Hop til indhold
Bojoerge

Fifler eller ej?

Recommended Posts

3 timer siden, skrev Logan:

I min klub spiller vi ofte High - Low hvor det spilles som hulspil, så dvs. bolden gives ofte. Her er der stadig nogen der mener at man skal indlevere scoren hvis man laver mere end 36 points. Men det vil jeg jo klart mene, at det kan man ikke.

Helt enig - en runde, hvor putts er givet kan ikke indrapporteres. Den runde er nemlig ikke spillet efter reglerne!

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
34 minutter siden, skrev Kitter:

Helt enig - en runde, hvor putts er givet kan ikke indrapporteres. Den runde er nemlig ikke spillet efter reglerne!

Hvor er det da dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der har det sådan!

Jeg møder stadig folk der siger "den er givet". Siger de det til mig ignorerer jeg det for det meste. Når jeg venligt kommenterer det, er holdningen ofte at "sådan plejer vi at gøre; det er da ligemeget; jeg misser da ikke et put på 15 cm.". Det er da muligt at I plejer at gøre sådan, og at du kan få den i hul med lukkede øjne og begge hænder bundet på ryggen, men du har ikke slået den i hul. 

Det er måske en lille ting, sådan et regelbrug, men der er ingen EDS når der spilles sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
11 timer siden, skrev Kitter:

Den runde er nemlig ikke spillet efter reglerne!

Jo, runden er efter reglerne, men for hul-spil og derfor kan den ikke indrapporteres :D For at den kan indrapporteres, skal den jo spilles efter slagspils regler :thumbsup:

Ja ja, det er ordkløveri, jeg ved det :D

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
7 minutter siden, skrev Logan:

Jo, runden er efter reglerne, men for hul-spil og derfor kan den ikke indrapporteres :D For at den kan indrapporteres, skal den jo spilles efter slagspils regler :thumbsup:

Ja ja, det er ordkløveri, jeg ved det :D

...men dilemmaet kommer jo, når det så viser sig at der er en der spiller alle runderne i high/low omkring 40 point. Så spiller man ikke til et retvisende handicap.

Det er fair nok at I gerne selv vil gøre det helt formelt, hvis I når et rimeligt antal tællende runder, men lad nu være med at blande jeg i, hvordan andre forsøger at få et så retvisende handicp som muligt. Det er dét der er det afgørende, og ikke alle mulige små formalia. Udgangspunktet er selvfølgelig at alle forsøger at gøre det så godt som muligt, og ikke skaffe sig en fordel ved at spille med et forkert handicap. Hvis det alligevel skulle vise sig at en bevidst snyder, så hjælper det alligevel ikke stort at slå ham i hovedet med regelbogen.

Redigeret af Pastorius
  • Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 3/11/2018 kl. 16:16 , skrev Bojoerge:

8)  Jeg indleverer altid alle spillede runder til handicapregulering og jeg spiller altid det bedste jeg nu kan på den givne dag.

Er det fifleri?

^^ nej da :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden