Hop til indhold
claust

Er du også på vej i vinterhi? :-)

Recommended Posts

Snakken faldt forleden på hvornår sæsonen slutter...

For mig er det ved at være sidste udkald, men personlige holdning er at golf kun er rigtigt sjov i 10 graders varme eller mere ;-)

Spiller I andre hardcore spillere igennem, eller er magelige ligesom jeg?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 minutter siden, skrev claust:

Snakken faldt forleden på hvornår sæsonen slutter...

For mig er det ved at være sidste udkald, men personlige holdning er at golf kun er rigtigt sjov i 10 graders varme eller mere 😉

Spiller I andre hardcore spillere igennem, eller er magelige ligesom jeg?

Jeg ville egentlig gerne spille (eller i det mindste træne) igennem,  men er begyndte som hjælpetræner på sønnens basketballhold, så der 4 ganges ugentlig træning i Næstved + kampe, så er der ikke rigtig tid til mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig både spiller og træner jeg gennem hele vinteren. Når stor bane lukker, så holder par 3 banen (altid åben) for. Hvis der er sne på par 3 banen, så er det driving range. Jeg har altid en kost liggende i bagagerummet, så driving range måtten kan fejes fri for sne.

Påklædningen er ikke noget problem - lange underhylere under et par regnbukser (Cross), lag på lag på overkroppen.

Ved rigtigt skidt vejr er den overdækkede range i Smørum værd at gæste.

Der er ingen undskyldning for at gå i hi!!!!

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner også med at fortsætte. Efter banen i et par år er blevet holdt åben året rundt, er det rart at komme ud; men kun i weekenden. Det giver dog lidt udfordringer når banen er frosset. Du får lange slag, men svære indspil. Jeg forventer dog at skrue ned for EDS runderne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner også med at spille og træne. Har mulighed for i Aabenraa at træne indendørs hen over vinteren for x antal kr. De ved ikke helt hvor meget det kommer til at koste endnu, men hvis der er sne og frost udendørs, så spiller jeg ikke ! :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stort set lukket ned, kommer kun ud hvis det er stille i vejret med blå himmel og så bliver det på fremmed græs. Jeg træner ikke i forvejen, så det virker fjollet hvis jeg begynder når det er koldt :D .. kommer måske et par gange i simulator

Banen bliver på et tidspunkt sat op til vinterbane og der forventes benyttet medbragt måtte at slå fra - det har ikke noget med golf at gøre, jeg gider ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spiller også igennem. Så længe der hverken er sne eller frost er vores bane åben. Ellers kan det blive på Københavns, den er aldrig lukket og greenfee er rimelig. Det sker også at rangen på Smørum benyttes eller er vejret helt skidt, så er det SimGolf der besøges. Man skal da have sit "golf fix" :hyper:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville gerne spille henover vinteren.

Men det dagslyset sætter sine begrænsninger. Med et job i dagtimerne er der ikke mange lyse timer tilbage på døgnet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med mindre vi får en varm marts måned 2019, så får jeg nok ikke spillet i DK før april måned igen.

Redigeret af TLP
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke til vintergolf. Min sæson slutter sæsonen, når Hornbæk lukker tees og greens og går over til vinterbane med spil fra måtter. Det passer som regel med at jeg synes det bliver for koldt at spille. Normalt er det engang i løbet af november, men jeg har da i hvert fald en gang spillet golf i december.

Golfsættet bliver sat i kælderen og bliver i de fleste vintre først fundet frem når greens og tees åbner igen. Førhen tog jeg på en uges matchtur eller golfskole i februar eller marts, men nu vil jeg hellere bruge mine ferier med min kæreste, der ikke spiller golf.

Hvis jeg har fri på en tidlig forårsdag med 5-6 grader, vindstille og sol så kan jeg godt finde på at tage ud og spille par-3 banen, men det er langtfra hvert år det sker....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været ude og spille en runde i dag. 3gr, regn og 10m/s vind…. det var en kølig omgang. Det værste var blæsten. I morgen skal jeg til Hornbæk og spille Efterårsmatch. Umiddelbart ser det ud til at det blive 2-4 gr og 6 m/s, så man skal nok pakke sig godt ind :brr:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
17 timer siden, skrev Logan:

Har lige været ude og spille en runde i dag. 3gr, regn og 10m/s vind…. det var en kølig omgang. Det værste var blæsten. I morgen skal jeg til Hornbæk og spille Efterårsmatch. Umiddelbart ser det ud til at det blive 2-4 gr og 6 m/s, så man skal nok pakke sig godt ind :brr:

Det sner i Nordsjælland her søndag morgen og alle banerne er lukket til op på formiddagen.... Havde ellers lige fundet en weekend med mulighed for spil. Ggrrrrr :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15 minutter siden, skrev Smut:

Det sner i Nordsjælland her søndag morgen og alle banerne er lukket til op på formiddagen.... Havde ellers lige fundet en weekend med mulighed for spil. Ggrrrrr :(

Det sner også her på spidsen af Djursland. Jeg skal til turnering kl. 10 med 60 andre spillere. Aner ikke om det aflyst. Jeg frygter lidt de flytter det til par 3 banen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
8 timer siden, skrev Smut:

Vi fik da lidt sne på runden, men det var ikke noget der blev liggende og det var intet der tydede på der på nogen måde var frost. Runden endte i netto +4 og det rakte til en T3. Specielt hul 9 endte helt galt med en 7'er på kortet… typisk at lave sådan noget l..t efter en birdie :no: På hul 15 endte det med en 5'er efter at have smidt en bold langt ud i højre, så jeg måtte spille en ny, så det var jeg ret godt tilfreds med. Faktisk var det rigtigt fint vejr at spille i :thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Logan:

Vi fik da lidt sne på runden, men det var ikke noget der blev liggende og det var intet der tydede på der på nogen måde var frost. Runden endte i netto +4 og det rakte til en T3. Specielt hul 9 endte helt galt med en 7'er på kortet… typisk at lave sådan noget l..t efter en birdie :no: På hul 15 endte det med en 5'er efter at have smidt en bold langt ud i højre, så jeg måtte spille en ny, så det var jeg ret godt tilfreds med. Faktisk var det rigtigt fint vejr at spille i :thumbsup:

En pip på Hornbæks hul 8 er godt. Ikke det nemmeste hul at komme tæt på kæppen i andet slaget.

Jeg syntes at dagens runde var noget kold og våd. Diverse vejrtjenester havde lovet tørvejr, hvilket ikke var tilfældet. Godt jeg havde mit Cross på, det holdte mig tør hele vejen rundt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden