Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg har spillet golf on an off nogle sommere i streg, men jeg har aldrig købt et golfsæt. Men overvejer det p.t. dels for at forbedre mit spil, men det er også mere behageligt at spille med ens eget.

Jeg er en 18-årig studerende, så budgettet er ikke vanvittigt, og derfor kigger jeg umiddelbart på brugt. Men samtidig vil jeg ikke bare købe noget tilfældigt, det skal selvfølgelig passe så godt så muligt. Hvilket leder til mit spørgsmål :)

Men mit spørgsmål er om jeg kan slippe af sted med standard længde skafter, er 183cm høj og har en wrist to floor på ca. 82 cm. Derudover ved jeg allerede jeg skal have standard size grips, og selvfølgelig stål skafter, samt sættet skal være tilpas tilgivende.

Hvis der er nogen som har anbefalinger til et sæt må i meget gerne skrive, derudover har jeg også overvejet kun at købe jernsæt, putter og evt. en wedge. 

Redigeret af F.A.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"og selvfølgelig stålskafter" .. der er skam også muligheder i grafit, både lette og lidt tungere. Jeg spiller selv med lidt lette grafitskafter i stiff og nogle vil argumentere at jeg ikke får nok ud af mit potentiale pga dem, men det går da :)  

som jeg lige mener det hænger sammen, med lettere skafter: højere svinghastighed, men måske på bekostning af kontrol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9 minutter siden, skrev Christian SSGM:

"og selvfølgelig stålskafter" .. der er skam også muligheder i grafit, både lette og lidt tungere. Jeg spiller selv med lidt lette grafitskafter i stiff og nogle vil argumentere at jeg ikke får nok ud af mit potentiale pga dem, men det går da :)  

som jeg lige mener det hænger sammen, med lettere skafter: højere svinghastighed, men måske på bekostning af kontrol