Hop til indhold
Flyng

Nye regler fra 2019 versus nværende

Recommended Posts

Regeltesten på golf.dk hvor der spilles spørgsmål til de nye regler, affødte følgende spørgsmål mht. bold spillet fra tee. 

Ved første slaget fra Tee: Bolden rammer et træ og returnerer til tee stedet hvor den finder hvile.
I testen er er det korrekte svar at man spiller sit andet slag. Vel at mærke med muligheden for at placere bolden på tee igen.
Spørgsmål: Jeg tolker det således at det også fremover må betyde at man må placere sin bold på tee igen, efter et mildt sagt elendigt første slag hvor bolden aldrig kom forbi Tee-markeringerne. Er det korrekt ?
De nuværende regler, selvom der er kort tid tilbage: Gælder samme fortolkning allerede i dag, eller er det en regelændring som først er gældende fra 2019?

 

Spørgsmålet stillet ganske enkelt fordi jeg ikke kendte til denne lille finesse, men har (de ualmindeligt få gange det er sket i mit liv....naturligvis) spillet bolden som den lå. Altså uden muligheden for at tee bolden op i forbindelse med mit andet slag.

:)


 

Redigeret af Flyng

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
11 timer siden, skrev Flyng:

Regeltesten på golf.dk hvor der spilles spørgsmål til de nye regler, affødte følgende spørgsmål mht. bold spillet fra tee. 

Ved første slaget fra Tee: Bolden rammer et træ og returnerer til tee stedet hvor den finder hvile.
I testen er er det korrekte svar at man spiller sit andet slag. Vel at mærke med muligheden for at placere bolden på tee igen.
Spørgsmål: Jeg tolker det således at det også fremover må betyde at man må placere sin bold på tee igen, efter et mildt sagt elendigt første slag hvor bolden aldrig kom forbi Tee-markeringerne. Er det korrekt ?
De nuværende regler, selvom der er kort tid tilbage: Gælder samme fortolkning allerede i dag, eller er det en regelændring som først er gældende fra 2019?

 

Spørgsmålet stillet ganske enkelt fordi jeg ikke kendte til denne lille finesse, men har (de ualmindeligt få gange det er sket i mit liv....naturligvis) spillet bolden som den lå. Altså uden muligheden for at tee bolden op i forbindelse med mit andet slag.

:)


 

 

 

Har lige kigget derinde og taget testen. Du må gerne tee den op igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
2 hours ago, Flyng said:

Spørgsmål 2: er denne regel allerede gældende i dag, eller er det først fra næste år?
:)

Først fra 2019. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

×

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden