Hop til indhold
Gudendal

Launch moniter - what to pick??

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg står i den situation at fruen har "givet lov" til at jeg får lavet værkstedet om til mit eget golfstudie.

Derfor står jeg i den situation at jeg gerne vil erhverve mig en launch monitor, men ikke lige vil smide 160k blot for denne alene...

Nogen der har nogle erfaringer med de forskellige, som både kan bruges derhjemme, men samtidigt også tage den med ud?

Ser frem til jeres svar..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker bruger @Rosenberg Skytrak og har gode oplevelser med den i forbindelse med at han fitter folk. Han bruger den primært ude, men den kan vist også bruges som simulator indenfor. Prisen er langt mere overkommelig end så meget andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
16 timer siden, skrev Logan:

Så vidt jeg husker bruger @Rosenberg Skytrak og har gode oplevelser med den i forbindelse med at han fitter folk. Han bruger den primært ude, men den kan vist også bruges som simulator indenfor. Prisen er langt mere overkommelig end så meget andet.

Det støttes også her: https://practical-golf.com/skytrak-golf-review/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

SkyTrak er fotobaseret, så den kan netop bruges indenfor. Fra hvad jeg har set på den, så ligger den sig meget tæt op af trackman i forhold til tals nøjagtighed. Jeg har selv en på ønskelisten :)

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, skrev Gudendal:

Jeg må skrive til Rosenberg og høre hans erfaring :-D
Jeg takker!

Som jeg husker det fra sidste gang jeg talte med ham. Så er den ikke helt billig. Dog et stykke under Trackman. LHW har også tidligere talt for at købe en brugt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lavet en del research på emnet, både på Launch Monitoren og selve setuppet i huset/garagen, når jeg engang får sådan et, next year maybe :D

Jeg endte også med en Skytrak udfra nuværende teknologi - hvis du kan vente 1-2 sekunder på at bolden vises på din skærm that is. 

https://golficity.com/how-to-build-a-home-golf-simulator-for-under-2000/

https://mygolfspy.com/a-diy-guide-for-building-a-golf-simulator-at-home/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
8 timer siden, skrev Holger:

Jeg har lavet en del research på emnet, både på Launch Monitoren og selve setuppet i huset/garagen, når jeg engang får sådan et, next year maybe :D

Jeg endte også med en Skytrak udfra nuværende teknologi - hvis du kan vente 1-2 sekunder på at bolden vises på din skærm that is. 

https://golficity.com/how-to-build-a-home-golf-simulator-for-under-2000/

https://mygolfspy.com/a-diy-guide-for-building-a-golf-simulator-at-home/

Gode links!

Mit problem er højden. Begge sider anbefaler 10 ft = 3 meter i højden. Det er jo ingen almindelige kældre og/eller værelser der har den loftshøjde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15 timer siden, skrev Smut:

Gode links!

Mit problem er højden. Begge sider anbefaler 10 ft = 3 meter i højden. Det er jo ingen almindelige kældre og/eller værelser der har den loftshøjde...

Højt til loftet er derfor et krav til huset 😜 eller garage/andet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dimensionerne skal man nok kunne bygge sig ud af, ellers hæver man bare loftet i kælderen... Det lige meget....

Men det som jeg tænker på, er om den Skytrak på sigt vil være nok.

Her tænker jeg på GC2 med den der HMT, som jeg umiddelbart ser som tanden bedre end Skytrak, men med en pris der stikker helt af..

Nogle erfaringer her?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, skrev Gudendal:

Dimensionerne skal man nok kunne bygge sig ud af, ellers hæver man bare loftet i kælderen... Det lige meget....

Men det som jeg tænker på, er om den Skytrak på sigt vil være nok.

Her tænker jeg på GC2 med den der HMT, som jeg umiddelbart ser som tanden bedre end Skytrak, men med en pris der stikker helt af..

Nogle erfaringer her?

Hej,

Jeg ville vælge GC2.

Prisen for en GC2 + HMT er høj, men ikke på niveau med TrackMan.

De store Youtuber (Crossfield & Rick Shields) bruger GC2.

Når dette er sagt, så ville jeg aldrig vælge en Trackman uanset prisen, til det formål du beskriver.

Dette er alene fordi tanken om at stå i et radar-felt i flere timer om ugen, mens jeg træner, er liiidt bekymrende. 

Vh

René

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 minutter siden, skrev ReneN:

Hej,

Jeg ville vælge GC2.

Prisen for en GC2 + HMT er høj, men ikke på niveau med TrackMan.

De store Youtuber (Crossfield & Rick Shields) bruger GC2.

Når dette er sagt, så ville jeg aldrig vælge en Trackman uanset prisen, til det formål du beskriver.

Dette er alene fordi tanken om at stå i et radar-felt i flere timer om ugen, mens jeg træner, er liiidt bekymrende. 

Vh

René

Ja er heller ikke i tvivl om at GC2 er bedre, endda langt bedre.

Findes der nogle alternativer, som ligger et sted i mellem de to simulatorer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden