Hop til indhold

Jakobh

Billigt medlemskab?

Recommended Posts

Hej

Er der nogle forslag til en klub med "lang distance" medlemskab ??

Jeg har en ven der søger en mulighed for at spille nogle gange om året, men ikke ønsker et "fuldt" dansk medlemskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du kan tolke den larmende tavshed med, at de fleste nok ikke bifalder disse "medlemsskaber" som slår plat og mønt, af de gensidige aftaler mellem klubberne i Dk.

Jeg kommer heller ikke med forslag, men foreslår Pay and Play.......:whistle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

:-) Ja, det kan jeg fornemme....

Det kan man jo have sine holdninger til, men det eksisterer og er ikke ulovligt, så at undlade at debatere det gør jo ikke, at det forsvinder.

Hvis man spiller 5-10 gange om året, har et fornuftigt HCP, så er det meget dyrt med et medlemskab i en DK klub, og ikke et optimalt alternativ med

"pay and play"

Jeg er selv medlem i Furesø, og er meget glad for, at have mulighed for, at spille en super bane så ofte jeg vil, men vi kan jo ikke alle have så meget tid til golf som jeg har :-)

Go' week-end

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
35 minutter siden, skrev Jakobh:

Det kan man jo have sine holdninger til, men det eksisterer og er ikke ulovligt, så at undlade at debatere det gør jo ikke, at det forsvinder.

Her er vi meget enige :thumbsup:

Selv har jeg ikke kendt nogen som helst, som ikke har haft tid :logik: Men udelukkende valgt at prioritere mellem alt andet, og respekt for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kræver et langdistancemedlemsskab ikke, at man i forvejen er medlem af en anden klub? I så fald kan jeg ikke se, at det skulle blive billigere, at være medlem i f.eks en svensk klub og så ansøge om distancemedlemsskab i en dansk klub? 

Redigeret af Nicolai
Vrøvl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den 14/4/2018 kl. 19:23 , skrev Kitter:

Og prioritering kan jo være at valget står mellem lidt golf eller ingen golf. Holdningen at ""alle kan finde tid - det drejer sig udelukkende om prioritering" er udtryk for snæversynethed, total mangel på indlevelsesevne og en afskyvækkende arrogance!

Tja hver vores mening

Jeg tager det bare ud af egen erfaring, da jeg kender flere som gerne vil spille golf, samtidig med de stadig vil cykle 200 km om søndagen med cykelklubben, gå til fitness, biografklub, kortspil etc., så fint med mig du kalder det snæversynethed og arrogance, jeg ser på på det med andre øjne, og man tilvælger og ikke mindst fravælger noget, og der er jo vores eget valg, ikke sandt :thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 14/4/2018 kl. 15:46 , skrev LP:

Her er vi meget enige :thumbsup:

Selv har jeg ikke kendt nogen som helst, som ikke har haft tid :logik: Men udelukkende valgt at prioritere mellem alt andet, og respekt for det.

28 minutter siden, skrev LP:

Tja hver vores mening

Jeg tager det bare ud af egen erfaring, da jeg kender flere som gerne vil spille golf, samtidig med de stadig vil cykle 200 km om søndagen med cykelklubben, gå til fitness, biografklub, kortspil etc., så fint med mig du kalder det snæversynethed og arrogance, jeg ser på på det med andre øjne, og man tilvælger og ikke mindst fravælger noget, og der er jo vores eget valg, ikke sandt :thumbsup:

Tak fordi du så klart udstiller din manglende indlevelsesevne. De sammenligninger du nævner er jo no-brainers, men du tager slet ikke dem med reelle udfordringer med i din vurdering.

Jeg tænker på den mand, som har en søn på to og lige har fået tvillinger. Han og konen sidder i et nykøbt hus. Det er i øvrigt ham, som har den største indtægt i ægteskabet.

Han kan så vælge at "prioritere": Golf eller børn, golf eller hus, golf eller arbejde, golf eller kone.....

Jeg kender en del netop i den livsfase, som har den slags prioriteringer at foretage, og derfor har brug for et medlemskab som tillader, at de en sjælden gang kan få en runde golf uden at de skal betale for et helt års fuldtidsmedlemskab. For dem er alternativet til "lidt golf" nemlig "slet ingen" golf. De har sgu ikke tid til 200 km på cykel og alt det andet....

Jeg håber da, at dine empatiske evner tillader at du kan se, at der kan være et behov i den slags situationer.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
46 minutter siden, skrev Kitter:

Tak fordi du så klart udstiller din manglende indlevelsesevne. De sammenligninger du nævner er jo no-brainers, men du tager slet ikke dem med reelle udfordringer med i din vurdering.

Jeg tænker på den mand, som har en søn på to og lige har fået tvillinger. Han og konen sidder i et nykøbt hus. Det er i øvrigt ham, som har den største indtægt i ægteskabet.

Han kan så vælge at "prioritere": Golf eller børn, golf eller hus, golf eller arbejde, golf eller kone.....

Jeg kender en del netop i den livsfase, som har den slags prioriteringer at foretage, og derfor har brug for et medlemskab som tillader, at de en sjælden gang kan få en runde golf uden at de skal betale for et helt års fuldtidsmedlemskab. For dem er alternativet til "lidt golf" nemlig "slet ingen" golf. De har sgu ikke tid til 200 km på cykel og alt det andet....

Jeg håber da, at dine empatiske evner tillader at du kan se, at der kan være et behov i den slags situationer.....

Jeg er meget enig med dig Kitter. Der findes et utal af medlemmer, eller potentielle medlemmer på det stadie af livet.

Man kan altid argumentere for det ene og det andet. På den ene side kan man argumentere for, at der ikke skal være noget medlemskab til disse mennesker, og der findes efterhånden så mange alternativer i form af pay and play hvor de kan spille 2 gange om året.

Det andet argument er, at vi holder disse mennesker med en tilknytning til en golfklub i denne periode af deres liv, og de kan få et BILLIGT medlemsskab og spille 2 runder om året på en rigtig bane og mod betaling.

Sidstnævnte model har den fordel, at det nok er nemmere at få disse mennesker tilbage i klublivet når tiden igen tillader det.

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
23 timer siden, skrev Kitter:

Tja, der er nu mange der sagtens kan få både familieliv og golf til at passe sammen, også selvom man har små børn... Det er faktisk “bare” et spørgsmål om prioritering og planlægning :) kender da flere som får det til at passe sammen med lidt træning efter ungerne er lagt, en runde i weekenden kl. 6 om morgenen så man er hjemme når familien så småt er stået op osv osv... Selv divisionsgolf bliver der tid til :)

Planlægning et stykke frem i tiden har jeg da set eksempler på kan fungere, selvom jeg ikke selv har børn :) 

Så lige frem at skulle vælge mellem konen og golf... Det er vidst at stille tingene på spidsen. Begge dele kan godt praktiseres, hvis det planlægges ordentligt :) 

og ellers prioriterer man jo golfen fra (eller andre ting til om man vil), hvilket jo også er helt fint... Men det er og bliver altså stadig en prioritering :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan være rigtigt mange grunde til at man kun vil have et lille medlemskab, om det er mangel på tid eller pga. andre interesser er jo som sådan ligegyldigt. Hovedsagen er jo, at en person kun ønsker at spille nogle ganske få runder på et år. De fleste af os herinde har det vist ikke lige sådan, da vi vist nærmest kan betegnes som nørder i den gode forstand :hyper:

@Jakobh har pænt spurgt om der er nogle der kender til billige "lang distance" medlemskaber og det er der vel egentlig kommet svar på.

Den ‎14‎-‎04‎-‎2018 kl. 19:23 , skrev Kitter:

LæsøFlex 695,-  http://laesoe-golfklub.dk/?page_id=1770. Dette er så vidt jeg ved det billigste, som findes i DK. Man behøver ikke at være medlem andre steder.

Gudhjem - fuldt medlemsskab 1850.- i øvrigt med gode greenfee rabatter http://www.gudhjemgolfklub.dk/index.php?u=26

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
19 timer siden, skrev Golfkid:

Tja, der er nu mange der sagtens kan få både familieliv og golf til at passe sammen, også selvom man har små børn... Det er faktisk “bare” et spørgsmål om prioritering og planlægning :) kender da flere som får det til at passe sammen med lidt træning efter ungerne er lagt, en runde i weekenden kl. 6 om morgenen så man er hjemme når familien så småt er stået op osv osv... Selv divisionsgolf bliver der tid til :)

Planlægning et stykke frem i tiden har jeg da set eksempler på kan fungere, selvom jeg ikke selv har børn :) 

Så lige frem at skulle vælge mellem konen og golf... Det er vidst at stille tingene på spidsen. Begge dele kan godt praktiseres, hvis det planlægges ordentligt :) 

og ellers prioriterer man jo golfen fra (eller andre ting til om man vil), hvilket jo også er helt fint... Men det er og bliver altså stadig en prioritering :) 

Nu er vi normalt enige Golfkid, men lige i dette tilfælde er vi ikke.

Når alt kommer til alt så er det selvfølgelig et spørgsmål om prioritering, men det kan være en prioritet der har store konsekvenser.

Jeg har selv bekendte som sidder i gode jobs, og som har 45-50 timer om ugen, små børn, nyt hus. Her er der bare ikke overskud eller tid til, at man kan spille 10 runder om året. Det kan måske blive til 3-4 stykker.

Man kan altid argumentere for, at de kan finde et 37 timers job osv., men det er med ret store konsekvenser. Børn + et godt job tager altså hurtigt 2x45timer  om ugen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den 16/4/2018 kl. 20:39 , skrev Golfkid:

Jeg er lige midt i den her fase med små børn(2 og 4 år). Det samme er de fleste af mine venner og kollegaer. Jeg kender ingen der weekenden efter weekenden kan bruge 5-6 timer på deres egen hobby.

Jeg kender heller ikke nogen, hvor børnene går tidligt i seng og står sent op, hvilket børnene jo må gøre, hvis man kan nå at træne om aftenen og spille en runde i weekenden om morgenen inden resten af familien står op.

Mine børn står tidligt op (kl 6), men går tidligt i seng så jeg elsker sommertid og de lange sommeraftener, da de giver gode muligheder for 9 huller om aftenen, uden det belaster familien.

Golf tager tid, så for alle er det altså ikke så let at prioritere.

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, skrev KimW:

Jeg er lige midt i den her fase med små børn(2 og 4 år). Det samme er de fleste af mine venner og kollegaer. Jeg kender ingen der weekenden efter weekenden kan bruge 5-6 timer på deres egen hobby.

Jeg kender heller ikke nogen, hvor børnene går tidligt i seng og står sent op, hvilket børnene jo må gøre, hvis man kan nå at træne om aftenen og spille en runde i weekenden om morgenen inden resten af familien står op.

Mine børn står tidligt op (kl 6), men går tidligt i seng så jeg elsker sommertid og de lange sommeraftener, da de giver gode muligheder for 9 huller om aftenen, uden det belaster familien.

Golf tager tid, så for alle er det altså ikke så let at prioritere.

Jeg kender godt til at skulle prioritere anderledes, selvom jeg kun har et enkelt barn på 5 år. Jeg begyndte at spille golf året før drengen blev født i januar og min hustru var ikke så glad for at jeg spillede golf da han var spæd, så jeg begrænsede det meget.

Han er træt om aftenen; kommer i seng kl. 7 og vågner kl. 6-7, men da jeg selv står op kl. 03:15 er der ikke basis for at jeg tager ud og spille om aftenen.

Året efter var det helt anderledes, og jeg har ikke de store problemer med at komme ud og spille i weekenden og en gang i løbet af ugen. Nogle gange bliver jeg endda spurgt om jeg ikke vil ud og spille, når vejret nu er blevet godt, selvom jeg var ude og spille dagen før. 

Jeg har fuld forståelse for at det kan være svært at få tid til at spille, og det er nok også derfor det er vanskeligt at få segmentet 25-40 år med børn til at melde sig ind i en golfklub. De føler typisk ikke at de får nok ud af deres medlemsskab. Der er dog nogle klubber der har forskellige medlemsskaber. F. eks. hvor man kun må spille 9 huller, spil kun i weekenden eller hverdage. Alle selvfølgelig til nedsat pris. Det kan hjælpe lidt på at folk ikke føler de spilder deres penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt er golf ren terapi, som for nogle år siden blev en stor hjælp i stressede perioder. Det ved kæresten godt, så på trods af 3 unger forsøger hun at være overbærende når jeg gerne vil ud på græs. Træning prioriterer jeg dog ikke og casual golf i weekender er der ikke ret meget af, men så spiller jeg til gengæld lidt turneringer hist og her og den ugentlige runde i herreklubben giver ikke ballade

Golfen skal helt sikkert til at tænke i nye baner i forhold til medlemskaber, eller også må vi indse at nogle baner skal lukke, så de resterende kan få et bæredygtigt grundlag. Problemet er også at man skal kunne administrere 9-hullers medlemskaber, hverdagsmedlemskaber osv. ... Hvis ikke man kan holde snor i dem som bruger de medlemskaber, ender indtægtsgrundlaget også med at blive udhulet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Christian SSGM:

Problemet er også at man skal kunne administrere 9-hullers medlemskaber, hverdagsmedlemskaber osv. ... Hvis ikke man kan holde snor i dem som bruger de medlemskaber, ender indtægtsgrundlaget også med at blive udhulet

Jeg ved ikke hvor meget administration der er ang. de alternative medlemskaber i min klub.

Jeg ved dog at nogle af dem der har medlemskab til ni huller, nogle gange "glemmer det", og spiller mere end tilladt. Banekontrollen fanger ind i mellem nogle spillere, men da kontrollen er på frivillig basis, er der nok nogle der slipper igennem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu