Jump to content
Vild med Golf
Sign in to follow this  
Flyng

Nye regler fra 2019 versus nværende

Recommended Posts

Regeltesten på golf.dk hvor der spilles spørgsmål til de nye regler, affødte følgende spørgsmål mht. bold spillet fra tee. 

Ved første slaget fra Tee: Bolden rammer et træ og returnerer til tee stedet hvor den finder hvile.
I testen er er det korrekte svar at man spiller sit andet slag. Vel at mærke med muligheden for at placere bolden på tee igen.
Spørgsmål: Jeg tolker det således at det også fremover må betyde at man må placere sin bold på tee igen, efter et mildt sagt elendigt første slag hvor bolden aldrig kom forbi Tee-markeringerne. Er det korrekt ?
De nuværende regler, selvom der er kort tid tilbage: Gælder samme fortolkning allerede i dag, eller er det en regelændring som først er gældende fra 2019?

 

Spørgsmålet stillet ganske enkelt fordi jeg ikke kendte til denne lille finesse, men har (de ualmindeligt få gange det er sket i mit liv....naturligvis) spillet bolden som den lå. Altså uden muligheden for at tee bolden op i forbindelse med mit andet slag.

:)


 

Edited by Flyng

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 timer siden, skrev Flyng:

Regeltesten på golf.dk hvor der spilles spørgsmål til de nye regler, affødte følgende spørgsmål mht. bold spillet fra tee. 

Ved første slaget fra Tee: Bolden rammer et træ og returnerer til tee stedet hvor den finder hvile.
I testen er er det korrekte svar at man spiller sit andet slag. Vel at mærke med muligheden for at placere bolden på tee igen.
Spørgsmål: Jeg tolker det således at det også fremover må betyde at man må placere sin bold på tee igen, efter et mildt sagt elendigt første slag hvor bolden aldrig kom forbi Tee-markeringerne. Er det korrekt ?
De nuværende regler, selvom der er kort tid tilbage: Gælder samme fortolkning allerede i dag, eller er det en regelændring som først er gældende fra 2019?

 

Spørgsmålet stillet ganske enkelt fordi jeg ikke kendte til denne lille finesse, men har (de ualmindeligt få gange det er sket i mit liv....naturligvis) spillet bolden som den lå. Altså uden muligheden for at tee bolden op i forbindelse med mit andet slag.

:)


 

 

 

Har lige kigget derinde og taget testen. Du må gerne tee den op igen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Flyng said:

Spørgsmål 2: er denne regel allerede gældende i dag, eller er det først fra næste år?
:)

Først fra 2019. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privacy Policy og Terms of Use for brug af siden