget ustabil med den.

Men er meget tilfreds med iår. Har indleveret alt som har kunnet indleveres

Talte lidt runder sammen for en uges tid siden for at se hvor tit jeg spillede til handicap

17 runder i neutral zone

15 runder med nedskrivninger

33 runder med opskrivninger

Ved ikke helt hvor meget det betyder, udover at jeg stadig er lidt på vej ned i handicap. Går udfra hvis jeg havde fundet mit handicap, spillede jeg ikke så tit op til det

Så er rigtig tilfreds, især når jeg tænker på at jeg har indleveret alt og en del af runderne hvor jeg har gået til neutral zone eller nedskrivning har været på andre baner også og ikke kun på hjemmebane !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
57 minutter siden, skrev AkselBirke:

17 runder i neutral zone

15 runder med nedskrivninger

33 runder med opskrivninger

Ved ikke helt hvor meget det betyder, udover at jeg stadig er lidt på vej ned i handicap. Går udfra hvis jeg havde fundet mit handicap, spillede jeg ikke så tit op til det

Ja det er korrekt. Det nuværende handicapsystem er teoretisk struktureret efter  at man rammer neutral zone eller bedre 2 - 3 runder ud af 10.

Bare det var mig, der havde så meget tid til golf. Der er jeg desværre alt for meget arbejdsramt...

Redigeret af Bojoerge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Bojoerge:

Hvad havde din gamle klub gjort siden din nye klub ikke kunne hente dit gamle handicap hos DGU? Selv hvis man bliver udmelder sig af en klub bør DGU gemme handicappet...

Åbenbart valgt at slette mig helt eller bedt DGU om det, een af de 2 har hvertfald sørget for at ALLE mine scores fra 2010 og frem er pist væk. 

Jeg eksisterede ikke i DGU da jeg ville melde mig ind i den nye klub. 

23 minutter siden, skrev Bojoerge:

Ja det er korrekt. Det nuværende handicapsystem er teoretisk struktureret efter  at man rammer neutral zone eller bedre 2 - 3 runder ud af 10.

Bare det var mig, der havde så meget tid til golf. Der er jeg desværre alt for meget arbejdsramt...

Aksel har også et telt og en C/O adresse stående derude og så vidt jeg husker, heller ingen kæreste.. Det gør altså golflivet væsentligt lettere :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 minutter siden, skrev Nicolai:

Åbenbart valgt at slette mig helt eller bedt DGU om det, een af de 2 har hvertfald sørget for at ALLE mine scores fra 2010 og frem er pist væk. 

Flot!

Det er sådan en situation, hvor man ville ønske man havde taget screendumps af de sidste 2-3 års scores.

Redigeret af Kaizer
Edit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
23 minutter siden, skrev Nicolai:

Aksel har også et telt og en C/O adresse stående derude og så vidt jeg husker, heller ingen kæreste.. Det gør altså golflivet væsentligt lettere :D 

Pjat :) Kan godt li at stå på driving range og slå bolde, men der har nu også været mange kold starter i år. Da det var varmest, blev der trænet meget meget lidt. Magtede det ikke i varmen hehe :) Der blev lavet mange Michael Fogdahl med at møde op 2min inden tee tid :D 

Men kan sagtens forstå at det med at få tiden til Golf med familie ikke er let, men med det nye arbejde jeg har, med arbejdstider fra 06:00 til 14:00 og fri kl 11:00 fredag er det ikke svært at finde tid til golf :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
14 minutter siden, skrev AkselBirke:

Pjat :) Kan godt li at stå på driving range og slå bolde, men der har nu også været mange kold starter i år. Da det var varmest, blev der trænet meget meget lidt. Magtede det ikke i varmen hehe :) Der blev lavet mange Michael Fogdahl med at møde op 2min inden tee tid :D 

Men kan sagtens forstå at det med at få tiden til Golf med familie ikke er let, men med det nye arbejde jeg har, med arbejdstider fra 06:00 til 14:00 og fri kl 11:00 fredag er det ikke svært at finde tid til golf :)

Jeg tror jeg bliver nødt til at blive A-menneske i mit næste liv. I dette liv har jeg ikke kontinuerligt stået tidligt op i mere end 20 år så det bliver squ en lidt svær vane at skulle bryde ud af. Jeg tror det er nemmere at vinde i Eurojackpot så jeg både kan være B-menneske og spille mere golf...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9 timer siden, skrev Nicolai:

Måske de nye GDPR regler. Ville give mening at de sletter dig hvis du ikke udtrykkeligt har givet dem lov til at beholde dine info efter du er slettet..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nybegynder. Starter og slutter i hcp 72 ;)

Tog et begynderkursus i september/oktober hos Ikast golfklub.

Derefter har jeg gået 2x9 huller alene og ellers bare slået lidt bolde på rangen hos Tollundgård.

Skal have fundet en klub til foråret, som har et godt begynderforløb.

Overvejet Tollundgård og Himmebjeget. De ligger begge 15 min fra hvor jeg bor. Er der nogen som har erfaringer / anbefalinger herom?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min sæson er lidt aparte. Men er gået over forventning når man ser på mit hcp.

Har slet ikke kunne spille så meget jeg gerne ville, grundet arbejde. Så det er kun blevet til 26 runder, hvor jeg normalt når 35-40 stykker. Har derfor trænet en del, da det er nemmere at finde tid til. Jeg har i år fokuseret på at træne fra 100 meter og ind. Wedge, chip, sand, putt. Hvor jeg tidligere kun har fokuseret på det lange spil. Denne fokusering har uventet givet pote!

Efter flere år omkring hcp 14, tog mit hcp et dyk i år: 14,8 -> 12,4

Mit mål var at komme i 13 her i 2018. Så sæsonen er derfor godkendt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
17 timer siden, skrev Kaizer:

Flot!

Det er sådan en situation, hvor man ville ønske man havde taget screendumps af de sidste 2-3 års scores.

Jeg ærgrer mig også gevaldigt over det, for jeg havde nogle fine scores her og der. Og især dem under 80 slag betyder en del for mig, men det må jeg jo så bare få lavet om på. 

17 timer siden, skrev AkselBirke:

Haha.. Klubbens mest useriøse opvarmer og så gør du det samme som ham :D

Jeg skal nok få mere tid til runder i 2019, det har jeg lovet mig selv og fordi man stifter familie, skal man ikke opgive sin hobby. 

8 timer siden, skrev claust:

Måske de nye GDPR regler. Ville give mening at de sletter dig hvis du ikke udtrykkeligt har givet dem lov til at beholde dine info efter du er slettet..

Det må du lige uddybe lidt. Jeg fortalte blot at jeg meldte mig ud og meldte mig ind i samme kalenderår. Kunne forstå, hvis jeg havde været væk et stykke tid. 

6 timer siden, skrev Watan:

Nybegynder. Starter og slutter i hcp 72 ;)

Tog et begynderkursus i september/oktober hos Ikast golfklub.

Derefter har jeg gået 2x9 huller alene og ellers bare slået lidt bolde på rangen hos Tollundgård.

Skal have fundet en klub til foråret, som har et godt begynderforløb.

Overvejet Tollundgård og Himmebjeget. De ligger begge 15 min fra hvor jeg bor. Er der nogen som har erfaringer / anbefalinger herom?

Jeg har spillet Tollundgaard og Himmelbjerget. Tollundgaard er overraskende flot og spændende, trods for den kun har 9 huller, men og det er et stort et.. Træningsanlægget er ikke godt nok og så bruger de ikke golfbox, så man aner ikke om der er mange på banen. Prisen derimod er rigtig god. 

Himmelbjerget er en sjov bane, med et godt træningsanlæg. Medlemmerne er rigtig flinke derude Banen kan godt virke kuperet og svær, men bestemt en fin bane. 

Jeg selv spiller dog inde i Silkeborg og det er af 2 simple årsager, 54 huller og 2 fantastiske træningsanlæg. Prisen ligger lidt højere, men det er bestemt pengene værd. Jeg havde selv de føromtalte baner i spil, da jeg skulle vælge ny klub, men hvis valget står mellem Tollundgaard og Himmelbjerget, så ville jeg vælge Himmelbjerget, pga banen, de bedre træningsfaciliteter og de flinke medlemmere. 

• Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sammanlagt en ok sæson. Generelt stabilt spil... med et lille aber dabei...

Slutter i ca. samme hcp som jeg endte med sidste år - 16 stykker.

Sæsonen startede med op opskrivning på 2 ifm årsrevisionen. Og samtidig skulle jeg lige overkomme efterdønningerne fra en større operation. Så var lige oppe og vende i 19.

Bedste runde: 82 slag

Værste runde: Har fuldstændig fortrængt den :), men det var i nærheden af et et-cifret point antal.

Har indberettet 19 runder - svarer til ca. halvdelen af hvad jeg fik spillet.

Det lille men nævnt i starten: Min putter skal være mere end lykkelig for den overlevede sæsonen!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden