Hop til indhold
Christian SSGM

Putter: bytte grip eller skaft?

Recommended Posts

Hej,

Har i flere år spillet med samme putter (Taylormade Ghost Tour DA12) og er glad ved den, sidste år fik jeg sat et SuperStroke XL grip med counterweight på. Den har dog efterhånden taget nogle slag i lakken, så da jeg faldt over en en putter på golfbidder slog jeg ti. Det er en Taylormade Daytona OS CB, som har et Superstroke Mid Slim monteret

Jeg vil rigtig gerne have mit XL grip på den nye putter, men hvad lader sig bedst gøre; at flytte skaftet, eller flytte grippet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

sæt da et XL på den nye og så har du 2 stk puttere du er glad for..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil næsten helst undgå muligheden, for så kan jeg da slet ikke beslutte mig :D  men ja, det er da nok den nemmeste løsning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

haha kender det. Har to jeg er lige meget fan af og så næsten hellere en favorit :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
14 hours ago, Christian SSGM said:

Hej,

Har i flere år spillet med samme putter (Taylormade Ghost Tour DA12) og er glad ved den, sidste år fik jeg sat et SuperStroke XL grip med counterweight på. Den har dog efterhånden taget nogle slag i lakken, så da jeg faldt over en en putter på golfbidder slog jeg ti. Det er en Taylormade Daytona OS CB, som har et Superstroke Mid Slim monteret

Jeg vil rigtig gerne have mit XL grip på den nye putter, men hvad lader sig bedst gøre; at flytte skaftet, eller flytte grippet?

Jeg er ikke sikker på hvad for nogen puttere det er snak om, bildederne jeg får op i Google viser flere alternativer, både med hosel og uten.
Om begge putterne har hosel (skaftet går inn i hodet på en hosel, ikke over en "tap"), og de begge er strait, altså ret uden bend, så skal du kun måle den ytre diameter ved hoselen som da mest sansynlig er 0.370 på de begge, og da kan skaftene flyttes, det er her enklere enn å ta av et grip og flytte det, som er en lorte job for å si det som det er.

Du kan på en putter bruge hvilken epoxy du vil, den er ikke utsatt for støt og vibrationer som en driver, så der spiller det ingen rolle hvad du benytter, så det som skal til her er bare å varme hoselen der skaftet går ind, hold hodet med en hanske, og VRID skaftet fri med grippet når epoxyen slipper.

Rens umiddelbart ud al gammel epoxy fra hoselen og skaftet, det er enkelt når den er varm og bløt, men så snart epoxyen bliver kold, er den hard å få bort.

Når du skal samle det hele, find dig en stol eller noget du kan hvile skaftet mot, og lav en addresserings linje du alligner face mod.
Sigt nå ned mod face som om du skal putte, og juster skaftet så den flade fronten havner 90* vs face. - la den tørre i den position.
Det er denne delen av jobben mange ikke lykkes med, så brug lidt tid på en "opstilling" der putteren kan stå i fred og tørre, men som er sådan at du er sikker på at grippet havner korrekt vs face. vis ikke vil du irritere dig gul og grøn når du skal spille den.

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Super Lars :) 

fik først lige tid til nu at svare, det ser ud til det er lige til at gå til med dem her, så det bliver et projekt snart 

og ja, det er lidt større hovedet end normalt, det skulle give lidt mere stabilitet, nu får vi se :)

A0CBA369-A4EA-4F56-9164-0087CABE3A65.jpeg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De er 99% sikkert med den samme skaft diameter 0.370  (9.4 mm), så her burde et skaft swap med grip være lige ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

LHW kan det passe at du engang har nævnt at double bend skaft på en putter er meget svært at få sat på præcist. 

Så hvis man selv vil prøve at dreje skaftet en smule. Er det så samme fremgangsmåde med opvarmning osv. Hvad varmer man bedst op med. 

91AC1F3B-B1F9-47A1-8755-18272E0E0E09.jpeg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

JA Dobble bendede skafter er er mareritt, derfor har jeg anbefalet alle club makere å styre bort fra putter modeller der den slags skafter benyttes.
Det er uhyggelig svært å installere skaftet som det skal, jeg brugte ofte både 2 og 3 forsøg før jeg kunne sige at nå kan kunden overtage putteren.
Som beskrevet ovenfor, må du lave dig et "støtte system" du stiller putteren op mod, så du kan se face angle vs skaftet fra adresserings position.

Jeg benyttet helt enkelt et stykke tre i 3 x 9 tommer som var ca 50 cm på længden så skaftet kunne hvile mod toppen af trestykket.
Så satte jeg et stykke tape over putterhovedet, og tapet det fast til gulvet, så jeg var sikker på at hovedet ikke ville dreje når jeg drejede skaftet.
Følger du den varianten går det rimelig bra, men vær meget kritisk, og studer flere gange.

Du vil kunne se med dine øjne om skaftet peger "forover eller bagud" vs face angle, de skal være på linje med hinanden.
Mislykkes du vil du se at face angle bliver open eller closed når skaftet går ret ned, og sådant vil vi ikke det skal være, da må du lave det på ny, så vent for all del med grippet til skaftet er rigtig monteret, SÅ kan du montere grip.

En PROPAN GAS varmepistol eller hvad den nå måtte omtales på Dansk er det som er bedst, En elektrisk blæser (kraftig hårføner), spreder varmen alle andre steder end der man ønsker den, så en helt billig sag man kan handle i Harald Nyborg er det bedste her. Jeg taler om de sagene der har en lille propan gas beholder man skifter ud. 

Her er er sådan fra Amazon, men de findes i mange varianter og priser, og den billigste du kan finde er mere end god nok. Tror du også vil finde de i Biltema.

https://www.amazon.com/Electric-Propane-Push-button-electric-starter/dp/B007R84M7A

Redigeret af LHW

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden