Hop til indhold
Kitter

Tiger nr. 1

Recommended Posts

Her kl. 16:48 (10:48 Florida tid) er Tiger tilbage på førstepladsen i en PGA turnering!!!!

Det ser samlet set ganske solidt ud!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil glede mange om han holder hele veien inn, for dette har vi håpet og ventet på, Golf er ikke det samme uten han, samme hva man måtte mene om han.

• Upvote 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15 timer siden, skrev Kitter:

Her kl. 16:48 (10:48 Florida tid) er Tiger tilbage på førstepladsen i en PGA turnering!!!!

Lavede han birdie på hul 1 i den første bold som den eneste? :P

Det vil jo være fantastisk, hvis han kan komme tilbage, ingen tvivl om det. Godt nok synes jeg at manden bliver overeksponeret, men han gør klart noget for golfen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan godt begynde og frygte at internettet vil bryde ned, hvis Tiger vinder og i næste måned den grønne jakke. Amerikanerne vil gå fuldstændig amok. 

Jeg synes også det godt Tiger er tilbage, han kan altså bare et eller andet, som gør golf mere seværdigt, også når det ikke kører 100% for ham.

• Like 1
  • Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 hours ago, Logan said:

Lavede han birdie på hul 1 i den første bold som den eneste? :P

Det vil jo være fantastisk, hvis han kan komme tilbage, ingen tvivl om det. Godt nok synes jeg at manden bliver overeksponeret, men han gør klart noget for golfen.

Ja det er der det ligger, jeg er ikke nogen Tiger fan egentlig, men man må bare erkende at han er en magnet på media, og med det dragaer han et fokus mod Golf ingen før han har klart, ja selv min nå 80 år gamle far som ikke har interesse for Golf i det hele taget, sidder klistret foran TV om der er Tiger som er i aksjon, så han har noget de andre mangler.

Jeg ønsker deraf Tiger tilbage i toppen, ikke så suveræn som han til tider var, men at han kan få en sejer nå og da, og bidrage til at GOLF som sådan opretholder fokus og interesse langt udenfor de som selv spiller golf. Jeg mener nemlig at det gavner "alle andre" som bedriver denne sporten at nogen "drager lasset" for sponsorer ville nok ikke haft den samme interessen om ikke media frivillig fulgte med, og der er det Tiger som udgør den store differensen. 

Fokus på Tiger er fokus på Golf, det gavner os alle sammen, det er mit syn på det her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

2 minutter siden, skrev Smut:

Han spiller vildt.... det chip på 9. er klasse.

Det går da i det hele taget lidt amok, lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så fedt at se ham tilbage og være med helt fremme! Hans jernslag og short game er en fornøjelse at kigge på :) 

Jeg glæder mig i hvert fald til at følge med i aften og håber at Tiger kan hive sejren hjem :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

129 club head speed på hul 14 igår ! Højest der vist er målt på pga tour iår indtil videre. Utroligt hans ryg kan holde til det !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
129 club head speed på hul 14 igår ! Højest der vist er målt på pga tour iår indtil videre. Utroligt hans ryg kan holde til det !

Jeg tror der er enighed om, at det var en fejlaflæsning (det sker af og til med launch monitors), især fordi længden og ball speed ikke matchede særlig godt. Men det er egentlig heller ikke det vigtige: Han kan stadig slå de fleste i længde med driveren som 42-årig med en ryg de har lavet som Wolverine fra X-Men

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

14 hours ago, AkselBirke said:

De som bistår Tiger med udstyr har taget til fornuft, så det er et set make up i hans bag nå som er et ganske andet end da de tog livet af hans ryg med et 103 grams driver skaft, noget jeg advarede mod den gangen (og fik mange skæve kommentarer på). Tiger har historisk spillet skafter i gaden 73 gram i driveren , men han er bleven ældre, og det skaft han har nå er 67 gram, så differensen op til 103 som smadret hans ryg, ja den er enorm. Også hans wood har fået et skaft i rigtig vægt i 80 grams gaden (mod 103 der også da det gik galt). Her er hans bag for 2018. Længde specs er ikke opgivet, men vi kan se han holder fast ved det gamle fra jern og kortere, så det er på driveren og hans wood den store ændring har sket, så derfra kommer et betydelig bidrag til at hans ryg kan holde.

Driver: TaylorMade M3 460, 8.5°,Matrix Ozik TP6HDe shaft
3-wood: TaylorMade M3, 15°,Matrix Ozik TP8HDe shaft
Driving iron: TaylorMade RSi TP UDi, 18°, Project X PXi 7.0 shaft
Irons: TGR Prototype irons 3-PW, True Temper Dynamic Gold Tour Issue X100 shafts
Wedges: Nike VR Forged 56˚ and 60˚, True Temper Dynamic Gold Tour Issue S400 shafts
Putter: Scotty Cameron Newport 2 GSS
Ball: Bridgestone Tour B XS

http://www.golf-monthly.co.uk/gear/gear-news/tiger-woods-whats-in-the-bag-2018-123712

Det er deraf mange faktorer i sum som gør at han nå er tilbage, og her bør alle kunne se, at udstyret,  ja det har betydning også for de bedste, da "for meget eller for lidt" er galt begge dele.  Det er meget glædelig at Tiger er tilbage, en #2 plads er ingen dårlig præstation, mange har dømt han nord og ned der han aldrig ville klare å komme tilbage, men de tog alle sammen fejl.

.... TIGER IS BACK!

Her er mine kommentarer fra 2014 da han spillede 103 grams skaft, det er også illustreret med video og forklaring

Redigeret af LHW
tillegg
  • Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo en helt vild ændring i skaftvægt!! Fra 103 -> 67g .... AV! Det er godt nok noget af en ændring, så tror da fanden at han fik ondt i ryggen.

Det er utroligt flot spillet af ham, ingen tvivl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige ændret min post, og lagt til et link til tråden jeg kritiserer brugen af den skaft vægten, og viser til hvordan vi kan SE det på hans swing.
Glem ikke at det var nettop RYG PROBLEMER som gjorde at jeg selv blev Club fitter og Club maker, det er altså det tema jeg har brugt mest energi og tid på å forstå, så om mange rundt om betragter mig som "ekspert" på skafter og fitting generelt, så er det på VÆGT, BALANCE OG MODSTAND, jeg virkelig har gået helt til bunds i hvad det handler om. Jeg viste deraf med sikkerhed hvad jeg skrev om den gangen i 2014, og den ændring som er lavet nå, viser jo med al tydelighed at den vurdering var ret, vis ikke ville de fortsat med det monster skaftet, men det er IKKE tjenlig, for meget eller for lidt er galt begge dele.

Thomas er godt og grundig skoleret i dette tema fra mig, så de som besøger Thomas, med eller uden ryg problemer er i de bedste hender her, for dette tema er uhyggelig vigtig, og noget veldig få som driver med dette har forstand på, noget vi ser så alt for mange ganger.

Det var det samme tema som var årsagen til at Daisy mødte veggen i sit første år som PRO. Det nye udstyret hun havde bleven "fittet" til hos Titleist i UK, var helt galt med hensyn til vægt og modstand (MOI), den lille damen havde ikke en fair chance til å få det til å fungere, da vegten påvirker alt vi gør i vores swing, og når vi starter å kompensere for dette, så laver vi en masse fejl, og kroppen giver til slut op, da den ikke har kræfter til at blive ved med "overforbrug"..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos Bet365 var odds på Tiger som vinder i Valspar Championship 31,00 inden turneringsstart.

Efter turneringen er han nu favorit til sejr i Arnold Palmer Invitational med odds på 7,50, og næstfavorit i US Masters til 11,00 (Dustin Johnson er til odds 8,50).

Noget af et skifte - for bare et halvt år siden kunne man bette på om han overhovedet vendte tilbage....

Det er godt for opmærksomheden omkring golfsporten!

• Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden