Hop til indhold
SPetersen

At lukke igennem...

Recommended Posts

Jeg er helt enig med dig i den form for gennemlukning. Mange bliver faktisk stresset over at skulle lukkes igennem på teestedet og det ses ofte med en tur direkte i skoven/søen osv. 
Det er den samme metode jeg selv foretrækker, medmindre spilleren ønsker andet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv om jeg ofte har dårlige erfaringer med folk der ikke lukke igennem, har jeg de sidste par dage kun haft gode oplevelser.

I dag blev min 2-bold lukket igennem på testedet ved hul 6 af en 4-bold fra Lyngbygaard. Vi blev vinket hen og efter lidt hyggesnak om at de havde en dårlig dag, slog vi ud efter dem. De ledte derefter efter bolde i knæhøj rough, så vi havde god tid. De havde allerede lukket en anden 2-bold igennem. 

I går spillede jeg også i en 2-bold. Foran os var en 4-bold. Jeg kendte perifært 3 af dem, så jeg spurgte om det var ok at vi slog ud før dem på 1. tee. Ingen problem i det, og vi så ikke mere til dem. De havde ellers glædet sig til at lukke igennem, fik jeg at vide, da de åbenbart spiller så hurtigt/godt at de aldrig havde behov for at lukke igennem. Efter hul 1 så vi ikke mere til dem.

På hul 6 blev vi vinket frem af 3 greenfee spillere der ledte i høj rough, så de var hurtigt overhalet.

Dejligt med gode oplevelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke meget held med det her...

Er netop kommet hjem efter at have spillet i en 2-bold. Foran os er en 4-bold, der holder god tempo. De er alle under 13 i hcp. Vi venter lidt på tee stedet og enkelte gange i 2. slaget. Foran dem er en 2-bold og så en 4- bold. 

På hul 6 begynder det at gå galt. Vi venter på 4'eren, da de venter på 2-bolden. 2-bolden venter ikke på nogle. De bruger bare mange slag, og spiller langsomt.

På hul 11 bliver 4-bolden lukket igennem 2-bolden. Nu er vi bag 2-bolden. Det er et ægtepar, og hun bruger f. eks. 5 slag på at komme 200 meter frem. Så forstår jeg bedre at det går lidt langsomt.

Da vi har spillet hul 12 færdig, er der en gåtur på et par 100 meter til næste tee, gennem lidt træer og langs og over en å. Da jeg runder nogle træer ser jeg den forreste 4-bold komme gående fra nogle bænke. De har lukket både 4- og 2-bolden igennem og tager nu vores plads. Med tanke på hvor lang tid det normalt tager at spille hul 13-14, og med en langsom 2-bold og to 4-bolde foran os, beslutter vi at springe de to huller over, og fortsætte på hul 15.

Som en krølle på historien, ender jeg med 34 point på 16 huller. Fedt nok! Hvor ville det da have været dejligt for en sjælden gang skyld at have fået mere end 36 point på en runde. Bare bogey, bogey havde været fint. Så havde det været 38 point.

I'm bloody annoyed, that's what I am....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter 1 time og 25 min om 4 huller, valgte jeg at gå hjem, til trods for at jeg havde betalt 245,- i greenfee og range polet. 

Først slår bolden bag mig ud, INDEN jeg når op til min bold.. Så indhenter jeg 2 skildpadder af nogle damer, som IKKE gider lukke igennem, selvom jeg er lige i hælene på dem fra hul 2 og de har en 2 bold 3km foran dem. Og jeg fik den tanke, at de spillede slagspil, for efter 17 slag på hul 5 (par4), valgte jeg at vende om. 

På vejen tilbage mødte jeg så bolden der slog op i røven på mig.. Ikke bare på hul 1, de tillod sig at gøre det på hul 4, selvom de NEMT kunne se mig.. Ikke bare een gang, men hele 2 gange! 

På vejen ind møder jeg så baneejeren og får sagt at jeg synes de skulle tage at få styr på 2 ting.. Lukke igennem og få sat skilt op, at man IKKE slår ud, når man har lyst, men når folk er tilpas langt nok væk! 

Han var dog så flink, at han gav mig en ny greenfee billet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
35 minutter siden, skrev Nicolai:

Efter 1 time og 25 min om 4 huller, valgte jeg at gå hjem, til trods for at jeg havde betalt 245,- i greenfee og range polet. 

Først slår bolden bag mig ud, INDEN jeg når op til min bold.. Så indhenter jeg 2 skildpadder af nogle damer, som IKKE gider lukke igennem, selvom jeg er lige i hælene på dem fra hul 2 og de har en 2 bold 3km foran dem. Og jeg fik den tanke, at de spillede slagspil, for efter 17 slag på hul 5 (par4), valgte jeg at vende om. 

På vejen tilbage mødte jeg så bolden der slog op i røven på mig.. Ikke bare på hul 1, de tillod sig at gøre det på hul 4, selvom de NEMT kunne se mig.. Ikke bare een gang, men hele 2 gange! 

På vejen ind møder jeg så baneejeren og får sagt at jeg synes de skulle tage at få styr på 2 ting.. Lukke igennem og få sat skilt op, at man IKKE slår ud, når man har lyst, men når folk er tilpas langt nok væk! 

Han var dog så flink, at han gav mig en ny greenfee billet. 

Super træls, men god stil af baneejeren.

Jeg synes der er en del der trænger til en opfriskning af skrevne og uskrevne regler. De fik det nok at vide da de startede med at spille golf, men der er en del der glemmer det igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Kaizer:

Super træls, men god stil af baneejeren.

Jeg synes der er en del der trænger til en opfriskning af skrevne og uskrevne regler. De fik det nok at vide da de startede med at spille golf, men der er en del der glemmer det igen.

Det er super ærgerligt, for banen er faktisk sjov, velholdt og flot, til trods for at det kun er en bane med 9 huller. 

Jeg er helt enig med dig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
16 timer siden, skrev Kaizer:

Jeg har ikke meget held med det her...

Er netop kommet hjem efter at have spillet i en 2-bold. Foran os er en 4-bold, der holder god tempo. De er alle under 13 i hcp. Vi venter lidt på tee stedet og enkelte gange i 2. slaget. Foran dem er en 2-bold og så en 4- bold. 

På hul 6 begynder det at gå galt. Vi venter på 4'eren, da de venter på 2-bolden. 2-bolden venter ikke på nogle. De bruger bare mange slag, og spiller langsomt.

På hul 11 bliver 4-bolden lukket igennem 2-bolden. Nu er vi bag 2-bolden. Det er et ægtepar, og hun bruger f. eks. 5 slag på at komme 200 meter frem. Så forstår jeg bedre at det går lidt langsomt.

Da vi har spillet hul 12 færdig, er der en gåtur på et par 100 meter til næste tee, gennem lidt træer og langs og over en å. Da jeg runder nogle træer ser jeg den forreste 4-bold komme gående fra nogle bænke. De har lukket både 4- og 2-bolden igennem og tager nu vores plads. Med tanke på hvor lang tid det normalt tager at spille hul 13-14, og med en langsom 2-bold og to 4-bolde foran os, beslutter vi at springe de to huller over, og fortsætte på hul 15.

Som en krølle på historien, ender jeg med 34 point på 16 huller. Fedt nok! Hvor ville det da have været dejligt for en sjælden gang skyld at have fået mere end 36 point på en runde. Bare bogey, bogey havde været fint. Så havde det været 38 point.

I'm bloody annoyed, that's what I am....

Hvor er det sørgelig læsning.

Godt at DGU vil sætte mere fokus på spilletempo. Så må vi se hvad det fører med sig.

Kan godt lide de baner hvor der står et skilt med en benchmark tid, så folk bliver mindet om tiden løbende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
25 minutter siden, skrev Smut:

Hvor er det sørgelig læsning.

Godt at DGU vil sætte mere fokus på spilletempo. Så må vi se hvad det fører med sig.

Kan godt lide de baner hvor der står et skilt med en benchmark tid, så folk bliver mindet om tiden løbende.

Det er også fint nok med benchmarktider, men hvad skal man gøre ved det når man opdager at man er bagud i forhold til tidsplanen?

Jeg har endnu tilgode at møde den golfspiller der kan slå hurtigere, og spare tid på den måde. Det gør ikke noget godt for mit spil. Jeg har samme rutine hver gang. Jeg har næsten altid valgt jern inden jeg når hen til bolden. Nogle gange er det allerede oppe af baggen. Stille op, et prøvesving, slå.

Hvis det øgede tidsforbrug skyldes sløs, langsom gang og lign., kan der naturligvis rettes op på det.

Jeg ser ofte folk slentre langsomt af og væk fra green, som var de på strøgtur. I går var det tydeligt på hul 11 med den langsomme 2-bold. Det var et par 3 hul og der var 50 meter til næste tee sted. Da vi var færdige med hul 11 (145 meter), var de netop blevet færdige med at slå ud på hul 12. Så er der noget galt.

Folk må hjertens gerne bruge hele dagen på 18 huller, men de skal lave plads til dem der ikke har en hel dag til golf.

Jeg håber også det bedste for DGU's initiativ, men det har ikke båret frugt endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
35 minutter siden, skrev Kaizer:

Det er også fint nok med benchmarktider, men hvad skal man gøre ved det når man opdager at man er bagud i forhold til tidsplanen?

Jeg har endnu tilgode at møde den golfspiller der kan slå hurtigere, og spare tid på den måde. Det gør ikke noget godt for mit spil. Jeg har samme rutine hver gang. Jeg har næsten altid valgt jern inden jeg når hen til bolden. Nogle gange er det allerede oppe af baggen. Stille op, et prøvesving, slå.

Hvis det øgede tidsforbrug skyldes sløs, langsom gang og lign., kan der naturligvis rettes op på det.

Jeg ser ofte folk slentre langsomt af og væk fra green, som var de på strøgtur. I går var det tydeligt på hul 11 med den langsomme 2-bold. Det var et par 3 hul og der var 50 meter til næste tee sted. Da vi var færdige med hul 11 (145 meter), var de netop blevet færdige med at slå ud på hul 12. Så er der noget galt.

Folk må hjertens gerne bruge hele dagen på 18 huller, men de skal lave plads til dem der ikke har en hel dag til golf.

Jeg håber også det bedste for DGU's initiativ, men det har ikke båret frugt endnu.

Man kan selvfølgelig ikke indhente tabt tid. Men det er med til at sætte fokus på tid.

Jeg ville klart indberette sådan en to-bold. Det lyder jo helt vanvittigt og er total ødelæggende for alle andre. De gør det sikkert ikke med vilje. Men sådan folk bør få forklaret, at en af præmisserne for at færdes på en golfbane er at holde et vis spilletempo. Ellers må man gå en tur i skoven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag fandt vi det helt rette sted at lukke i gennem. På tee 1 :D. Vi, en 3-bold, havde første bookede tid, men da den efterfølgende 2-bold lurede i baggrunden lod vi dem selvfølgelig slå ud først. Vi havde efterfølgende adskillige to-bolde efter os, men de var aldrig rigtig oppe og presse - og den forreste sagde også til os at vi ikke skulle lukke igennem da tempoet åbenbart var fint. 

MEN pludselig (hul 11-12ish) har vi en ny to-bold foran os. Klart begyndere.... Jeg spurgte lidt sarkastisk hvordan de kunne være kommet foran os..... Ja, de har selvfølgeig slået ud på hul 9... måske snarre 11... hvilket er decideret tåbeligt når der er pres på banen. De lukkede os dog hurtigt igennem, men utroligt at klubben ikke uddanner begyndere i IKKE at starte midt i det hele når der er pres på banen. Jeg har en fornemmelse, at de har tilbragt resten af dagen med at lukke hold igennem på hul 14 :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ude igen idag. Der var nærmest en slags problemer fra start. 

Vi havde en tid 10:52 og sidder på en bænk nær 1. tee kl. 10:47. Der er en 2-bold foran os, og vi undrer os over at der står 3 spillere på tee stedet. Måske der bare er en der ikke har skrevet sig på, tænker vi. De har stadig ikke slået ud 10:50 så vi går der op og spørger hvornår de har tid.

De havde tid 11:07 og 3-bolden kl. 11 har lige slået ud. Det var alle gæster. Sidstnævnte kunne vi ikke se fra bænken vi sad på, da der var 3 kvinder der spillede fra tee 48.

Vi kundgjorde at vi havde tid kl. 10:52, og "fik lov" til at slå ud. Vi troede ikke der var nogle, sagde de. Det fremgik ellers af golfbox...

Dels mener jeg det er problematisk at man ikke overholder sin starttid. Både at man slår ud for sent, men også når man slår ud for tidligt.

Desuden skal der ikke være andre ved tee stedet end dem der har en tid. Sådan gør jeg i hjemklubben, og når jeg er gæst i andre klubber. Jeg har ikke noget ærinde på tee stedet før det er min tur.

Vi blev lukket gennem 3-bolden på hul 8, men vist kun fordi en af spillerne havde smidt drivet i høj rough og en anden spiller havde lavet samme nummer i 2. slaget.

Sidste år var jeg ude for der stod 5 bolde; 20 m/k og ventede på 1. tee...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden