Hop til indhold
Bojoerge

Begrænsninger af brugen af Green bøger...

Recommended Posts

2 timer siden, skrev Smut:

Der er vel meget få på amatør niveau der bruger så detaljerede greenbøger.

Regelmagerne har vile tage udbredelsen i opløbet inden det via apps bredte sig fra proerne til os andre...

Redigeret af Bojoerge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det i forvejen svært, med folk som læser et putt fra alle sider, 2 gange og går helt Carmilo Villega på greens, så jeg ville dø, hvis de hev en greenbog op af lommen 😖

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, skrev Årgang63:

Jeg har det i forvejen svært, med folk som læser et putt fra alle sider, 2 gange og går helt Carmilo Villega på greens, så jeg ville dø, hvis de hev en greenbog op af lommen 😖

Jeg er bange for at de spillere der har været afhængige af en detaljeret greenbog, måske kommer til at bruge endnu længere tid på at læse putts.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Pastorius:

Jeg er bange for at de spillere der har været afhængige af en detaljeret greenbog, måske kommer til at bruge endnu længere tid på at læse putts.

Jeg håber det ikke, men man kan jo aldrig vide, skulle det ske, så må der en meget firkantet tidsgrænse til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Årgang63:

Jeg håber det ikke, men man kan jo aldrig vide, skulle det ske, så må der en meget firkantet tidsgrænse til.

De nye regler opfordrer til, at man kun bruger 40 sekunder på et slag. 

Redigeret af Smut

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Smut:

De nye regler opfordrer til, at man kun bruger 40 sekunder på et slag. 

Jeps og det er jo en forbedring, men det er stadigvæk laaang tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
33 minutter siden, skrev Radagast7:

Har I nogensinde set nogen bruge sådan en, eller en tilsvarende app?

Jeg har heldigvis ikke.

Nej, men et af de firmaer, der laver greenbøger til de professionelle på papir har lavet en app, der i hvert fald kan hentes på Android. Appen hedder Clere Putt Tracer og er gratis at hente, men man skal betale for hver bane. Der er dog kun ca 10 baner man kan hente på verdensplan og ikke nogle fra Danmark.

Jeg tror for en gang skyld at Regelmagerne har været på forkant med udviklingen og har reageret inden brugen blev udbredt...

https://progreenbook.com/our-app

Redigeret af Bojoerge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Husker jeg forkert eller er en af de nye regler (mere en henstilling) ikke, at man maksimalt skal bruge 40 sekunder på at få gennemført et slag fra man kommer hen til bolden og til man har slået den og er klar til at gå videre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
19 minutter siden, skrev ploehmann:

Husker jeg forkert eller er en af de nye regler (mere en henstilling) ikke, at man maksimalt skal bruge 40 sekunder på at få gennemført et slag fra man kommer hen til bolden og til man har slået den og er klar til at gå videre?

Jo, det mener jeg også.

Så er der nogle af vores elitespillere der får lidt problemer på green. Puttet skal ofte læses fra 3-4 sider før de går igang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
7 timer siden, skrev ploehmann:

40 sekunder pr. slag er rigtig, rigtig meget. Langt mere end der bliver brugt i gennemsnit på en alm. dansk golfbane.

For en 4-bold, der bruger 80 slag hver, giver det over 3,5 time i ren slagtid.

De elitespillere jeg spiller med, kan sagtens læse et put fra flere sider og afvikle det på under 40 sekunder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen af elitespillerne bruger ganske rigtig meget tid, men jeg synes faktisk at det er meget værre med de irriterende gamle mellem og højhandicappere, der udfører en længerevarende topografisk undersøgelse af green for derefter at puffe bolden 4 meter skævt og 3 meter kort. 

Og ja 40 sekunder er ganske lang tid. Jeg tror jeg vil prøve at sætte timerne på uret næste gang jeg går en øverunde.... Bare for at få en fornemmelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 timer siden, skrev Pastorius:

40 sekunder pr. slag er rigtig, rigtig meget. Langt mere end der bliver brugt i gennemsnit på en alm. dansk golfbane.

Jeps heldigvis yderst sjældent, at klub spillere bruger så lang tid. Vi er en 10/15 spillere som spiller sammen på kryds og tværs og vi har en, som de fleste anser for super langsom, han er blevet målt mange gange og bruger stort set aldrig over 30 sekunder, men er stadigvæk klart den langsomste af gruppen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden