Hop til indhold
Thomas91

Må man bruge trolley som sigte?

Recommended Posts

19 timer siden, skrev nAlen:

Sigtet her er lidt variabelt alt efter hvor langt jeg har ind (og hvor stor min fejltolerance er).. Fra tee slår jeg altid efter noget i "baggrunden" - Et træ, et skilt, en busk, en skorsten osv osv. Der er min fejltolerance relativt stor, altså jeg tillader større afvigelser til højre/venstre for målet..

Slår jeg en wedge fra 50 meter ligner jeg oftest op efter pinden og finder så som så mange andre et punkt en meters penge foran bolden. 

Stedet hvor det skiller fra baggrund til et punkt foran mig er vel alt efter behag, men vil tro det er omkring 150-160 meters slag og ind. Ved ikke om det giver mening, men det fungerer "nogenlunde" her :) 

Jeg siger også nærmest altid på baggrunden, fordi jeg ikke kan slå lige. Både fra teee og til greens, da jeg jo ikke så godt kan bruge flaget til at sigte efter. Så jeg sigter måske 5meter til højre for målet på 100m og 10 meter på 150m cirka. Men det gør så også, at der skal findes et punkt i baggrunden og foran bolden. Hvis du ikke umiddelbart har en uregelmæssighed i græsset foran bolden, som du kan bruge som sigtepunkt hvad gør du så? :-)

18 timer siden, skrev cpohd:

Som så mange andre er inde på, så er det altid godt at finde et punkt en halv til en meters penge foran din bold til at sige efter, da du derved meget nemmere kan stille dit køllehovede op efter dette target. At du så ikke stoler på det, som du akkurat lige har stået bag ved bolden og set, og ændrer det alligevel, ja det er jo bare dumt. Det svarer vel til at svare rigtigt på en helvedes masse spørgsmål, og så ændre dem til et forkert svar i sidste øjeblik.

På green kan jeg også klart anbefale, at putte efter et punkt, som du lige skal op over eller under, og ikke efter hullet. 

Held og lykke og god fornøjelse.

Jeg er helt enig i, at det er dumt :lol:

Men det ser bare nogle gange helt tosset ud, når man har taget stance og kigger til venstre. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@Thomas91 og det er jo fordi, at dit sikkert har dit højre øje som dominerer, derfor ser det underligt ud, men der må man jo lære at stole på det man lige har set. Det samme gælder, hvis du liner et putt op efter en streg på bolden, det ser også altid anderledes ud, når du står over bolden, men der skal man så bare stole på sin linje og eksekverer, ellers vil det altid blive noget rod :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Thomas91:

Jeg siger også nærmest altid på baggrunden, fordi jeg ikke kan slå lige. Både fra teee og til greens, da jeg jo ikke så godt kan bruge flaget til at sigte efter. Så jeg sigter måske 5meter til højre for målet på 100m og 10 meter på 150m cirka. Men det gør så også, at der skal findes et punkt i baggrunden og foran bolden. Hvis du ikke umiddelbart har en uregelmæssighed i græsset foran bolden, som du kan bruge som sigtepunkt hvad gør du så? :-)

Så slår jeg den efter pinden eller et punkt i baggrunden.. Generelt er jeg ikke ret god til at finde et punkt i græsset foran mig at slå efter - Jeg synes det har utrolig let ved at "blive væk" når jeg tager øjnene fra det igen.. Det skal helst være et gammelt turfmærke eller noget større i den dur før det er brugbart for mig :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 30/4/2018 kl. 20:55 , skrev cpohd:

På green kan jeg også klart anbefale, at putte efter et punkt, som du lige skal op over eller under, og ikke efter hullet. 

Held og lykke og god fornøjelse.

Det er et godt tip, især når der er højdeforskel - altså finde "maksimalpunktet" på kurven. Og måske også, hvor i omkredsen af hullet bolden skal rulle ind.

Muligvis fordi greens på hjemmebanen er "menneskelige", så plejer min eneste læsning egentlig at være, at se om hullet er skåret "skævt" så enten højre eller venstre side hælder mere end den anden side og så lægge linjen derefter. Det er dog ikke sikkert jeg ville overleve Lübker med den tilgang! :-D

Hvad hældning i putts angår, så er dette en ganske interessant artikel: https://www.adamyounggolf.com/putting-study/, "Even when picking the correct line and making a better putting stroke, it doesn’t necessarily lead to better performance."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden