Hop til indhold
SPetersen

Phil Mickelson under US Open

Recommended Posts

6 timer siden, skrev Kitter:

Ja nu har han haft tid til at tale med sine kommunikationsrådgivere - en ren bullshit undskyldning!

Det stiller ham ikke i et bedre lys. I mine øjne har han helt ødelagt sit eftermæle. JEg håber ikke han kommer til at være i nærheden af at få en rolle i en eneste vigtig turnering fremover.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes i er hård ved manden. Nok er han ikke en jeg specielt bryder mig om, og det han gjorde klæder bestemt ikke en mand med hans status. I min optik kan der ikke være tvivl om, at han ville sende et signal med hans opførsel. Han sparede i hvert fald ingen slag, og kunne som tidligere nævnt have valgt, at erklære bolden uspillelig, og droppe tilbage til det oprindelige sted. Hvis han i virkeligheden mente, at det ville spare tid og slag. Jeg havde nu nok bare valgt, at spille den som den ligger.

Om ikke andet har hans stunt givet ekstre nærring til spørgsmål om banen, og opsætningen under US Open. Der manglede vel kun klovne på greens for, at det virkelig var minigolf.

Men når man ser på en masse andre stjerner som opfører sig komplet ånsvagt så har jeg svært ved, at være ligeså hård i filten som i er. Vi ser jævnligt køllekast, brækkede køller, slag mod teestedet, udbrud, manglende råb af FORE ved farlige bolde, langsomt spil, og generelt tåbelig adfærd. Det er alt sammen noget som ikke straffes, og denne adfærd bliver jo suget ud blandt amatørerne.

Det Phil gjorde var respektløst og dumt, men det fleste af os trak vel alligevel på smilebåndet da vi så det? Det er jo så dumt, at jeg ikke tror det er noget der bliver kopieret.

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 hour ago, MrSwingKin said:

Jeg synes i er hård ved manden. Nok er han ikke en jeg specielt bryder mig om, og det han gjorde klæder bestemt ikke en mand med hans status. I min optik kan der ikke være tvivl om, at han ville sende et signal med hans opførsel. Han sparede i hvert fald ingen slag, og kunne som tidligere nævnt have valgt, at erklære bolden uspillelig, og droppe tilbage til det oprindelige sted. Hvis han i virkeligheden mente, at det ville spare tid og slag. Jeg havde nu nok bare valgt, at spille den som den ligger.

Men når man ser på en masse andre stjerner som opfører sig komplet ånsvagt så har jeg svært ved, at være ligeså hård i filten som i er. Vi ser jævnligt køllekast, brækkede køller, slag mod teestedet, udbrud, manglende råb af FORE ved farlige bolde, langsomt spil, og generelt tåbelig adfærd. Det er alt sammen noget som ikke straffes, og denne adfærd bliver jo suget ud blandt amatørerne.

Det Phil gjorde var respektløst og dumt, men det fleste af os trak vel alligevel på smilebåndet da vi så det? Det er jo så dumt, at jeg ikke tror det er noget der bliver kopieret.

Jeg synes det er helt i orden at folket dømmer ham så hårdt som de gør, for det han gør, det er simpelthen at bringe spillet i miskredit.

THIS.! Det her er lige præcis det som folk ikke dømmer hårdt nok. I min verden, så er det mindst lige så meget at bringe spillet i miskredit ved at knække køller og ikke råbe fore.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
22 minutter siden, skrev MarkAA:

Jeg synes det er helt i orden at folket dømmer ham så hårdt som de gør, for det han gør, det er simpelthen at bringe spillet i miskredit.

THIS.! Det her er lige præcis det som folk ikke dømmer hårdt nok. I min verden, så er det mindst lige så meget at bringe spillet i miskredit ved at knække køller og ikke råbe fore.

Jeg er ikke helt enig med hensyn til at råbe fore, i hvert fald ved slag fra tee. 

Spilleren selv, caddie, medspiller, marshall på tee boksen og sikkert flere står og vinker hvis der er slået skævt, så må folk sgu lige være lidt vågne .. :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 minute ago, Christian SSGM said:

Jeg er ikke helt enig med hensyn til at råbe fore, i hvert fald ved slag fra tee. 

Spilleren selv, caddie, medspiller, marshall på tee boksen og sikkert flere står og vinker hvis der er slået skævt, så må folk sgu lige være lidt vågne .. :D 

Bare nej.!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 minutter siden, skrev MarkAA:

Bare nej.!

Selvfølgelig skal der råbes FORE!

Det er ikke alle, som står og stirrer op på teestedet (og i øvrigt næppe alle som overhovedet kan se det for andre tilskuere!) - de kan være på vej væk eller hen til tilskuerpladserne, børnene kan kræve forældres opmærksomhed etc etc. Der skal simplethen bare råbes FORE - og det er i min verden fuldstændig uden for enhver diskussion!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
16 timer siden, skrev Pastorius:

Det stiller ham ikke i et bedre lys. I mine øjne har han helt ødelagt sit eftermæle. JEg håber ikke han kommer til at være i nærheden af at få en rolle i en eneste vigtig turnering fremover.

Som  @MrSwingKin så synes jeg det er meget hårdt dømt - han er jo helt ude af turneringen på det tidspunkt. Nogen er jo nød til at sende et signal til USGA om at setuppet var helt ude af kontrol. Det er sku da at tage pis på spillerne at gøre den turnering de drømmer om at vinde til et cirkus. Michelson mangler US Open i sin samling - han har været tæt på og han har ikke mange forsøg tilbage. I den sammenhæng kan jeg godt forstå hans frustration. Jeg er 100% overbevist om at han gjorde det ud af frustration og for at sende et signal til USGA. 

Jeg synes at USGA bringer spillet i miskredit ved at sætte banen op så det bliver latterligt. Det er sku da at tage pis på alle dem der glæder sig til at se og spille US Open. Jeg vil gå så langt som at sige at Mike Davis ødelagde turneringen i 3. runde. Eftermiddagsboldende spillede en helt anden bane end formiddagsboldene og feltet blev nærmest vendt rundt.

Jeg kan ikke se at  hændelsen bringer spillet i miskredit (ja Michelson opfører sig som et barn) - at smide med køller, hamre dem i jorden, knække dem og spytte efter koppen synes jeg er meget værre for spillets omdømme.

Hvis man vil dømme Michelson hårdere så man jo lave reglerne hårdere. Han brød en regel helt åbenlyst og fik sin straf. Og bagefter tilbød han oven i købet at trække sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@snejbjerg

Hvis det var for at sende et signal til USGA om at setuppet var helt ude af kontrol, var det nok en bedre løsning at sige det til dem?!

Hvis der var konsensus om at setuppet var forkert, burde det vel være en simpel sag at samle flere spillere der kunne sige det samme til USGA.

Det svarer jo lidt til at blive sat til noget rigtig træls arbejde. Udføre arbejde rigtig skidt, i håb om at chefen siger til sig selv, "at den medarbejder skal aldrig lave det arbejde mere".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
39 minutter siden, skrev snejbjerg:

Som  @MrSwingKin så synes jeg det er meget hårdt dømt - han er jo helt ude af turneringen på det tidspunkt. Nogen er jo nød til at sende et signal til USGA om at setuppet var helt ude af kontrol. Det er sku da at tage pis på spillerne at gøre den turnering de drømmer om at vinde til et cirkus. Michelson mangler US Open i sin samling - han har været tæt på og han har ikke mange forsøg tilbage. I den sammenhæng kan jeg godt forstå hans frustration. Jeg er 100% overbevist om at han gjorde det ud af frustration og for at sende et signal til USGA. 

Jeg synes at USGA bringer spillet i miskredit ved at sætte banen op så det bliver latterligt. Det er sku da at tage pis på alle dem der glæder sig til at se og spille US Open. Jeg vil gå så langt som at sige at Mike Davis ødelagde turneringen i 3. runde. Eftermiddagsboldende spillede en helt anden bane end formiddagsboldene og feltet blev nærmest vendt rundt.

Jeg kan ikke se at  hændelsen bringer spillet i miskredit (ja Michelson opfører sig som et barn) - at smide med køller, hamre dem i jorden, knække dem og spytte efter koppen synes jeg er meget værre for spillets omdømme.

Hvis man vil dømme Michelson hårdere så man jo lave reglerne hårdere. Han brød en regel helt åbenlyst og fik sin straf. Og bagefter tilbød han oven i købet at trække sig.

For mig er essenesen af golf at reglerne er der til at støtte og vejlede - ikke for at spillerne kan strække dem til det yderste. Spillerne er deres egne dommere, og den vigtigste egenskab som golfspiller er en høj moral. (Jeg synes det er lige så pinligt, når spillere står og argumenterer med en dommer for at de skal have lempelse eller lign.) 

Hvis han vil sende et signal til USGA har (eller havde i hvert fald) så stor en stjerne i medierne at han bare kunne have sagt det i et interview efterfølgende. Men det ville selvfølgelig (også) blive betragtet som tuderi.

USGA prøver at gå til grænsen, og så går de ind imellem over. Det sker i én turnering om året. Jeg har ingen problemer med den måde de administrerer US Open på. Jeg var godt underholdt som TV-seer, og det lykkedes jo nogle spillere at komme rundt på banen. Jeg har derimod problemer med USGA's måde at håndtere den her sag på. Når de lader stjerner opføre sig som idioter uden større konsekvenser eller kritik, så bliver det jo umuligt holde de standarder tundt omkring blandt almindelige golfere - hvilket diskussionen her i tråden allerede er en indikation af.

Redigeret af Pastorius

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Grundlæggende synes jeg, at Michelson skulle have været disket, og så skulle den sag have været lukket. Og så kunne vi alle have trukket lidt på smilebåndet over hans opførsel som ikke var særlig køn.

Mht til setup osv så er min personlige holdning, at det bliver lidt noget tivoli når banen spiller som den gjorde. Jeg tror slet ikke vi amatører drømmer om hvor sværre de greens var. Et simpelt indspil som blev 1 meter for lang kunne altså ende 50 meter fra pinden flere steder. Når greens så er hårde, og ruller meget hurtigt så bliver det lidt skørt at se på. Det er dog ens for alle, og lige i Majors er banerne tit sat så svært op, at den mentale udfordring er den aller største. At acceptere et slag på den forkerte side af pinden kan give en bogey. Når proerne så presser deres spil til, at lave pars fra nærmest umulige indspil, ja så ser vi disse tossede ting. Tiger lavede da også nogle vanvittige scores på nogle huller, men overordnet var det nok hans mentale tilgang den var gal med.

Så man kan altid argumentere for, og imod. Majors har dog historiske været meget sværre i alle spillets facætter, og US Open i år var ingen undtagelse.

Jeg vil dog gå så langt, at spillerne bør spille efter de omstændigheder som turneringen er sat op. Punktum. Vi har jo flere gange set, at topspillere har meldt afbud til British Open fordi de ikke har kunne acceptere de tilfældigheder som denne turnering netop tilbyder. Det samme kunne spillerne jo vælge at gøre i US Open. Inkl. Mr. Michelson. Så hans opførsel var dårlig, og det bør ikke accepteres.

Det er mere det ramaskrig der har været omkring denne hændelse. Ja det var dumt, og Michelson burde vide bedre osv osv. Når det er sagt så er det jo efterhånden hverdagskost at spillerne opfører sig som tåber. Som også beskrevet ovenfor. Det er ikke spillernes ansvar, at påpege ting på banen de er utilfredse med, og lade deres frustrationer stå til offentlig skue. De tjener alle sammen enorme summer på, at spille dette fantastiske spil, og burde være mere ydmyge overfor touren, fans osv. Vi ser mere af den mentalitet som mange af fodboldstjerne har idag hvor de føler sig hævet over spillet, touren, fans osv. Dem som egentlig er deres egentlige arbejdsgivere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
18 minutter siden, skrev Kaizer:

Hvis det var for at sende et signal til USGA om at setuppet var helt ude af kontrol, var det nok en bedre løsning at sige det til dem?!

Hvis der var konsensus om at setuppet var forkert, burde det vel være en simpel sag at samle flere spillere der kunne sige det samme til USGA.

Det svarer jo lidt til at blive sat til noget rigtig træls arbejde. Udføre arbejde rigtig skidt, i håb om at chefen siger til sig selv, "at den medarbejder skal aldrig lave det arbejde mere".

Det synes jeg ikke helt man kan sammenligne. Michelson er jo sin egen chef og bestemmer da selv hvordan han udfører sit arbejde. Hvis vi ser USGA som chefen så straffede de ham jo også - så kan man diskutere om DQ havde været bedre, men hvor der skal udvises decideret foragt for manden kan jeg ikke se. 

Men har man ikke sagt det til USGA i årevis? Det er jo ikke første gang at det sker og stadigvæk lærer USGA tilsyneladende ingenting. De var tilfredse med sværhedsgraden fra morgenstunden, men burde de ikke kunne regne ud at det ville ende skidt om eftermiddagen? US open skal være svært, men det skal vel også være en fair test.

4 minutter siden, skrev Pastorius:

For mig er essenesen af golf at reglerne er der til at støtte og vejlede - ikke for at spillerne kan strække dem til det yderste.

Hvis han vil sende et signal til USGA har (eller havde i hvert fald) så stor en stjerne i medierne at han bare kunne have sagt det i et interview efterfølgende. Men det ville selvfølgelig (også) blive betragtet som tuderi.

USGA prøver at gå til grænsen, og så går de ind imellem over. Det sker i én turnering om året. Jeg har ingen problemer med den måde de administrerer US Open på. Jeg var godt underholdt som TV-seer, og det lykkedes jo nogle spillere at komme rundt på banen. Jeg har derimod problemer med USGA's måde at håndtere den her sag på. Når de lader stjerner opføre sig som idioter uden større konsekvenser eller kritik, så bliver det jo umuligt holde de standarder tundt omkring blandt almindelige golfere - hvilket diskussionen her i tråden allerede er en indikation af.

Spillerne strækker da reglerne til det yderste uge ud og ind. De kan næsten altid finde en reklame der er i vejen når bolden har et dårligt leje. Eller man kan få en hold af spillere til at stampe sig igennem roughen og finde bolden ved at træde på den så man kan droppe (DJ Rich Beem situationen). Eller man kan få lempelse for tribuner ved at opfinde fiktive slag man ville have slået:

https://www.golfchannel.com/article/golf-central-blog/after-all-too-long-ruling-sergio-saves-his-par/

Jeg er enig i at US open skal være svært, men hvorfor laver man den svær ved at gøre greens umulige? 60 m bredde fairways - hvad tænker de på? Gør da banen smallere og giv dem muligheden for at kontrollere bolden på green. Det er sku da ikke golf når man efter et put har 40 m ind. Det kan da godt være man var godt underholdt, men det handler vel om lidt mere end det. 

Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle begynde at putte bolde i bevægelse for at få 2 slags straf. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke hård ved manden, episoden har ikke ændret min opfattelse, af ham, en tøddel og jeg mener ikke at det er en episode, som betyder særligt meget og havde de bare fulgt deres egne regler og udtalelser og disket ham, så havde det været det.

At mene at andres dårlige opførsel, skulle give Phil et fri-pass, forstår jeg ikke, følger vi den logik, kan alt jo tilgives.

At mene at banens set-up skulle fritage Phil, for at følge reglerne, forstår jeg slet ikke. Skal vi følge den selvstændige tanke, så er der vel ingen håndværker, som tager en opgave, finder den for svær og derfor bevidst fucker den op og bagefter praler med det, han var i hvert fald ikke kommet med i næste bud-runde, hvis det var mig som bestemte:)

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
43 minutter siden, skrev snejbjerg:

Spillerne strækker da reglerne til det yderste uge ud og ind.

Ja, og det skal der gøres noget ved. Det er en skændsel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
21 minutter siden, skrev Årgang63:

Jeg er ikke hård ved manden, episoden har ikke ændret min opfattelse, af ham, en tøddel og jeg mener ikke at det er en episode, som betyder særligt meget og havde de bare fulgt deres egne regler og udtalelser og disket ham, så havde det været det.

At mene at andres dårlige opførsel, skulle give Phil et fri-pass, forstår jeg ikke, følger vi den logik, kan alt jo tilgives.

At mene at banens set-up skulle fritage Phil, for at følge reglerne, forstår jeg slet ikke. Skal vi følge den selvstændige tanke, så er der vel ingen håndværker, som tager en opgave, finder den for svær og derfor bevidst fucker den op og bagefter praler med det, han var i hvert fald ikke kommet med i næste bud-runde, hvis det var mig som bestemte:)

For mig handler det ikke om han blev disket eller ej - den falder jo tilbage på USGA. Der er en regel og en straf. Overtræder man den må man tage straffen og den sætter han jo ikke selv. Hvordan er det et fri-pass? Phil bryder en regel helt åbenlyst og i situationen har det regelbrud vel ikke nogen konsekvens for andre end ham selv. Det her var tydeligvis ment som en provokation mod USGA. Hvis det ikke var en provokation, men et reelt forsøg på at spare slag så kan jeg godt se det. Men den køber jeg ikke - for mig så det ud som om han ville vise hvor latterlig situationen var. Det havde han aldrig gjort hvis han havde været med i toppen.

Jeg synes dog Phil skulle have håndteret det ved at lade bolden rulle ned og så bare blive ved at pitche op og putte ud af green. Det ville have sendt et signal der var til at forstå og inden for reglerne.

Jeg har svært ved at følge håndværker analogien. En håndværker ville tage opgaven, pive og stoppe arbejdet indtil han fik ekstra fordi opgaven var sværere end beregnet. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden