Hop til indhold
Vild med Golf

Nicolai

Tips til Tollundgaard ??

Recommended Posts

Jeg satser på at give banen et skud, da jeg ikke lige orker at trille fra Silkeborg og til hjemklubberne i Holstebro og da det kun bliver til 9 huller, så falder valget på den. 

Når jeg kigger på Golfbox, så står der 0 (NUL!!) bookede tider, hvilket fik mig til at ringe til klubben, som så ikke er nogen klubtelefon, da de ikke som sådan har en reception..:blink: Og får svaret "Det er helt normalt, vi bruger boldrende. Go tur og Hej" - dut dut dut... :wacko:
Så er mit spørgsmål.. Hvad er det for en slags klub og bane? Af de billeder og baneguides jeg kan finde, så ser banen og hullerne jo meget hyggelige og spændende ud, men hvorfor booker man sig ikke på?? Jeg påtænker mig at spille banen, medmindre en eller anden kommer med en grund til at jeg absolut ikke skal spille den. Den kan nemlig gå hen og blive min kommende hjemmeklub, trods for at der kun er 9 huller, men pga familieforøgelse, så bliver der næppe tid til andet end 9 huller her og der og så koster medlemsskabet 3000,- 

Så folkens skyd ind med viden omkring klubben og banen + generel stand (ved der skal tænkes på tørken).. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot og varieret bane, som dog kun spiller 9huller, men med 2 teesteder. 

Fairways var som andre steder i landet, meget tørre og flere af dem skråner lidt, hvilket får bolden til at søge mod skovene. Greens derimod stod rigtig godt og tog godt imod.

Nogle af hullerne er ret smalle, så der skal tænkes før der slåes ligeledes er nogle huller lidt sjovt designet, hvor man slår et kort jern ud, for så at tage et længere. 

Eneste minus er at jeg kom til at indhente et plejehjemshold, som ikke mente de skulle lukke igennem og måtte gå bag dem på 13 huller. Selv ved turn, hvor der kom en dame og gerne ville ud foran dem, ville de ikke lade hende eller jeg gå ud først. Så det blev til en 5 timer lang runde. 

• Trist 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Nicolai:

Eneste minus er at jeg kom til at indhente et plejehjemshold, som ikke mente de skulle lukke igennem og måtte gå bag dem på 13 huller. Selv ved turn, hvor der kom en dame og gerne ville ud foran dem, ville de ikke lade hende eller jeg gå ud først. Så det blev til en 5 timer lang runde. 

Det er da desværre også et helt enormt minus, 5 timer for så en kort bane, du må have en engels tålmodighed...

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha.. Jeg havde jo betalt for 18 huller, men havde det været min egen klub, så havde jeg også sagt noget til dem og sendt klubben et skriv. 

Jeg må være ærlig at sige, at jeg savner noget mere grundig undervisning i at lukke igennem og opretholde et godt tempo. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Nicolai:

Jeg må være ærlig at sige, at jeg savner noget mere grundig undervisning i at lukke igennem og opretholde et godt tempo.

Jeg tror ikke på den med uvidenhed. De er bare ligeglade med andre. Håndhævelse/kontrol og efter følgende karantæne, så skal du se dem lukke igennem.

Vi har lige haft et oplæg på klubbens hjemmeside, hvor bestyrelsen beskrev reglerne omkring "at lukke igennem", men med en banekontrol, bestående at verdens mest konfliktsky mennesker, så ændre det intet. Kan man på en fornuftig måde, kommunikere med den langsomme bold foran, løser det tit de fleste problemer og er selvfølgelig den bedste løsning, desværre er det ikke altid muligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15 timer siden, skrev Årgang63:

Jeg tror ikke på den med uvidenhed. De er bare ligeglade med andre. Håndhævelse/kontrol og efter følgende karantæne, så skal du se dem lukke igennem.

Vi har lige haft et oplæg på klubbens hjemmeside, hvor bestyrelsen beskrev reglerne omkring "at lukke igennem", men med en banekontrol, bestående at verdens mest konfliktsky mennesker, så ændre det intet. Kan man på en fornuftig måde, kommunikere med den langsomme bold foran, løser det tit de fleste problemer og er selvfølgelig den bedste løsning, desværre er det ikke altid muligt.

Vi har også haft skriveri på vores side om at lukke igennem, og jeg mener også det står på scorekortet.

Det har ikke hjulpet. 

Jeg spillede i lørdags i en 2-bold. På hul 3 hentede vi 2 gæster. Vi blev lukket igennem på hul 9, og nok kun fordi de begge endte i laaaang rough og skulle lede. Foran var nu en 2-bold, 3-bold og 4-bold. De var alle gæster, og de er da meget velkomne, men i min optik nytter ikke noget at spille fra bageste tee, hvis hcp og dermed også spillet ikke er til det. Det var det det 3- og 4-bolden praktiserede. Herren i 2-bolden foran os virkede til at nægte at slå til sin bold, hvis der var nogle foran ham. Det var ligemeget om de var 250 meter væk; vi så ham aldrig slå mere end 150 meter, men heller være på den sikre side, eller noget...

Som et eksempel drivede han ca. 140 meter på hul 14 og mangler dermed 220 meter. Fra 130 meter og ind skal man over 25 meter sø. Bolden foran var på green og han havde absolut ingen mulighed for at slå over vandet i 2. slaget, men hen ventede til de forlod greenen, slog til sin bold der landede 15 meter før vandet, for så at trille i....

Vi var 4,25 time om at spille den dag. 

Jeg tror såmænd ikke det er uvilje at banekontrollen ikke gør noget ved det hos os. Jeg tror bare det er svært at opdage når man kører rundt mod spilleretningen. Det er ikke så tit de ser at man bare står og venter, og gør man opmærksom på problemer, kræver det at de kører 2-4 huller frem for at tale med dem der skaber prop i flowet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I tilfældet her bliver jeg først irriteret, da vi turner og en dame ikke måtte gå ud foran mig og vi efterfølgende skal vente i små 5-7min, hvis ikke mere. Og i flere tilfælde slog de som Kaizer, men alligevel lukker de ikke igennem. 

Jeg gik kun glip af VM finalen, så hvis dem fra Tollundgaard læser med nu - fingeren ud eller luk igennem.! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
51 minutter siden, skrev Nicolai:

Jeg gik kun glip af VM finalen, så hvis dem fra Tollundgaard læser med nu - fingeren ud eller luk igennem.! 

Spillede en fremmed bane forleden. Vi en 2 bold blev lukket igennem, men med brok og forbandelser over vi ikke havde connected med den 2 bold der så var laaangt bag os. Det til trods at to havde slået i skoven... men + for at de rent faktisk lukker os igennem, og vi var væk i løbet af no time.

Vi var selvfølgelig ok med at blive lukkt igennem, men vi gik egentlig bare og hyggede os. Husk nu, golf er ikke en spurt! ;)

Øv med finalen, den var god!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Se, det er derfor jeg nødigt beder om at blive lukket igennem. Men ved aldrig hvilket svar man får. Men det er stadig træls at man skal vente 5-10 minutter på hvert hul, når dem man kommer foran i stedet skal vente under 10 minutter på et hul.

I stedet er der en del der burde tænke på hvad de forhåbentlig lærte da de startede med golf.

Der er vel heller ikke mange der synes det er rart at have nogle i røven hele tiden?!

Og nej, golf er ikke en spurt. Jeg mener dog ikke det er rimeligt at et par meget langsomme bolde skal diktere hastigheden for resten af boldene. 

Redigeret af Kaizer
Edit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
32 minutter siden, skrev ronnow:

Husk nu, golf er ikke en spurt!

Det er jeg helt enig i at det ikke er, men når man ikke har nogen foran og bliver indhentet af en singlebold på hul 8 og talte lige efter.. Jeg kunne først slå mit teeslag, da de 4 spillere havde slået 13 slag, førend var de ikke langt nok væk. Så skal man altså lukke igennem. 
Da alle havde puttet ud, skulle der føres scorekort - PÅ greenen. Jeg når at færdigspille det par4 hul, før sidste mand havde slået ud på 9'eren.. Så også her måtte jeg vente små 7-10min, før jeg turde slå. Og så er det at jeg møder denne dame, som blev nægtet at slå ud før dem. Hende nærmest tvinger jeg med rundt, da hun faktisk var på vej hjem igen. Tollundgaard bruger ikke golfbox, så man ved ikke, hvor mange der er på banen en given dag. Og jeg syntes ikke hun skulle køre hjem. Vi - Selvom hun brugte 7-10 slag pr hul indhentede alligevel gruppen. 

Jeg tilstår at jeg ikke nærlæste reglerne for en 9hulsbane, som spille fra 2 teesteder for at kunne spilles som 18, men jeg kan ikke tro, at man ikke skal lukke igennem, når der er frit foran. 

Damen og jeg blev iøvrigt indhentet af en mand, som slog ud på hul 1, da jeg gik op ad 9'eren. Og ham slog vi os så sammen med på sidste hul. 

25 minutter siden, skrev Kaizer:

Se, det er derfor jeg nødigt beder om at blive lukket igennem. Men ved aldrig hvilket svar man får. Men det er stadig træls at man skal vente 5-10 minutter på hvert hul, når dem man kommer foran i stedet skal vente under 10 minutter på et hul.

I stedet er der en del der burde tænke på hvad de forhåbentlig lærte da de startede med golf.

Der er vel heller ikke mange der synes det er rart at have nogle i røven hele tiden?!

Og nej, golf er ikke en spurt. Jeg mener dog ikke det er rimeligt at et par meget langsomme bolde skal diktere hastigheden for resten af boldene. 

Jeg spørger også sjældent om at blive lukket igennem, for jeg regner med at folk selv kan finde ud af det. Og selvfølgelig lukker man ikke igennem, hvis man kan se der kommer 3-4 flights bag. 

Jeg tror ærligtalt ikke det er noget man gør ret meget i, for jeg ser det oftere og oftere. Ligesom jeg også ser, at rigtig mange slet ikke skulle have adgang til stor bane, når de ikke engang kan slå 50m med en kølle.  I så fald, så SKAL de altså lukke igennem og så er det dem der må tage de 5-6 timers runder. 

For lige at supplere, hvordan mit golfkørekort blev taget. 

4 aftenlektioner a' 3 timers varighed, hvor der blev gennemgået det mest almindelige regler. 
4 lektioners slagteknik (jeg må have glemt driverlektionen for kan stadig ikke slå lige:no:) á 2 timers varighed, hvor der blev gennemgået diverse slagteknikker. 
12 Kaninmatcher. 
1 slagprøve, hvor man skulle slå 10x100m - 10x50m til green. - 10xbunkerslag til green. Og kunne man ikke slå 75% af disse slag, så måtte op på træningsbanen igen. 
1 runde med markør på par3 banen i x-antal slag og kunne man ikke det, så skulle man spille runden om. 

Alt i alt tog dette 3 måneder.  Jeg syntes ikke de var urimelige adgangskrav til stor bane. 

Jeg tror ikke at kravene er sådan i dag. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

På en af banerne, jeg spillede i Canada (endda en kommunal bane), var banemarshalls meget aktive: Før jeg spillede derovre havde jeg faktisk aldrig mødt en marshall på banen før. De spurgte hvilken tee-tid man havde i sin bold, og sagde så fx "you're running 10 minutes behind". Det kunne man godt få at vide et par gange på en runde. Jeg kan også huske at Alcanada-banen på Mallorca havde golfbiler med skærme med GPS over banen, hvor der også med store typer stod, hvor meget langsommere end spilletempoet man spillede.

Kunne folkene bag GLFR fx ikke sætte det op sådan, at der blev givet en talebesked ved ankomst til tee-stedet på et hul? "I er nu X minutter efter spilletempoet". Det kunne måske være noget, som golfklubberne kunne bruge?

Det er også frustrerende er at være en del af en 4-bold, hvor man ikke er den langsomme, men hvor bolden bagved så aggressivt tilkendegiver man bør spille hurtigere. Det prøvede jeg til en turnering i Lyngbygaard tidligere i sommers (og jeg blev helt befippet). Jeg ved ikke, om det er fordi indebrændte mennesker vælger golfen mere end andre, eller om det bare er golf, der gør dem indebrændte.

Jeg har en enkelt gang, på vores 9 hullers bane om aftenen, gået forbi en 4-bold langt ude i roughen, for at spille hullet foran dem; de kiggede endda bagud og så mig komme gående alene, men gjorde ingen ansats til at lukke igennem.

Helt overordnet synes jeg nu de fleste er gode til at lukke igennem - og til høfligt at sige tak, når de er blevet lukket igennem - men vi husker nok bedst de trælse typer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
42 minutter siden, skrev ploehmann:

Helt overordnet synes jeg nu de fleste er gode til at lukke igennem - og til høfligt at sige tak, når de er blevet lukket igennem - men vi husker nok bedst de trælse typer.

Jeg er meget enig, problemet er bare at der kun skal en egocentrisk 2/3/4 bold til, for at fucke dagen op :bye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Årgang63:

Jeg er meget enig, problemet er bare at der kun skal en egocentrisk 2/3/4 bold til, for at fucke dagen op :bye:

Jep - derfor tror jeg også mere på bane marshalls end alskins "bløde" forsøg på at påvirke adfærd; den slags forsøg tror jeg nemlig ikke virker overfor egocentrikerne.

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 17/7/2018 kl. 05:32 , skrev ploehmann:

Jep - derfor tror jeg også mere på bane marshalls end alskins "bløde" forsøg på at påvirke adfærd; den slags forsøg tror jeg nemlig ikke virker overfor egocentrikerne.

Der er jeg uenig. Det er er spørgsmål om kultur samt opdragelse. 100%.

Jeg har aldrig oplevet problemet på de baner jeg spiller. Folk er altid venlige og lukker igennem. Det er meget få gange jeg har oplevet noget negativt. Og det positive smitter gennem til andre osv..

Og som så meget andet her i livet, så nytter det ikke bare at hænge en seddel op i klubben. Der skal lidt mere til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der skal mere fokus på det og flere (opretning af nedslagsmærker bla) ting i undervisningen og droppe de lynkurser. 

Jeg har ganske få gange oplevet noget direkte latterlig opførsel ved gennemlukning, men oplever oftere og oftere at folk ikke gør det automatisk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
17 timer siden, skrev Smut:

Der er jeg uenig. Det er er spørgsmål om kultur samt opdragelse. 100%.

Kultur og opdragelse kommer ikke af sig selv. Man begynder med undervisning etc, men der er også nødt til at være konsekvens i form af banekontrol og evt. udelukkelse.

I min klu er der desværre en del gamle medlemmer, som har glemt alt om etiketteregler, og i øvrigt er (undskyld udtrykket) skide ligeglade med alle andre - de opfører sig som om de ejer banen i deres 5+ timers runder. Der er kun een ting som vil have effekt - sanktioner i form af udelukkelse...

Og for dem hvor den venlige vejledende fremgangsmåde virker, skal man huske at kommunikationen skal være gentagen, vedvarende og have forskellig form. Et enkelt skilt på første tee er totalt spild af penge....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden