Hop til indhold
MNP

Nye Wedges....

Recommended Posts

Hej...:-)

Da jeg påtænker at anskaffe mig 3 nye wedges...52-56-60 gr...vil det være tilrådeligt at få dem med 2 grader up, som mit jernsæt er fittet til...?

Vil det i den forbindelse være en fordel at spille med samme mærke i wedges som jernsættet....?

Spiller med Callaway...

Håber på et par gode råd....:-))

Redigeret af MNP

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til 🙂

Hvad mærke dine wedges er, betyder intet, spil med dem du kan lide. Jeg spiller Mizuno jern og Callaway wedges, tidligere Titleist  vokey wedges.

Om du vil have dine wedges 2° op ? Jeg mener at vi slår så mange forskellige slag med vores wedges, at det ingen mening giver, gripper op, gripper ned, åbner bladet, lukker, frem i stance... osv 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med @Årgang63.

Jeg spiller selv med 2° op på mine jern, men ikke wedges.

Har spillet med Ping jern; nu med Cobra. Jeg har dog aldrig brugt wedges fra førnævnte producenter. Har de sidste 3-4 år spillet med Cleveland wedges.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til MNP :) 

Jeg er enige med gutterne over, dit sæt behøves ikke være ens hele vejen. Og spiller også med en blandede mærker i min bag.

Wedges er standard lie, for som Årgang63 er inde på, så slår man rigtig mange forskellige slag og sjældent slår jeg fuldt sving med nogen af dem, så kan ikke se nogen grund til at ændre lie på dem.

Det vigtigste er bounce og grinds, da man slår og angriber bolden forskelligt. Nogen tager tyk andre tyndt og underlaget har også en del at sige, men det er at prøve sig frem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til !

Nu ved jeg ikke hvad handicap du spiller i eller hvad dit Callaway jernsæt hedder, men jeg fandt ud af efterhånden som jeg blev bedre, at de wedges jeg brugte var forkert loft, da mit første jernsæt var det man kalder super game improvement, så min pitch var 44 grader og min Gap var 52. Det gav et kæmpe hul, som jeg blev hurtigt irriteret over det jo bedre jeg blev, så nu har jeg er andet jernsæt, hvor pitch istedet er 46 grader og min Gap er 50, så der ikke er så stort et hul, så vil sige loft er også noget du skal tænke over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej... Tak for de gode input😊

Spiller i dag med Callaway Steelhead... Købt for 2 sæsoner siden.. Spiller i HCP 21..🏌️♀️🏌️♀️🏌️♀️

Er ikke lige klar over om min pitch er i 48..i det sæt! 

Hvis jeg kan gå ud fra det... Skal mine wedges vel ligge på 52-56-60?

Mht. Lie de 2 gr up.. Forstår jeg at I ikke ser grund til det😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
7 minutter siden, skrev MNP:

Hej... Tak for de gode input😊

Spiller i dag med Callaway Steelhead... Købt for 2 sæsoner siden.. Spiller i HCP 21..🏌️♀️🏌️♀️🏌️♀️

Er ikke lige klar over om min pitch er i 48..i det sæt! 

Hvis jeg kan gå ud fra det... Skal mine wedges vel ligge på 52-56-60?

Mht. Lie de 2 gr up.. Forstår jeg at I ikke ser grund til det😉

Din PW er 44°, så jeg ville vælge 50-54-58.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med en PW på 44 så er der vel nærmest brug for 4 wedges 48-52-56-60.

Det er så sørgeligt at se de unødige problemer som producenterne giver forbrugerne ved at gøre loftet stærkere.

OP's pitch er jo et 9-jern.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være han har pro udgaven af Steelhead. Der starter pitchen fra 45. Der skal ihvertfald tænkes over hvad grader du har brug for. Eventuelt tage din pitch med til hvor du vil købe dine wedges og se hvor langt du slår den og så måske starte med en 50 graders gap wedge og se hvor stort hullet er.

Angående om du skal have wedges med lie 2 grader up kan jeg ikke hjælpe med. Men kunne godt forestille mig det ikke betyder det store på ens wedges, når man som de andre skriver at man gripper ned, åbner hovedet osv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu behøver man ikke at have 4 grader mellem hver jern - jeg ved godt t det er standard men når man er i en situation hvor man har en 44* PW og evt gerne vil have 60* som den mest loftede, så kan man jo bare få dem bøjet fx til 49*, 54.5*, 60* så gaps imellem wedges er så ens som muligt.

Jeg har selv i en periode spillet med PW46, og så 50, 55, 60...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit pw er på 45°.

Den wedge jeg bruger mest er på 54°. Den bruges til stort set alle slag fra 100 meter ned til 40-45 meter. Jeg har en 52° som bruges fra 40-45 meter og ned til en afstand hvor jeg chipper med pw eller 9-jern. 60° bruges stort set kun i greenside bunkers, eller hvis jeg skal over bunker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

loft, lie, bounce mv på dine wedges handler i høj grad om smag og behag - Der er ingen rød tråd eller "standard opsætning" der virker på alle desværre :)

Over på din range til næste demodag og slå med "lidt af hvert", de har altid en bagfuld wedges med alverdens grinds osv :)

Jeg spiller selv cobra jern hvor pw er 46, derefter kommer så callaway wedges i henholdsvis 50, 56 (og 60 når den får lov at være i baggen)

Mine er "valgt" ud fra hvad jeg bruger dem til, og ikke hvor langt jeg kan slå et fuldt slag med dem.

Min 50gr slår jeg eksempelvis 100m på sådan et "behageligt 80% slag

Min 56gr slår jeg (stortset) alt fra 50m og ind, alt efter lie og muligheder naturligivs, men det er 1. valget i alverdens mærkelige scenarier (åben, flop, bunker osv osv osv) 

Generelt set slår jeg næsten aldrig pw og nedefter meget hårdere end ~80%, da jeg synes der er mere føling/kontrol samt langt mindre spin på denne måde.

Ved ikke om du kan bruge noget af det, em ndet er i hvertfald min tilgang til det ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden