Hop til indhold

Recommended Posts

Sidder og skulle regrippe et par køller, og har fået noget underligt griptape med (så ikke lige efter da jeg bestilte)

Det er i færdige længder, meget tyndt og helt gennemsigtigt.

Problemet er at det tørrer sindssygt hurtigt op, selvom jeg skyller grippet i rensebenzin og hælder resten ud over tapen, kan jeg ikke nå at få grippet på inden at det klæber for meget (har forsøgt to gange og nåede at hive grippet af igen).

Kan det være andet end rensebenzin der skal bruges? Eller er det bare skodtape? :-)

Nogen der ligger inde med noget griptape omkring 8722 Hedensted?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15 timer siden, skrev osholm:

Jeg har i Fredericia! Du er velkommen

Tak for buddet. Købte noget tæppetape i Jem & Fix - der var det samme tynde skidt :-/

Og Fredericia er lidt langt, det er jo doven-søndag :-)

Skal spille Stensballe i morgen, deres shop har garanteret...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan varmt anbefale, at du ikke bruger rensebenzin, men grip solvent, som er beregnet til at skifte grips med. Det er noget tykt fed væske, som får alle grips til at glide ned over tapen uden problem. Du kan endda presse et junior grip NEMT ned over en 0.600 butt med 2 lag tape med det rette solvent.

Jeg ved at Pro Golf har noget de bruger, så du kan tjekke hvad det er. Ellers ved jeg også at @LHW ved hvad der er godt at bruge, som du kan købe hjem. Det gør det hele MEGET nemmere :) 

Redigeret af cpohd

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok det vil jeg prøve.  

Troede bare det var sæbevand til 200 kr pr liter :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9 hours ago, claust said:

Ok det vil jeg prøve.  

Troede bare det var sæbevand til 200 kr pr liter :-)

Alle tyber af lim, har et kemisk modstykke som kan løse op Limet, men trikset er at her skal ikke limet "vaskes af", bare "bedøves" til grippet er på, så skal limet på ny fungere.

Til det formål er grip solvent lavet, og det fungerer, samt at det ikke er helseskadelige gasser fra det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se der er griptape, og griptape vandbaseret..

Duer solvent til dem begge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville lege lidt med at korte af et skaft forleden og var satme ved at skyde pissemanden af mig selv med det eksploderende grip, da jeg stoppede trykluft i det og det var tapet fast fra top til bund :D 

Jeg havde et wedge liggende med fint grip og det kunne jeg nemt puste af og med en sjat benzin kunne jeg lige så nemt puste/trække det på det afkortede skaft bagefter og så vidt jeg mærker, sidder det helt fint fast uden jeg har tape under.

Er griptape derfor mest vigtigt ved build-up?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Claust...

Om tapen er dedikeret for Golf, så vil solvent for golf grip tape fungere.

Grip tape skal sikre at grippet ikke vrider sig på skaftet, ud/ind retningen er aldrig et problem med mindre man går efter gal core size på grips.

T.eks, må man IKKE benytte et grip med 0.60 core på ett 0.580 skaft, da grippets indvendige diameter er for stor, så vi skal bruke 0.58 grips på 0.580 og 0.600 skaft, mens 0.60 core kun skal bruges på 0.600 skaft eller større.

Tryk luft er ok for test af grips, ikke for spill...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden