Hop til indhold

Rosenberg

Hvad skal vi acceptere af tolorance i udstyr ?

Recommended Posts

Den ‎09‎-‎05‎-‎2018 kl. 23:58 , skrev Rosenberg:

Skal vi kæmpe for at slå det gode slag ?

Eller skal vi slå det gode slag ?

Hvis udstyret ikke er samlet rigtigt så har vi et problem når vi er ude og spille Golf !!

Det er trist at vi accepter at der er fejl på den vare vi køber, selv om du mener at dette ikke har den store betydning ???

Jeg kan skrive stolpe op & ned om hvor lidt der skal til før at udstyret fungere bedre hvis det er samlet rigtig.

Lad os tage 2 teorier  som beviser din teori ikke holder.

En spiller som er 11 år har problemer med at holde bolden i spil med driver.

Han har brugt denne driver et stykke tid men er vokset & har fået mere svingspeed,så den var begyndt at blive for blød i flex.

Vi sætter spine i skaftet så rygraden sidder rigtig & så kunne han bruge Driver igen.

Bonus var at han fik +15meter.

En Pro. spiller kom med en driver som slog PIV skævt !!!

Denne driver ville personen gerne bruge men den fungerede ikke ;(

Efter vi spinede skaftet så kunne driver bruges da den slog lige.

Film er John Davis's Driver og det er ikke den Pro. jeg har beskrevet.

Så hvad acceptere vi af tolerancer i udstyr ?

Nu er det ikke hvem der måler udstyret men hvordan det er samlet !!

Enten har jeg ALTID været piv heldig med det EOM udstyr jeg har haft, eller også er det hele bare lige dårligt.

Jeg har slet ikke tal på hvor mange forskellige sæt jeg har haft igennem tiden, men vil gætte på den høje side af 20. Jeg har ligesom så mange andre af jer fået en "trial & error" fitting, og det har resulteret i en masse forskelligt udstyr. Forlængede sæt, upright, standart, ja faktisk også en halv tomme kortere. Alt fra firm, til stiff til x stiff i jernene. Ja alt fra 95 gram til 130 grams skafter. Det har altid føltes rigtigt på det pågældende tidspunkt, at vælge netop disse specifikationer fordi det "føltes" mest rigtigt i forhold til svingform mv, og typisk også in mente de udfordringer man har haft med svinget.. Og mit niveau har nærmest været konstant de seneste 10 år, og kigger jeg mine resultater i golfbox igennem er resultaterne skræmmende ens.

Jeg kan altså konkludere, at når jeg underskriver mine scorekort har det groft sagt INGEN betydning hvilket sæt jeg har haft i bag'en.

Jeg har også haft oceaner af drivere, og her er antallet nok noget større end 20. Og her er jeg enig i, at der har været en difference i længden af drives. Men den vil jeg stadig mene har været maximalt 10 meter for den bedste til den dårligste performende. Det er klart, at i perioder kan der være enormt meget forskel. Der er også dage jeg slår den 270, og andre dage kan jeg har svært ved, at slå den 250. Det er muligt en ny driver på dagen ville hjælpe, men grundlæggende finder jeg det mest sandsynligt, at svinget ikke er på plads, og jeg derved har svært ved at generere fart.

Jeg er helt enig i, at isoleret set på dagen, og med den svingform man er i kan man ofte optimere på længden af sine drives. Det har jeg jo selv selv i trackman til demodage mv. Men som jeg har det så finder jeg bare den "optimale" driver til dagen. Mine swingpatch, release, attack angle osv kan sagtens variere en del over en sæson, og det vil alt andet lige gøre, at mine "optimale" præferencer ændres med svinget.

Så over en sæson hvor meget påvirker det så`? I mit tilfælde MEGET få procent. Påvirker det hvor lavt jeg kan score, eller mine gennemsnitscores? For mit vedkommende er svaret nej.

Ville jeg kunne optimere noget hvis jeg fik fittet alle køller i bag'en, og derved få et prograssivt sæt. Måske. Min erfarring fortæller mig dog noget HELT andet.

Jeg har brugt de hundrede tusinde på sæt igennem tiden, og groft sagt har det været spild af penge set i forhold til resultater.

• Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu