Hop til indhold
Bhutlah

Valg af vognbag

Recommended Posts

Halløj igen glade golfere.

Jeg skal have mig en ny vognbag og nogle af mine medgolfere triller rundt med de her “silencere” på toppen hvor jernene ligger helt fast og ikke skramler. Smart, men langt størstedelen af de bags der findes i butikkerne har ikke dette system. Hvorfor egentlig ikke? 

Hvad synes i selv er rarest at gå rundt med? Hører gerne om fordele/ulemper ved bags med silencer vs alm 14-rums inddelt.

Jeg slæber nu rundt på en 6-rums bærebag i vogn, hvor jernene klasker mod hinanden. Jeg er egentlig ligeglad med lyden, men når jeg nu også skal investere i nyt jernsæt er der jo ingen grund til at ridse dem mere end højst nødvendigt. Rammer de hinanden i en alm. 14-rums? Det lader jo til at være den foretrukne løsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en bag med 'almindelig' 14-rums inddeling. Ville egentligt også gerne prøve en bag med silencer eller ilock, men de sidder ikke ret godt på min clicgear vogn da de er så høje/lange.. Har planlagt at skifte vogn engang, så kan det være at jeg skifter baggen til det system..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en 14 rums inddelt bag i dag, men har tidligere haft en “silence” bag, og for mig er der ikke den store forskel, udover at jeg synes 14 rums baggen er pænere at kigge på fra toppen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
36 minutter siden, skrev Bhutlah:

Betyder det at jernene heller ikke støder imod hinanden og skramler i en 14-rums når man kører rundt med den?

Nej - det gør de. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte en Big Max Silencio for et år siden. 

Jeg skulle have ny bag, da den gamle havde et par lynlåse der var gået i stykker. Jeg gik specifikt efter en bag hvor udstyret lå mere fast og har ikke fortrudt. Et problem er at rumdelere ikke er gennemgående. Et andet er at den er ret høj, så jeg kan ikke have baggen bag i bilen eller i mit bagrum i klubben med mindre jeg tager driveren ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Bennington WFO, som jeg er rigtig glad for. Mine jern skramler ikke mod hinanden, hvilket var en af grundene til at jeg købte den. Det er den anden jeg har af dem, så jeg kan godt anbefale dem. I min bag er rummene gennemgående, men de bliver dog flossede med tiden og det betyder at det til tider kan være lidt svært at få jernene op/ned.

Som andre nævner, så er baggen højere end andre bags, hvilket nogle måske vil synes er en ulempe.

Hvis jeg skulle have ny bag i dag, ville jeg stadig finde en bag med silencer, da jeg synes det er dejligt at jernene ikke skramler mod hinanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Købte en Big Max Silencio i foråret, og selvom jeg i virkeligheden nok foretrækker en klassisk inddeling med 5-6-7 inddelere, så virker Silencer systemet fint, og alle køller bliver på deres plads og larmer ikke.

Jeg har så til gengæld lidt problemer nu med denne model, idet den står skævt, når jeg stiller den på plant underlag, hvilket jeg ikke har oplevet før. I det hele taget virker selve konstruktionen omkring basen lidt 'billig' og pap-agtig, hvilket sikkert er ens for alle bags (den var ikke specielt billig), men aldrig har været et emne for mig før ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden