Jump to content
Bjørnen

UPS !

Recommended Posts

Efter at have slået et dejligt langt drive på hul 18 i dragør, stod jeg med 180 meter til forkant af green.

Pinden stod oppe bag i, så en 4 wood passede perfekt-tænkte jeg.

Lå i første klipning i venstre side, så ingen farer.

Et KÆMPE snap hook ud på parkeringspladsen, lige ind i kølerhjelmen på en Audi.

Der kom en bule, svarende til en 1/3 del bold ned i køleren....:frantics:

Slog lige en provisorisk, der landede hvor den skulle (altså på greenen 3 meter fra pinden.)

Det var IKKE sjovt at gå ind i restauranten og spørge efter ejeren af en grå Audi :baby:

Det viste sig at være en sød og venlig kvinde, som tog det ret pænt :thumbsup:

Jeg snap-hookede også engang et tee-slag ud på en vej og kunne med frygt - og dernæst lettelse - se bolden hoppe og danse nedad vejen og over de biler der var der, indtil den fandt hvile på den anden side af vejen!

1 time siden, skrev Bjørnen:

Efter at have slået et dejligt langt drive på hul 18 i dragør, stod jeg med 180 meter til forkant af green.

Pinden stod oppe bag i, så en 4 wood passede perfekt-tænkte jeg.

Lå i første klipning i venstre side, så ingen farer.

Et KÆMPE snap hook ud på parkeringspladsen, lige ind i kølerhjelmen på en Audi.

Der kom en bule, svarende til en 1/3 del bold ned i køleren....:frantics:

Slog lige en provisorisk, der landede hvor den skulle (altså på greenen 3 meter fra pinden.)

Det var IKKE sjovt at gå ind i restauranten og spørge efter ejeren af en grå Audi :baby:

Det viste sig at være en sød og venlig kvinde, som tog det ret pænt :thumbsup:

Det havde nok været mindre sjovt ikke at sige noget. Det ville give en monster dårlig samvittighed meget længe. Heldigvis har klubben en forsikring som dækker vildskud som rammer værdier og mennesker på P.-pladsen.

Jeg har oplevet en medspiller som smed bolden ud på græsset i rundkørslen oppe ved klubhuset. Der kan man tale om at gå efter det forkerte flag :D

After a particularly poor game of golf, a popular club member skipped the clubhouse and started to go home. As he was walking to the parking lot to get his car, a policeman stopped him and asked, “Did you tee off on the sixteenth hole about twenty minutes ago?” 

“Yes,” the golfer responded. 

“Did you happen to hook your ball so that it went over the trees and off the course?” 

“Yes, I did. How did you know?” he asked. 

“Well,” said the policeman very seriously, “Your ball flew out onto the highway and crashed through a driver's windshield. The car went out of control, crashing into five other cars and a fire truck. The fire truck couldn't make it to the fire, and the building burned down. So, what are you going to do about it?” 

The golfer thought it over carefully and responded… 

“I think I'll close my stance a little bit, tighten my grip and lower my right thumb.”

15 timer siden, skrev COP:

Det havde nok været mindre sjovt ikke at sige noget. Det ville give en monster dårlig samvittighed meget længe. Heldigvis har klubben en forsikring som dækker vildskud som rammer værdier og mennesker på P.-pladsen.

Jeg har oplevet en medspiller som smed bolden ud på græsset i rundkørslen oppe ved klubhuset. Der kan man tale om at gå efter det forkerte flag :D

Naturligvis måtte jeg gå den tunge gang og finde ejeren :thumbsup: Jeg hader selv når folk bare lader som ingen ting :no:

Mit problem var bare, at jeg ikke vidste hvilken bil jeg havde ramt. Men det var der heldigvis et vidne til.

P.s Tak for oplysning angående forsikring i klubben. Kvinden har har fået mit navn og telefon nr.

15 timer siden, skrev COP:

Heldigvis har klubben en forsikring som dækker vildskud som rammer værdier og mennesker på P.-pladsen.

Ville være lækkert, hvis det også fandtes på butiksparkeringspladser, for dér findes ikke ét eneste ærlig menneske, som tager skylden, når vedkommende brager ind i en anden parkeret bil. 

Jeg har en enkelt gang været meget tæt på parkerede biler, men heldigvis ændrede bolden retning, da den ramte en kant. Ellers var det nok også blevet til en omgang flipperspil på parkeringspladsen. 

17 timer siden, skrev COP:

Heldigvis har klubben en forsikring som dækker vildskud som rammer værdier og mennesker på P.-pladsen.

Det er faktisk ikke klubben, men DGU der har forsikringen :) Jeg havde hørt om denne forsikring og måtte lige Google det og fandt frem til: http://www.sonderborggolfklub.dk/dgu-kollektiv-forsikring.html

Jeg tror desværre at det er egen forsikring som skal dække skaden.
Vi oplevede noget tilsvarende nede i Marielyst, godt nok Pay and play banen, men her var det ikke klubben der skulle dække skaden.

1 time siden, skrev Logan:

Det er faktisk ikke klubben, men DGU der har forsikringen :) Jeg havde hørt om denne forsikring og måtte lige Google det og fandt frem til: http://www.sonderborggolfklub.dk/dgu-kollektiv-forsikring.html

Hmm, var af en lidt anden opfattelse. Jeg fik selv en smadret forrude af en vildfaren bold på P-pladsen. Nogen sagde, at hvis skadevolder selv meldte sig, så var det hans ansvarsforsikring der skulle dække med mulig selvrisiko. I mit tilfælde meldte skadevolder sig ikke, og klubbens/dgu forsikring dækkede 100%

51 minutter siden, skrev Kitter:

DGUs hjemmeside om samme findes her: https://www.danskgolfunion.dk/artikel/forsikringer

Sådan som jeg tolker det, hvis skadevolder selv melder sig, så er det typisk hans(hendes) ansvarsforsikring der dækker med evt. selvrisiko som udgift.

Det er jo derfor så mange stikker af fra P-skader o.l.

Kunne må så være så grov at mene, det altid er ens egen forsikring, da alle vel har sådan en???? :twitch:

Citat:

Nærværende forsikring dækker subsidiært i forhold til en enhver anden tegnet ansvarsforsikring

Der står intet om hvis forsikring, så hvis jeg slår en bold i en bil, min forsikring, hvis jeg "gemmer" mig og "glemmer" samme slag, bilens ejers forsikring!!!.........

Synes det står uklart og åben for en masse "fortolkning" men igen, er absolut ikke ekspert i det her sprogbrug...

Edited by LP

9 timer siden, skrev Bjørnen:

Naturligvis måtte jeg gå den tunge gang og finde ejeren :thumbsup: Jeg hader selv når folk bare lader som ingen ting :no:

Mit problem var bare, at jeg ikke vidste hvilken bil jeg havde ramt. Men det var der heldigvis et vidne til.

P.s Tak for oplysning angående forsikring i klubben. Kvinden har har fået mit navn og telefon nr.

Selv tak.

9 timer siden, skrev Nicolai:

Ville være lækkert, hvis det også fandtes på butiksparkeringspladser, for dér findes ikke ét eneste ærlig menneske, som tager skylden, når vedkommende brager ind i en anden parkeret bil. 

Jeg har en enkelt gang været meget tæt på parkerede biler, men heldigvis ændrede bolden retning, da den ramte en kant. Ellers var det nok også blevet til en omgang flipperspil på parkeringspladsen. 

7 timer siden, skrev Logan:

Fint at DGU har en forsikring, som dækker skader efter vildfarne bolde i landets golfklubber. Dragør har en forsikring som dækker ret mange skader bl.a. skader efter bags som vælter ind i fremmedes biler, smadrede bilvinduer og andre skader som jeg ikke skal nævne. Forsikringen er en del af et sponsorat som en tidligere formand arrangerede via sit job som assurandør. 

Jeg har for nogle år siden prøvet det samme. Et drive i modvind gav et gevaldigt slice, med det resultat at bolden havnede i taget på en bil, med en bule til følge. Kontaktede ejeren og fik og afgav relevante oplysninger. Kontaktede mit forsikringsselskab, da jeg troede, at det var min ansvarsforsikring der skulle dække, men her var svaret at det var ejerens kaskoforsikring der skulle betale, da det blev betragtet som et hændeligt uheld. Jeg har aldrig hørt noget siden.

Jeg så det faktisk på St. Andrews Old Course for 2 uger siden, hvor en bilejer fik "pyntet" sin forrude som følge af et lidt for højreorienteret drive på 18. hul.

Nej, det var ikke mig der slog drivet B)