Hop til indhold
Bojoerge

Evaluering af sæsonen

Recommended Posts

Det har været en frustrerende golfsæson med endnu mindre tid

Efter et arbejdsskifte har jeg sagt farvel til sæsonbetonede stressperioder og det er rart! Prisen har været mindre mulighed for at flexe og mine herredage har stort set alle været spillet som en af de sidste bolde på banen og her til slut i sæsonen kunne jeg slet ikke nå ud. Jeg har heller ikke fået taget mig tid til andet end et par turneringer og ikke meget casual golf :(  Træning er der som vanligt intet af

Formentlig derfor har jeg ikke været tryg ved køllerne og jernene har ikke været stabile. Ellers perfekt længdekontrol med wedges er også gået fløjten og putteren svinger fra uge til uge. Det er vist kun blevet til to små nedskrivninger og en enkelt sejr med 1 points margen i den afsluttende turnering i herreklubben, hvilket kastede en ny vogn og noget tøj af sig, så det lunede lidt at slutte af på.

Jeg har luftet på arbejdet at jeg ønsker mulighed for at flexe tirsdage næste sæson og så faldt jeg over et slagnet i den lokale Plusbutik, så jeg kan stå og slå bolde derhjemme uden at miste bolde til de omkringliggende marker :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 timer siden, skrev Christian SSGM:

slagnet i den lokale Plusbutik, så jeg kan stå og slå bolde derhjemme uden at miste bolde til de omkringliggende marker :D 

Har vist et net liggende stadig, men kun brugt en eller to gange. Dels skal jeg slå mit græs, dels skal jeg ikke slå forbi/over/igennen... for der er ingen mark, men noget der kan sige Kliirrr :(. Og ham med Harley'en ca. 100m væk har jeg ikke lyst til at diskutere med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
23 minutter siden, skrev ronnow:

Har vist et net liggende stadig, men kun brugt en eller to gange. Dels skal jeg slå mit græs, dels skal jeg ikke slå forbi/over/igennen... for der er ingen mark, men noget der kan sige Kliirrr :(. Og ham med Harley'en ca. 100m væk har jeg ikke lyst til at diskutere med.

Et net i haven er fantastisk til kort spil. At chippe ind i nettet er god underholdning og træning. Din kontrol og boldkontakt bliver sublim med daglig træning i haven. Jeg tager typisk dagligt nogle stykker med varierende boldkurve med et og samme jern, altså, 3 lave, 3 medium, 3 høje, fra 20 meter og ind i nettet. Hvis de ikke sidder rent, er det forfra.  Derudover kan man sætte forhindringer man skal over, under, rundt om, etc. Placere bolden på nedad lejer, opad lejer. Sand, rough (læs: vores ukrudtbede fyldt med skvadderkål mv.) bart leje. Det er sjovt at tage bolden rent fra en flisebelægning og kunne kontrolere boldkurven og spin. Derudover kan jeg flække, flippe, ramme tå, shank og andre sjove ting.. Find selv på mere... 

Redigeret af Smut

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min sæson har været rigtig fin :thumbsup:

Jeg har lavet 31.5 points i snit fordelt over 29 indberettet runder. Dertil kommer en del 9 hullers med pæne scores.

Året’s højdepunkt var en runde på Møn’s fine bane engang i August, hvor konen gik med som caddie/fotograf. Gik i 78 slag.

Et andet højdepunkt kunne være den årlige udenlandstur (Tyrkiet/Belek) med dejligt vejr/mad/hygge og scores.

Startede året i hcp.10.3 og ender på 10.0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev ronnow:

Og ham med Harley'en ca. 100m væk har jeg ikke lyst til at diskutere med.

En fremmed er en ven du ikke kender endnu!!

Og Herreste Gud hvad betyder en bule i en nylakeret benzintank....:hyper:

Spøg til side - jeg har selv et net i haven, men slår ikke fulde slag. Kun chips og beherskede pitches. Og så bruger jeg "30-% bolde", altså plastikbolde som kun flyver 30% af normal distance. Så kan man slå lidt hårdere, også i haven. Da det jo primært er teknik og impact der trænes, så betyder længden ikke så meget.

Redigeret af Kitter
Link tilføjet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også give mit besyv med 🙂

Et yderst fustrende år. gået runder mellem 77 slag og ja det må guderne vide, men det er mange 😫 Har arbejdet på at få mere højde og mindre draw på mine slag og det har virket, men det har også betydet at boldene, på de dårlige dage, er fløjet både i højre og venstre og så er det sgu ikke nemt at spille golf 🤮

Udfordringer på privat-fronten har også betydet, at kontrollen over temperamentet har været pinlig lav. Der er ikke noget smart i at opføre sig som en på 4 år eller give op, første gang det går lidt skævt, men ikke desto mindre har det været virkeligheden mange gange og det pis gider jeg ikke! En intens indsats har hjulpet, men det er et stykke vej endnu, før jeg kan være helt stolt af min opførsel 🙂

Startede året i 8,9 været oppe og vende i 10,3 fik spillet mig ned i 7,9 og slutter året i 8,2, det lyder jo ikke så slemt, men det har føltes virkelig ringe. Måske jeg skulle prøve at træne eller bare varme op, inden runden 😎 

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
43 minutter siden, skrev Årgang63:

Udfordringer på privat-fronten har også betydet, at kontrollen over temperamentet har været pinlig lav. Der er ikke noget smart i at opføre sig som en på 4 år eller give op, første gang det går lidt skævt, men ikke desto mindre har det været virkeligheden mange gange og det pis gider jeg ikke! En intens indsats har hjulpet, men det er et stykke vej endnu, før jeg kan være helt stolt af min opførsel 

Uha, det kender jeg desværre godt. Både det med privat fronten og jeg har også ind i mellem lidt problemer med temperamentet. Ikke at det bliver helt slemt, hvor jeg slynger udstyret langt væk, men der kan godt komme nogle knap så pæne gloser. Det er ikke noget jeg er stolt af, og for mig bunder det nok lidt (læs: meget) i at jeg ved jeg kan spille langt bedre. Når man så, som jeg har haft mange opskrivninger i træk, vil man jo gerne gøre det godt når man kommer på banen. Lykkedes det ikke, går det nogle gange galt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Kaizer:

Uha, det kender jeg desværre godt. Både det med privat fronten og jeg har også ind i mellem lidt problemer med temperamentet. Ikke at det bliver helt slemt, hvor jeg slynger udstyret langt væk, men der kan godt komme nogle knap så pæne gloser. Det er ikke noget jeg er stolt af, og for mig bunder det nok lidt (læs: meget) i at jeg ved jeg kan spille langt bedre. Når man så, som jeg har haft mange opskrivninger i træk, vil man jo gerne gøre det godt når man kommer på banen. Lykkedes det ikke, går det nogle gange galt. 

Jeg smider heller ikke med tingene eller råber højt, men jeg kan fylde hele området med negativitet og ud over at det fucker mit eget spil op, hvem gider så at høre på det fis, mens man i sin dyrbare fritid er ude og dyrke ens yndlings sport... Jeg finder det pinligt, men har svært ved at kontrollere det 😫 

Og ja det kan tit have sit udspring i urealistiske forventninger, til eget spil😎

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9 timer siden, skrev Årgang63:

Jeg smider heller ikke med tingene eller råber højt, men jeg kan fylde hele området med negativitet og ud over at det fucker mit eget spil op, hvem gider så at høre på det fis, mens man i sin dyrbare fritid er ude og dyrke ens yndlings sport... Jeg finder det pinligt, men har svært ved at kontrollere det 😫 

Og ja det kan tit have sit udspring i urealistiske forventninger, til eget spil😎

Uha Peter.....måske skal vi to så ikke have en runde sammen. Med mindre at minus og minus bliver til plus 😊

I min kommende tid spiller jeg uden scorekort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev TLP:

Uha Peter.....måske skal vi to så ikke have en runde sammen. Med mindre at minus og minus bliver til plus 😊

I min kommende tid spiller jeg uden scorekort.

😊

Ingen score er en god ide, det er bare svært, når det forventes, at man er med til at spille om en vand/øl. Men der skal helt styr på det i det nye år, golf skal være hyggeligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev Årgang63:

😊

Ingen score er en god ide, det er bare svært, når det forventes, at man er med til at spille om en vand/øl. Men der skal helt styr på det i det nye år, golf skal være hyggeligt. 

Enig. Jeg har også spillet mod konen i internt "opgør", men som du selv skriver, så SKAL det være hyggeligt. Og skidt humør kan godt ødelægge stemningen....Skal teste uden scorekort i næste uge :)

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, skrev TLP:

Enig. Jeg har også spillet mod konen i internt "opgør", men som du selv skriver, så SKAL det være hyggeligt. Og skidt humør kan godt ødelægge stemningen....Skal teste uden scorekort i næste uge :)

Skal teste uden scorekort i næste uge 🤔

Lyder som om der er nogen der skal spille sydpå 😊

Eller er der indlagt varme i græsset på hjemmebanen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
13 minutter siden, skrev Bjørnen:

Skal teste uden scorekort i næste uge 🤔

Lyder som om der er nogen der skal spille sydpå 😊

Eller er der indlagt varme i græsset på hjemmebanen ?

Jep. Vi tager lige en “smuttur” til det spanske 🏌️😉

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, skrev Hr. Andersen:

Hvor i Spanien ??  rigtig god tur😎

Tak. Det er omkring Calahonda og Fuengirola. Costa Del Sol.

Redigeret af TLP
  • Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg retur efter en god pause. Ny profil ( tidligere dynen )

Fin sæson i CGC. Har spillet mig fra 9.5 til 7.6 og årsrguleres vist 1 ned.... Højdepunktet, udover MID i Silkeborg, var at jeg var holdkaptajn i regionsgolf A rækken og vi kom helt til finalen i øst. Spillede selv 8 matcher. Bedste runde i 77 slag på hjemmebanen. Mindre godt er et for ustabilt kort spil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden