Hop til indhold
ploehmann

Made in Denmark frem til 2023 - og fordobling af præmiesummen

Recommended Posts

Yderst gode nyheder - den højere præmiesum må alt andet lige kunne tiltrække flere topspillere?

Great Northern er vel oplagt som

bane i 2020 - hvor tænker I turneringen ellers kan komme hen i landet?

http://madeindenmarkgolf.dk/blog/2018/07/01/made-in-denmark-fortsaetter-frem-til-2023-og-haever-praemiesummen/

Made in Denmark fortsætter frem til 2023 og fordobler præmiesummen

1. juli 2018

Fremtiden for Made in Denmark er sikret de kommende fem år, efter Made in Denmark i dag har indgået en ny aftale med European Tour. Den nye aftale betyder, at der frem til 2023 bliver spillet golf i verdensklasse i Danmark.

I 2019 flytter Made in Denmark ”hjem” til Himmerland Golf & Spa Resort, og næste år skal der altså igen spilles på Backtee Course. Det bliver femte gang at banen i Himmerland lægger fairways og greens til Europatouren.

Pressem%C3%B8de-1200-x-630-300x157.jpg

5 More Years! Der var glæde på dagens pressemøde. (Fra venstre: Mikael Eriksson, Claus Birk Larsen, Thomas Nielsen, Flemming Astrup og Lars Larsen)

Sammen med den nye kontrakt bliver præmiesummen fordoblet, så der hvert af de fem år er tre millioner euro på spil med hele 500.000 euro til vinderen. Det vil placere Made in Denmark som en af de største turneringer på The European Tour efter Majors, WGC og Rolex Series.

– Jeg er utrolig glad for at vi har kunnet lave en 5-årig aftale med The European Tour og vores sponsorer. Det betyder, at vi kan arbejde med en langsigtet strategi og udvikle Made in Denmark til glæde for spillere, tilskuere og sponsorer. Og med den øgede præmiesum er jeg sikker på, at Made in Denmark bliver en turnering som endnu flere europæiske topspillere vil prioritere at spille med i, siger en stolt promotor Flemming Astrup.

Udover nye aftaler med de eksisterende sponsorer, er der allerede tilsagn fra nye sponsorer, som bidrager til den fortsatte udvikling af Made in Denmark.

– Det har været fem fantastiske år med golf i verdensklasse i Danmark, og jeg glæder mig til fem år mere. Fra starten af har det været vigtigt for mig, at Made in Denmark fik bred opbakning fra mange forskellige samarbejdspartnere. Med den nye aftale har vi fået flere nye sponsorer ombord, og sammen med de eksisterende gør de det nu muligt at sikre Made in Denmarks 10 års jubilæum i 2023, siger Lars Larsen, formand for Fonden Made in Denmarks bestyrelse.

Made in Denmark skal rundt i Danmark
Det er endnu ikke besluttet hvor Made in Denmark skal spilles fra 2020 til 2023, men det er planen, at Made in Denmark skal rotere mellem forskellige klubber/baner i Danmark. Fonden bag Made in Denmark er allerede i dialog med flere klubber og kommuner/regioner, men interesserede klubber eller regioner har alle en chance for at byde ind på Made in Denmark fra 2020 til 2023.

– I år spiller vi i Silkeborg, men vi vil gerne rundt i hele Danmark, og med en femårig aftale er det nemmere at langtidsplanlægge, så jeg håber vi kommer rundt i landet, så endnu flere får mulighed for at opleve golf i verdensklasse, siger Flemming Astrup.

The European Tour er også begejstret for den nye aftale, og glæder sig til at Made in Denmark nu bliver en endnu større del af touren.

– Dagens nyhed er en kæmpe nyhed, ikke kun for golf i Danmark men også for The European Tour og Challenge Tour. Vi skylder Lars Larsen og Flemming Astrup stor tak for deres passion og dedikation i at få dette til at ske for begge turneringer, siger direktør Keith Pelley og fortsætter

– Under begge mine besøg til Made in Denmark blev jeg nærmest blæst omkuld at den fantastiske atmosfære og stemning, ikke bare mens der spilles golf, men også om aftenen under koncerterne. Golfturneringer skal være en folkefest, og på mange parametre er Made in Denmark et eksempel, der er værd at følge. Vi ser frem til dette års turnering og de kommende fem år.

Sideløbende med Made in Denmark vil Made in Denmark Challenge også blive spillet frem til 2023. I 2019 skal den spilles den på Ry banen i Silkeborg Ry Golfklub, men ligesom med selve Made in Denmark er det også planen at Made in Denmark Challenge skal spilles forskellige steder, som den også er blevet de første år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bange for at der skal en bedre bane til før de helt store stjerner kommer... Der er Silkeborg bedre egnet, men til gengæld har Himmerland den velkendte stemning :) 

Great Northern er et oplagt valg, men spørgsmålet er om de vil have turneringen... Det kan jeg godt være i tvivl om :) 

Selvom jeg bor på djævleøen, så tror jeg ikke Sjælland bliver aktuelt... Tror ikke opbakningen vil være stor nok, desværre...

Ser gerne Made in Denmark på Lübker, som er en af de få baner der er gode nok og vil have pladsen til det :) 

Men at Made in Denmark Challenge skal til Ry næste år er.... Interessant :) det er måske ikke lige en bane til sådan et arrangement... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I forhold til at tiltrække bedre spillere så er præmiesummen vigtig. Det bliver også vigtigt at turneringen får en god termin. Det nytter ikke noget hvis turneringen ligger lige før eller lige efter en wgc eller en major.

I forhold til at flytte turneringen rundt så bliver årets turnering i Silkeborg meget vigtigt. Hvis man kan flytte succesen til Silkeborg så får man nok mere blod på tanden i forhold til at flyttte bane fremover

Jeg ved ikke lige hvorfor turneringen ikke kunne være på Sjælland. Er det offentlige kroner der mangler eller hvad? Det kan jo være, at de nye sponsorer har nogle interesser på Sjælland/København, der gør at det trækker turneringen over Storebælt, men vi kender jo ikke de nye sponsorer endnu...

På Sjælland kunne Scandinavian og Simon's komme i spil og Royal Golf havde jo ret store ambitioner i sin tid.

Hvis Lego er ny sponsor så vil jeg gætte på at Great Northern er et godt bud...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev Bojoerge:

Ingen birdie ænder på Scandinavian. Det synes jeg er lidt ærgerligt...

https://www.golf.dk/nyhed/scandinavian-made-denmark-passer-ikke-til-os

Jeg kan nu godt følge dem. Banerne kunne sagtens huse en euro-tour event, men ikke efter samme koncept som Himmerland.

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 timer siden, skrev Bojoerge:

Ingen birdie ænder på Scandinavian. Det synes jeg er lidt ærgerligt...

https://www.golf.dk/nyhed/scandinavian-made-denmark-passer-ikke-til-os

2 timer siden, skrev Smut:

Mon ikke Royal lægger billet ind. De er ikke for fine til folkefestival og fadbamser...

1 time siden, skrev Pastorius:

Jeg kan nu godt følge dem. Banerne kunne sagtens huse en euro-tour event, men ikke efter samme koncept som Himmerland.

Jeg kan heller ikke forstille mig, konceptet Made in Denmark på banerne i Farum. Jeg er også i tvivl om Royal har pladsen til så mange tilskuere, som en Europa-tour turnering fortjener. Så mit bud er at ET kommer tilbage på Simons.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev COP:

Jeg kan heller ikke forstille mig, konceptet Made in Denmark på banerne i Farum. Jeg er også i tvivl om Royal har pladsen til så mange tilskuere, som en Europa-tour turnering fortjener. Så mit bud er at ET kommer tilbage på Simons.

Jeg har ikke selv spillet Royal og kender ikke området men sagde de ikke da de anlagde banen, at den skulle rumme mange tilskuere? De talte jo både om Europa Tour og Ryder Cup på det tidspunkt?

Jeg er lidt bange for at Simons spiller for nemt. Hvis vejret bliver godt så er Simons ikke lang nok og svær nok. Banen blev brændt af i 2003 og Monty gik banen i - 11 på 3 dage for kort tid siden...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9 minutter siden, skrev Bojoerge:

Jeg har ikke selv spillet Royal og kender ikke området men sagde de ikke da de anlagde banen, at den skulle rumme mange tilskuere? De talte jo både om Europa Tour og Ryder Cup på det tidspunkt?

Jeg er lidt bange for at Simons spiller for nemt. Hvis vejret bliver godt så er Simons ikke lang nok og svær nok. Banen blev brændt af i 2003 og Monty gik banen i - 11 på 3 dage for kort tid siden...

Hvilke sløjfer spillede de på seniortouren? 
Mit umiddelbare bud er at man godt kan gøre c-sløjfen svær, men det kniber mere med A+B (særligt A). Med al mulig forbehold for jeg kun har spillet banen nogle få gange.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 minutter siden, skrev Pastorius:

Mit umiddelbare bud er at man godt kan gøre c-sløjfen svær, men det kniber mere med A+B (særligt A). Med al mulig forbehold for jeg kun har spillet banen nogle få gange.

Jeg kan ikke få scorekortet fra seniortouren til at gå op med nogle af sløfferne, da de startede med 2 par 4 huller og det gør ingen af de normale sløffer. Vil tro de har spillet huller fra alle 3 sløffer - 6600y på kortet. B + C kan spilles

6600 meter så banen kan strækkes lidt i forhold til det seniorerne blev udsat for...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Bojoerge:

1 time siden, skrev Pastorius:

1 time siden, skrev Bojoerge:

Jeg kan ikke få scorekortet fra seniortouren til at gå op med nogle af sløfferne, da de startede med 2 par 4 huller og det gør ingen af de normale sløffer. Vil tro de har spillet huller fra alle 3 sløffer - 6600y på kortet. B + C kan spilles

6600 meter så banen kan strækkes lidt i forhold til det seniorerne blev udsat for...

Der blev sagt og lovet meget da Royal blev anlagt :angel: Jeg har spillet Royal og været tilskuer til både Challenge Tour og international turnering for døve golfspillere. Det er som de fleste ved ikke det store set-up til turneringer i den klasse. En ET turnering er i en helt anden klasse.

De fleste huller på Royal har det problem, at der er nogle hazarder/bevoksninger parallelt  med hullerne, som gør at der ikke er plads til tilskuere, samtidig er det lidt bøvlet at komme rundt på anlægget, hvis den samme spiller skal følges.

Royal ligger til gengæld helt suverænt når vi tænker logistik, både for spillere og tilskuere. De som kommer i bil, skal dog nok forvente at der skal parkeres langt væk væk. Der er dog ved at være masser af parkering i Ørestaden, det koster bare kassen. Området foran Bella Center kunne sagtens rumme teltby, og en evt. scene, eller Royal's egen parkeringsplads kunne også bruges.

Allan Agerholm er en ivrig golfspiller og samtidig manden med ansvar for BC og hotellerne i området. Jeg tror godt han kan overtales, det er mere banen jeg har mine forbehold over.

Mon København og Tårnby vil tillade at der etableres et camping-område på Amager Fælled. Det tror jeg ikke kommer til at ske.

Senior-Touren spillede et miks af de 3 sløjfer på Simons. Jeg tror godt ET's eksperter kan gøre Simons noget sværere, men klart det bliver aldrig en US-Open bane. 

Noget andet er de mange frivillige som der kræves. Det har Simon's vist flere gange at de magter. Jeg ved til gengæld at flere som har været frivillige ved arrangementer på Royal, ikke påtager sig den opgave igen, med den nuværende ledelse ved roret. Det kunne dog være hyggeligt med en ET turnering i baghaven :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 1/7/2018 kl. 16:56 , skrev Golfkid:

Ser gerne Made in Denmark på Lübker, som er en af de få baner der er gode nok og vil have pladsen til det :) 

Nøøøj, det gad jeg også godt! :thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden