Hop til indhold
Bojoerge

Thorbjørn tæt på Ryder Cup

Recommended Posts

Ja en Made in Denmark trebold med Sergio (kan han overhovedet få point nok - just dreaming!), Rafa og Thorbjørn i en direkte match om at komme til Ryder Cup - det kunne sgu fyre op under tilskuerne. Det er lige før man så skulle sadle kareten og forlade Djævleøen et par dage!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
24 minutter siden, skrev Kitter:

Ja en Made in Denmark trebold med Sergio (kan han overhovedet få point nok - just dreaming!), Rafa og Thorbjørn i en direkte match om at komme til Ryder Cup - det kunne sgu fyre op under tilskuerne. Det er lige før man så skulle sadle kareten og forlade Djævleøen et par dage!

Hvis Sergio deltager i Silkeborg så kunne han overhale Thorbjørn, hvis han selv vandt og Thorbjørn lavede mindre end 5 Ryder Cup point (udenfor top 10) Om det så ville være nok ved vi på mandag når denne uges resultater er regnet med...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev Bojoerge:

Muligvis mere konkurrence til Thorbjørn...

https://www.19hul.dk/rafa-cabrera-bello-overvejer-at-spille-made-in-denmark/

Eddie Pebberell gør sit bedste for at spille sig ind i kampen. Et slag efter den foreløbige førsteplads efter hans første runde

http://app.europeantour.com/mobile/

Check Paul Casey på Fedex cup sluspillet. Han vil storme ind på listen. Poulter vil også gerne med....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
8 minutter siden, skrev Smut:

Check Paul Casey på Fedex cup sluspillet. Han vil storme ind på listen. Poulter vil også gerne med....

Der er heldigvis lang tid til søndag aften, men ja det er dårligt nyt for Thorbjørn hvis de ender der...

Jeg vil ikke ødelægge den gode stemning, men hvis Casey vinder eller bliver på 2. pladsen alene så scorer han så mange point at Thorbjørn ikke kan indhente ham igen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Thorbjørn kommer med på Wild Card hvis ikke han selv kvalificerer sig... Bjørn kan og må ikke se forbi ham hele fire gange i forhold til hvordan han har spillet :) 

Stenson spiller ikke i denne uge og plejer sit håndled... Mon ikke det er en ordre fra Kaptajn Bjørn og at han har fået at vide, at der ligger et Wild Card og venter på ham ;) 

Thorbjørn, Poulter, Casey og Stenson kommer alle med, hvoraf den ene kvalificerer sig direkte... Det efterlader ét Wild Card, som til gengæld er pivåbent :D 

Sådan ser jeg det i hvert fald.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
30 minutter siden, skrev Golfkid:

Thorbjørn kommer med på Wild Card hvis ikke han selv kvalificerer sig... Bjørn kan og må ikke se forbi ham hele fire gange i forhold til hvordan han har spillet :) 

Fire gange? Kan du uddybe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 minutter siden, skrev Smut:

Fire gange? Kan du uddybe.

Der er fire Wild Cards, så hvis Bjørn skal undgå ham, så skal han fravælge ham fire gange. Han er med i overvejelserne uanset, men jeg kan slet ikke se at han skal fravælges fremfor fire andre spillere, sådan som han spiller for tiden :) 

• Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15 timer siden, skrev Golfkid:

Stenson spiller ikke i denne uge og plejer sit håndled... Mon ikke det er en ordre fra Kaptajn Bjørn og at han har fået at vide, at der ligger et Wild Card og venter på ham ;) 

Thorbjørn, Poulter, Casey og Stenson kommer alle med, hvoraf den ene kvalificerer sig direkte... Det efterlader ét Wild Card, som til gengæld er pivåbent :D 

Sådan ser jeg det i hvert fald.

Mon ikke det sidste ender hos Garcia - Så er alle "glade" :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
18 minutter siden, skrev nAlen:

Mon ikke det sidste ender hos Garcia - Så er alle "glade" :) 

Undtagen Cabrera Bello, der i hvert fald har spillet bedre end sin noget bedre kendte landsmand...

Jeg synes det er ærgerligt at ingen af franskmændene er i nærheden af kvalifikation for det ville hæve stemningen hos publikum med en landsmand på holdet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
8 timer siden, skrev Bojoerge:

Efter 36 huller i både Europa og USA, vil ingen overhale Thorbjørn med de nuværende placeringer

Casey gik da også sukkerkold. Han lå i -3 efter seks huller, og ender i +2.

Rafa kan med godt spil i weekenden komme længere frem. Men, lad os nu se hvad der sker. Der er trods 36 huller igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 23/8/2018 kl. 19:59 , skrev Golfkid:

Det lyder da sandsynligt, men alligevel....

Lad os sige Thorbjørn holder sig i varmen, Rafa er vel efterhånden bedste bud på at vippe ham af.

Stenson... døjer med en skade og spil er langt under hans standard.

Casey... Hans spil er pt godtnok noget sært synes jeg

Poulter... spiller slet ikke godt, men han er måske manden der kan hæve spillet i netop en ryder cup

Så hvis jeg skal gætte, så tror jeg mest på:

Thorbjørn (direkte), Poulter (pga ovennævnte argument), Pieters (long shot, men han viser opadgående form). Så er der 2 tilbage.

Tror ikke på Stenson (skade + skidt spil) - Rafa bliver valget.

Og så ved jeg dælme heller ikke hvem den sidste skal være

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
43 minutter siden, skrev ronnow:

Det lyder da sandsynligt, men alligevel....

Lad os sige Thorbjørn holder sig i varmen, Rafa er vel efterhånden bedste bud på at vippe ham af.

Stenson... døjer med en skade og spil er langt under hans standard.

Casey... Hans spil er pt godtnok noget sært synes jeg

Poulter... spiller slet ikke godt, men han er måske manden der kan hæve spillet i netop en ryder cup

Så hvis jeg skal gætte, så tror jeg mest på:

Thorbjørn (direkte), Poulter (pga ovennævnte argument), Pieters (long shot, men han viser opadgående form). Så er der 2 tilbage.

Tror ikke på Stenson (skade + skidt spil) - Rafa bliver valget.

Og så ved jeg dælme heller ikke hvem den sidste skal være

Poulter, tjaaah ... han har vel aldrig været den som er i contention uge efter uge, men til gengæld træder han til når det er nødvendigt :) mistede næsten sit PGA Tour medlemskab sidste år og ligger nu 30 på fedex cup og har været i tv dækning mange lørdage/søndage. Ingen tvivl om han skal være med 

Casey? Kvalifikationen er jo nærmest designet efter at han skal være med, men har han fortjent det alligevel? 

hvad med Sergio?? Masters-sejr og det første barn har gjort noget ved ham, er han bare mæt? 

Stenson med skader. Hvis Bjørn mener han skal bruge spillere i bedst form, så bliver det svært at forsvare Stenson. 

Pieters viser form, måske lidt for sent? Det er vel 5 pladser der skal placeres, de 4 wildcards og 1 fra listerne, som måske kommer i spil

Lige nu:

Olesen

Poulter

Rafa

Casey?

Sergio?

Stenson?

Pieters?

skulle jeg vælge, ville Stenson og/eller Garcia ikke være med lige nu

Redigeret af Christian SSGM

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
53 minutter siden, skrev ronnow:

Forstår ikke din bemærkning om Poulters spil - de sidste 6 måneder har han (i modsætning til de seneste par år) faktisk spillet ganske stabilt og været med i den bedste del af felterne uden dog at være helt oppe. Så hans spil er bestemt på niveau (et enkelt udfald i Northern Trust).

Han begrænses (efter eget udsagn) af at han ikke kan lukke en 72 hullers turnering (jeg tror han har lidt ADHD så han ikke kan koncentrere sig over længere perioder:hmm:), men derimod kan han lukke en hulspilsmatch med sin mentalitet.

Poulter er med sin nuværende form, sin helt specielle indstilling og Ryder Cup historik det første wild card, der skal uddeles!

Redigeret af Kitter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad os antage Thorbjørn kvalificerer sig på sidste plads, vil jeg tro wildcards kommer til at lyde noget ala:

Poulter, Stenson, Sergio og Casey/Rafa til det sidste..

Poulter er nok selvskrevet til hans i og med han spiller nogenlunde fornuftigt for tiden

Stenson og Garcia bliver sikkert spurgt om de vil ha et (og de siger sikkert ja)

Det sidste er lidt er lidt hip som hap, men håber nok lidt på rafa.... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget enig med nAlen her, menjeg er ret sikker på at Rafa bliver valgt før Casey, han har bare spillet bedre her til sidst.

Den store overraskelse kan være at Pieters spiller en super runde i morgen og derefter tager til Silkeborg og fyrer en top 2 af, så tror jeg at han kan overhale Rafa pga. sine resultater for 2 år siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden