Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg har spillet golf on an off nogle sommere i streg, men jeg har aldrig købt et golfsæt. Men overvejer det p.t. dels for at forbedre mit spil, men det er også mere behageligt at spille med ens eget.

Jeg er en 18-årig studerende, så budgettet er ikke vanvittigt, og derfor kigger jeg umiddelbart på brugt. Men samtidig vil jeg ikke bare købe noget tilfældigt, det skal selvfølgelig passe så godt så muligt. Hvilket leder til mit spørgsmål :)

Men mit spørgsmål er om jeg kan slippe af sted med standard længde skafter, er 183cm høj og har en wrist to floor på ca. 82 cm. Derudover ved jeg allerede jeg skal have standard size grips, og selvfølgelig stål skafter, samt sættet skal være tilpas tilgivende.

Hvis der er nogen som har anbefalinger til et sæt må i meget gerne skrive, derudover har jeg også overvejet kun at købe jernsæt, putter og evt. en wedge. 

Redigeret af F.A.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"og selvfølgelig stålskafter" .. der er skam også muligheder i grafit, både lette og lidt tungere. Jeg spiller selv med lidt lette grafitskafter i stiff og nogle vil argumentere at jeg ikke får nok ud af mit potentiale pga dem, men det går da :)  

som jeg lige mener det hænger sammen, med lettere skafter: højere svinghastighed, men måske på bekostning af kontrol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9 minutter siden, skrev Christian SSGM:

"og selvfølgelig stålskafter" .. der er skam også muligheder i grafit, både lette og lidt tungere. Jeg spiller selv med lidt lette grafitskafter i stiff og nogle vil argumentere at jeg ikke får nok ud af mit potentiale pga dem, men det går da :)  

som jeg lige mener det hænger sammen, med lettere skafter: højere svinghastighed, men måske på bekostning af kontrol

Den burde jeg nok have set komme :) Har bare umiddelbart valgt at tage stålskafter, da det lød som et oplagt valg.  Samtidig er jeg også på dybt vand ang. hvad flex jeg skulle vælge i forhold til grafitskafter. 

Redigeret af F.A.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo selvfølgelig svært at råde i netop det at købe udstyr, specielt når ingen af os ved hvordan du svinger. Men jeg vil da sige, at der er et par muligheder. 

1. Gå ned i en af de større golfbutikker og se på et begyndersæt. Om det er for tilgivende i forhold til hvad du er ude efter kan jeg jo ikke sige noget om. Et begynder sæt kan få's til en fornuftig pris og mange gange har butikken en "buy back" service, så du kan opgradere sættet inden for en vis periode.
  2. Se dig om efter noget brugt udstyr på DBA, Gul og gratis eller Facebook. når du så finder noget du synes ser fornuftigt ud, så lav en aftale med sælger og tag ud og PRØV det.

I bund og grund kommer det jo an på hvad udstyret koster og hvad du kan forhandle det ned til. Men vigtigst af alt er jo hvad du føler når du slår med jernene. Så jeg vil mene, at du ikke skal se så meget på om det er det ene eller andet mærke og hvad flex'en er, men mere hvordan du føler det er at slå med jernene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9 minutter siden, skrev Logan:

Det er jo selvfølgelig svært at råde i netop det at købe udstyr, specielt når ingen af os ved hvordan du svinger. Men jeg vil da sige, at der er et par muligheder. 

1. Gå ned i en af de større golfbutikker og se på et begyndersæt. Om det er for tilgivende i forhold til hvad du er ude efter kan jeg jo ikke sige noget om. Et begynder sæt kan få's til en fornuftig pris og mange gange har butikken en "buy back" service, så du kan opgradere sættet inden for en vis periode.
  2. Se dig om efter noget brugt udstyr på DBA, Gul og gratis eller Facebook. når du så finder noget du synes ser fornuftigt ud, så lav en aftale med sælger og tag ud og PRØV det.

I bund og grund kommer det jo an på hvad udstyret koster og hvad du kan forhandle det ned til. Men vigtigst af alt er jo hvad du føler når du slår med jernene. Så jeg vil mene, at du ikke skal se så meget på om det er det ene eller andet mærke og hvad flex'en er, men mere hvordan du føler det er at slå med jernene.

Tak for svaret. Kendte faktisk ikke til buy-back servicen, det lyder ihvertfald som noget jeg undersøge, og jeg vil helt klart tage dit input med i mine overvejelser.

Redigeret af F.A.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg startede selv med et begyndersæt.

Jeg kan ikke helt huske hvad der var fulgte med, men jeg mener det var driver, fairway, hybrid, 6-9 jern, pw, sandjern, putter og bærebag. Jeg fik det forlænget og lie ændret.

Det kostede ca. 2600 kr. og jeg fik ca. 1200 kr. retur og skulle beholde putter og bærebag da jeg købte nyt udstyr efter et år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
18 timer siden, skrev Kaizer:

Jeg startede selv med et begyndersæt.

Jeg kan ikke helt huske hvad der var fulgte med, men jeg mener det var driver, fairway, hybrid, 6-9 jern, pw, sandjern, putter og bærebag. Jeg fik det forlænget og lie ændret.

Det kostede ca. 2600 kr. og jeg fik ca. 1200 kr. retur og skulle beholde putter og bærebag da jeg købte nyt udstyr efter et år.

Tak for dit input :) Jeg vil helt klart undersøge buy-back servicen nærmere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 13/6/2018 kl. 14:03 , skrev Logan:

Gå ned i en af de større golfbutikker og se på et begyndersæt. Om det er for tilgivende i forhold til hvad du er ude efter kan jeg jo ikke sige noget om. Et begynder sæt kan få's til en fornuftig pris

Bemærk at siden her også har egen webshop, og der lige nu er et super tilbud inkl. en golfvogn - og det sæt er også i forlænget.. 

https://shop.vildmedgolf.dk/da/forside/276-prostaff-hdx-begyndersaet-inkl-golfvogn-0887768554118.html 

:-) Claus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden