Hop til indhold
Vild med Golf
hh69

Garmin S6 fejl i stableford registrering

Recommended Posts

Har et Garmin Approach S6 ur, og den tæller ikke mine stableford point korrekt. Måske det er en fejl i min opsætning af uret, men så ved jeg ikke hvordan det så skal indstilles. 

Der er ikke problemer på min hjemmebane, men på andre tæller den forkert. Måske det skyldes at jeg på min hjemmebane har 18 slag? I går spillede jeg på en fremmed bane, hvor jeg kun havde 16 slag ekstra. Jeg tænkte ikke over det på banen, men da jeg kom hjem, kunne jeg se på Garmin Express, at den havde tildelt mig point, som om jeg havde 18 slag ekstra på denne bane, og fejlen var på de huller jeg ikke havde ekstra slag på. 

Jeg har under indstillinger indtastet mit handicap (15,1), og sat uret til at bruge “lokalt handicap” 

Har jeg sat uret forkert op, eller er der baner hvor handicap konverteringen er forkert, eller....?

mvh

Henrik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Garmin Approach S6 ur kender jeg ikke, men sådan helt lav-praktisk, ville jeg først tjekke, om fejlen ligger i tee-stedet, altså uret tror du spiller fra et andet tee-sted, end det du faktisk spiller, ja eller omvendt, du har kigget konverterings-tabel, fra et forkert tee-sted :rolleyes:

Bare en tanke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Peter! Jeg bliver ikke spurgt om jeg vil starte fra gul/hvid/rød tee før en runde. Som jeg husker det, har jeg blot registreret mig som mand og så indtastet mit handicap. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 timer siden, skrev hh69:

Hej Peter! Jeg bliver ikke spurgt om jeg vil starte fra gul/hvid/rød tee før en runde. Som jeg husker det, har jeg blot registreret mig som mand og så indtastet mit handicap. 

Okay, jeg må som sagt indrømme, at jeg ikke kender uret :)

Lad os håbe, at en af sidens brugere af S6, kommer på banen :thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender ikke S6, men på mit S60 kan jeg vælge mellem "lokalt handicap" hvor man manuelt indtaster det antal ekstraslag, man har - og skal dermed også rette det på en anden bane hvis antallet ikke er det samme - eller jeg kan vælge "Indeks/hældning" hvor man indtaster Indeks og slope på den bane man spiller, og uret beregner dine ekstraslag ud fra dit handicap - i begge tilfælde er det manuelt indtastning, så jeg bruger som regel bare "lokalt handicap".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis uret skal kunne regne ud hvor mange tildelte slag man har, skal det jo dels kende ens hcp og dels have at vide hvilken tee man spiller fra. Det første gps ur jeg havde (husker ikke mærket) skulle netop have oplyst hvilken tee jeg spillede fra og jeg syntes i det hele taget at det var lidt besværligt, så jeg brugte det aldrig. Nu har jeg et Garmin S2, som blot skal vide hvilken bane jeg spiller. Det kan vist nok bruges til scores, men det bruger jeg ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites