Hop til indhold
claust

Great Northern

Recommended Posts

4 minutter siden, skrev claust:

Samme oplevelse her - absolut ikke umulig hvis man spiller den rigtigt, og spillet i øvrigt hænger sammen..

Nå, nu ser jeg om jeg kan forbedre mine 27 point fra sidst på torsdag..

Jeg tænker det ikke er nogen ulempe, at man har spillet den en gang før, selvom det meste er til at overskue fra tee. Det kan være vi ses :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 6/9/2018 kl. 21:10 , skrev Pastorius:

På lørdag er det et tilbud vi købte på en onlineauktion i foråret. Jeg mener vi gav 2000,- for to greenfee og overnatning i Kerteminde. Vi spiller Svendborg i morgen.

På torsdag er en company-day jeg er inviteret med på.

Det er jo en meget jydevenlig pris må man sige, trist at vejret ikke var med jer, men 30point er bestemt acceptabelt, når himlen nu havde åbnet sig sådan. 

Var det på Odendo auktionen var? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
36 minutter siden, skrev Nicolai:

Det er jo en meget jydevenlig pris må man sige, trist at vejret ikke var med jer, men 30point er bestemt acceptabelt, når himlen nu havde åbnet sig sådan. 

Var det på Odendo auktionen var? 

Regn betyder ikke meget for scoren - men det gør blæsten. Jeg sidder faktisk med følelsen af at 30 point var i underkanten - særligt når jeg streger de sdiste to huller.
Hul 18 er et meget godt eksempel. Jeg stregede, men det er ikke noget svært hul. Det er intet problem at slå kort af bunkerne i første slaget, og alligevel slå et jern hen til en helt fin afstand (fx omkrig 100m). Selvom det er en ø-green, så er den heller ikke mindre end at man burde kunne slå den sikkert derover 9 af 10 gange. Altsammen altså hvis man bare lader være med at blive grådig, og gå efter pinden eller for tæt på kanten af fairway.

Ja, der var vist på Odendo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
20 timer siden, skrev Pastorius:

Regn betyder ikke meget for scoren - men det gør blæsten. Jeg sidder faktisk med følelsen af at 30 point var i underkanten - særligt når jeg streger de sdiste to huller.
Hul 18 er et meget godt eksempel. Jeg stregede, men det er ikke noget svært hul. Det er intet problem at slå kort af bunkerne i første slaget, og alligevel slå et jern hen til en helt fin afstand (fx omkrig 100m). Selvom det er en ø-green, så er den heller ikke mindre end at man burde kunne slå den sikkert derover 9 af 10 gange. Altsammen altså hvis man bare lader være med at blive grådig, og gå efter pinden eller for tæt på kanten af fairway.

Ja, der var vist på Odendo.

Vind er også min største fjende, når det kommer til vejret, resten er jeg nok selv herre over :D

Og kender desværre alt til at følelsen (og spillet) var til flere points/lavere score. 

I år har jeg ikke ramt noget som helst der minder om en stabil runde. Og er langt fra de normale start 80'ere fra 2016 og ved faktisk ikke helt hvad det skyldes. Der er hvertfald altid et eller andet på runden som ikke fungerer.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå - banen bliver ikke ringere af at spille den to gange! Fik lige hurtigt hilst på Claus også ;-)

Hvis jeg skal finde på en lille ting at kritisere for, så må det være at man ikke bliver straffet hårdt nok for at være (meget) skæv. Man har (lidt for) mange slag at gøre godt med. Jeg får med 11,1 i hcp 17 slag fra tee II. Det er et slag mere end fra hvid i Sorø (som er 300 m længere). Så svær er den altså ikke. Af 24 mand, rakte mine 34 point til en 5. plads. To mand lavede 37 point.

Gårsdagens runde var en gunstart med start på hul 17. Jeg var lidt længe om at komme igang, men ellers gik det rigtig fint, uden at mine drives og jernslag var helt jævne. Nogle rigtig gode, og ret mange meget jævne. Putteren var god - og det skal den nok være, hvis man vil have en god score.

http://player.livecaddie.com/viewround.php?player=16850
https://shotzoom.com/rounds/86897864847#

great-northern - 2 (1).jpg

great-northern - 5 (1).jpg

great-northern - 3 (1).jpg

great-northern - 1 (1).jpg

Greatnorthern-1-13092018.jpg

Redigeret af Pastorius
  • Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 minutter siden, skrev Årgang63:

Pyramide bolde, så ved man at det er klasse 😃

Det ser super lækkert ud, måske en dag.... 

Jeg tror de sætter priserne ned på ydertiderne udvalgte hverdage (det ser sådan ud), hvis det ser ud til at der ikke er booket på banen. Så hvis man er lidt fleksibel og holder øje, så måske.

En anden mulighed er at finde et medlem at spille med, det giver vist også lidt rabat.

Det er under alle omstændigheder stærkt vanedanende, så den sikreste måde vil nok være at vinde i lotto :)

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I forhold til tildelte salg så kan jeg kun give dig ret, banen er ikke urimelig svær hvis bare ikke man  er grådig, jeg har 10 slag fra tee 1.

Man kan godt sprede bolden lidt uden at blive voldsomt straffet, men jeg tror også at det skyldes den varme sommer hvor der ikke er noget der er vokset op i roughen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev drdild:

I forhold til tildelte salg så kan jeg kun give dig ret, banen er ikke urimelig svær hvis bare ikke man  er grådig, jeg har 10 slag fra tee 1.

Man kan godt sprede bolden lidt uden at blive voldsomt straffet, men jeg tror også at det skyldes den varme sommer hvor der ikke er noget der er vokset op i roughen.

Hvis man på et tidspunkt kan risikere en lost ball i rough eller bare må nøjes med at hakke den ud i fairway, så er der for få slag ;-) 

Hvis man har turneringer med stor spredning i hcp, så tror jeg højhandicapperne vil få en urimelig fordel mht. antal slag. Vi havde en der lavede 20 point alene på at lave par på 5 huller. Der ville det nok være rimeligt med 7/8-hcp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
13 timer siden, skrev Pastorius:

Hvis jeg skal finde på en lille ting at kritisere for, så må det være at man ikke bliver straffet hårdt nok for at være (meget) skæv. Man har (lidt for) mange slag at gøre godt med. Jeg får med 11,1 i hcp 17 slag fra tee II. Det er et slag mere end fra hvid i Sorø (som er 300 m længere). Så svær er den altså ikke. Af 24 mand, rakte mine 34 point til en 5. plads. To mand lavede 37 point.

Hvordan var vinden ? 

Vi spillede begge vores runder i rimelgit stille vejr, jeg tror den bliver en knivspids sværere hvis det blæser lidt derude :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
12 minutter siden, skrev nAlen:

Hvordan var vinden ? 

Vi spillede begge vores runder i rimelgit stille vejr, jeg tror den bliver en knivspids sværere hvis det blæser lidt derude :) 

Lørdag omkring 7-8 m/s (30 point/96 slag), torsdag lidt mindre (34 point/91 slag).

Ja, vinden er absolut ikke uvæsentlig, men altså når man kan spille videre fra rough stort set problemfrit, så tænker jeg ikke det betyder så meget igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden