Hop til indhold
AkselBirke

Skaft

Recommended Posts

Var nede idag og få lidt undervisning af min træner, da han så at min skafter flexede kraftig og var begyndt at overdraw mine slag, så han prøvede for sjov at give mit et mizuno 919 tour jern med et andet skaft. Han sagde ikke noget om hvad skaft, flex osv, men at jeg lige skulle prøve et par slag med det. Så kom de tilbage til en lille draw igen ( 7 jern med begge )

Skal lige tilføje at jeg har fået løbende undervisning hen over sommeren, da mit sving var gået fuldstændig i ged. Mistet meget fart og kunne nærmest ikke få bolden op i luften længere og overvejede kraftigt at stoppe med golf, da det første år jeg spillede gik det over stok og sten med golf, så vi startede stort set forfra med mit sving og er løbende hen over sommeren kommet nærmere og fået meget mere luft under slagene igen og nærmer mig stille og roligt min gamle sving hastighed og noget der føles som et golfsving igen.

De jern jeg har, brugte jeg dog også da jeg slog okay længder, inden mit sving gik istykker, så derfor jeg er lidt skeptisk med om andre skafter virkelig kan give så stor en forskel, men skal så siges at inden mit sving gik istykker og det nye sving vi arbejder imod er ret forskellige

Mine egne skafter er nippon 950gh i stiff som vejer lige under 100gram

Det skaft han smed i var et Dynamic gold x-stiff 125 grams mener jeg.

Jeg var selv noget forbavset over det, da jeg både slog mere lige og svingede hurtigere, da han sagde det tunge skaft hjalp mig med lettere at flade svinget ud, hvor jeg har en tendens til at komme over toppen med mit eget sæt

Tror hvis jeg skulle fittes ved ham, skulle ikke nødvendigvis være så tungt et skaft. Det var mere at at gå fra meget let skaft til et meget tungt skaft

Ved ikke om det bare var et godt salgs trick, til at få mig til at overveje nye jern og at det at slå med et tungere skaft bare var et midlertidig fix, da jeg aldrig selv har givet meget for skafter, men når jeg har prøvet nye jern, at det bare skulle føles godt, når man svingede det

Spørgsmålet er nok i bund og grund om så forskellige skafter ( vægt ) kan give så forskellige resultater, eller om det bare var et hurtigt fix

Skal måske lige tilføje at jeg ikke rigtig kunne mærke forskel i flex fra mit eget jern til x-flex, følte vægten betød betydelig mere. De fløj så vidt jeg husker omkring samme højde, men som sagt kæmpe overdraws med mit eget 7 jern

Redigeret af AkselBirke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er væsentlig forskel fra at gå fra et 98 g stiff skaft til et 127 gram (går ud fra det er et DG x100). 

Du kunne evt prøve x100 i DG 120 serien, den er en anelse lettere, hvis du synes 127 gram er for tunge

Redigeret af osholm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Må lige prøve lidt forskelligt, når jeg kommer forbi ved ham næste gang. 

Tror heller ikke det nødvendigvis skulle være så tungt. Tror mere det var for at gå fra den ene til den anden ende, for at se om det gjore en forskel på mit sving. Det føltes ihvertfald mere stabilt med et tungere skaft

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden