Hop til indhold

claust

Tjek lige de her farver

Recommended Posts

Har lige fået et lille parti hjem af de nye matte Wilson Dx2 Optix bolde - DAMN de farver er skarpe!

Er nok oplagt til vintergolf, men glæder mig til at prøve dem under lidt varmere forhold også :-) Nogen der har prøvet andre bolde i skrappe farver og kan fortælle om de gør en forskel på en grøn bane - eller bare ser anderledes ud? Har selv spillet med 'almindelige' gule golfbolde tidligere, men de tåler sket ikke sammenligning med de farver her - de matte lyser meget mere op..

IMG_0832.jpg

https://shop.vildmedgolf.dk/12-golfbolde

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En spillemakker prøvede nogle skrappe farver af på et tidspunkt, mener det var en turkis tingest der virkede decideret unaturligt stor at se på

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår nu heller ikke ideen med grønne kugler :rolleyes: men igen, der er så meget jeg ikke forstår :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I fredags snakkede med en gut i en golf butik hvor de havde bolde i disse farver liggende til 10 kr. stk. 

Han sagde at den grønne og røde var meget svære at spotte hvis de ikke lå på fairway. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 minutter siden, skrev Crick:

I fredags snakkede med en gut i en golf butik hvor de havde bolde i disse farver liggende

kan du huske hvilket mærke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet nogle af Volviks meget farvede bolde. De skriggrønne (anbefalet af Rådet for større Færdselssikkerhed! :D) og i lidt mindre omfang de meget gule har et par fordele:

1. man er ikke i tvivl om hvilken bold man spiller - ingen slag til forkert bold
  2. de er meget tydeligere at se end de hvide bolde. På fairway kan man se den meget tydeligere end de hvide. Hvis man leder i roughen er de nærmest reflekterende, hvis man sørger for at have solen i ryggen, når man leder (sker naturligvis meget sjældent - både at lande i roughen og at der er sol!)

Til gengæld er der for mig ingen forskel i det visuelle ved selve slaget til bolden - den er rund og skal bare have en på hatten.

Rød (specielt for rød/grøn farveblinde!), orange og turkis er til gengæld sværere at se.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
7 hours ago, Kitter said:

Jeg har prøvet nogle af Volviks meget farvede bolde. De skriggrønne (anbefalet af Rådet for større Færdselssikkerhed! :D) og i lidt mindre omfang de meget gule har et par fordele:

1. man er ikke i tvivl om hvilken bold man spiller - ingen slag til forkert bold
  2. de er meget tydeligere at se end de hvide bolde. På fairway kan man se den meget tydeligere end de hvide. Hvis man leder i roughen er de nærmest reflekterende, hvis man sørger for at have solen i ryggen, når man leder (sker naturligvis meget sjældent - både at lande i roughen og at der er sol!)

Til gengæld er der for mig ingen forskel i det visuelle ved selve slaget til bolden - den er rund og skal bare have en på hatten.

Rød (specielt for rød/grøn farveblinde!), orange og turkis er til gengæld sværere at se.....

Hva er din opplevelse av bolden som sådan (se bort fra farvene), de har jo noen modeller som synes mer egnet til den store horde av spillere enn "Pro V1" som jo er en mega god bold, bare ikke for alle. Selv er jeg vist bleven avhengig av å høre det riktige "click" som jeg kun kan finne i Callaway bolde (med mitt ringe hørende). Har spillet de i nogle år nå, så når jeg prøver noget annet høres det ikke ut som jeg rammer den rett helt enkelt, lyden er ikke som den plejer selv om alt annet ser rett ut...passe tåpelig ja :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
17 timer siden, skrev LHW:

Hva er din opplevelse av bolden som sådan (se bort fra farvene), de har jo noen modeller som synes mer egnet til den store horde av spillere enn "Pro V1" som jo er en mega god bold, bare ikke for alle. Selv er jeg vist bleven avhengig av å høre det riktige "click" som jeg kun kan finne i Callaway bolde (med mitt ringe hørende). Har spillet de i nogle år nå, så når jeg prøver noget annet høres det ikke ut som jeg rammer den rett helt enkelt, lyden er ikke som den plejer selv om alt annet ser rett ut...passe tåpelig ja :-)

Jeg har spillet med Crystal, Vista iV, og S4 og en til som jeg ikke lige kan finde kassen til. Der var ikke rigtig nogen af dem , hvor jeg tænkte "den må jeg bare spille med". De røg i kategorien "så har jeg prøvet den..."

Jeg har det på samme måde som du har det. Bolden skal føles rigtig (lyden og fornemmelsen af impact). Jeg spillede det meste af sidste sæson med Titleist NXT Tour S (gul), som passer mine behov fint, men når kassen med søbolde er brugt, så vender jeg nok tilbage til Srixon AD333.

AD333 er som en Volkswagen - ikke sexet, ikke prangende, ikke speciel på nogen måde, men den fungerer hver gang på samme høje niveau uden overraskelser.

Redigeret af Kitter
Slåfejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 hours ago, Kitter said:

Jeg har spillet med Crystal, Vista iV, og S4 og en til som jeg ikke lige kan finde kassen til. Der var ikke rigtig nogen af dem , hvor jeg tænkte "den må jeg bare spille med". De røg i kategorien "så har jeg prøvet den..."

Jeg har det på samme måde som du har det. Bolden skal føles rigtig (lyden og fornemmelsen af impact). Jeg spillede det meste af sidste sæson med Titleist NXT Tour S (gul), som passer mine behov fint, men når kassen med søbolde er brugt, så vender jeg nok tilbage til Srixon AD333.

AD333 er som en Volkswagen - ikke sexet, ikke prangende, ikke speciel på nogen måde, men den fungerer hver gang på samme høje niveau uden overraskelser.

Ja den gangen jeg valgte hvilken bold jeg skulle spille med, testet jeg alle de jeg havde tilgang til på Trackman, men så ikke nogen tal som gjorde at det ene udmærket sig til noget bedre end det andre dog med få undtak...AD333 og Precept Laddie er meget KORT når jeg spiller de sammenlignet med andre bolde, men ikke voldsomt men ca 1/2 jern, så de ble tidlig borte fra min liste. , jeg har ikke akkurat noget å gi på den kontoen så gammel man er, man slår "kort nok" som det er.

Det jeg stog tilbage med var 2 Callaway modeller, den ene Hot Bite, en elendig bold med hensyn til holdbarhed (grooves flekker skallet som på en ost), men det er den som for mig har best feel, men jeg endte så med den andre, Callaway HX Tour serien, en bold med lidt mere spin for det korte spill enn Hot bite, men hot bite er den jeg har de længste slag med fra driveren, så der ligger altid nogen i baggen om jeg føler lysten er der...men et approch med wedge, så er den bolden kassabel, det er boldens virkelig svage side.

Jeg har dog ikke kunne se eller måle differencer jeg kan hævde kommer fra selve bolden når jeg skifter mellom HX Tour modeller der jeg vel har brugt 5-6 av de, både 3 og 4 delte bolde, men altså uden at jeg kan se det ændrer noget, tallene synes å ende ens som snit, så de variabler jeg kunne se tilskrev jeg variabelt boldtræf, ikke bolden.

Boldvalget koger vel deraf ned til hvad man føler for, det vigtigste er nok at man spiller den samme boldmodel hele runden så man ikke oplever overraskelser i bold ydelsen og deraf variable distancer, for der kan nok være ca de 10 meter fra korteste til længste model, og det er en variabel man bør eliminere ved å benytte den samme bold model, så bliver det mindre vigtig om det er den korteste, en i mellem eller en lang en.

Redigeret af LHW

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pink dx2 optix bolde går som varmt brød, og er ikke til at opdrive nogen steder. 

Blot til info er det er lykkedes mig at få min hånd på 24 kasser (nogle er solgt på forhånd) - så til de hurtige er det muligt at levere disse indenfor de nærmeste dage :-)

https://shop.vildmedgolf.dk/golfbolde/210-wilson-staff-dx2-soft-2018-pink.html 

Ellers er det sjovt at se, at det faktisk er alle farver der er efterspørgsel efter - der er ikke nogen af de andre farver der stikker ud, sælger lige meget af de grønne, orange, gule og røde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg spillet med Optix boldene - i orange. 

Mærkede ingen forskel i forhold til 'normal' DX2 Soft, og kunne faktisk godt lide farven. Den er ret tydelig når den ligger synligt nogle hundrede meter fremme midt på fairway eller på green (hø-hø), og generede mig sket ikke under adressering ift. en hvid bold - tror det er det matte der gør forskellen..

Og nu var det så 3-4 måneder siden jeg sidst spillede, så måtte konstatere at uanset hvor selvlysende bolden er, kan den sagtens blive væk under en græstørv - den første bold jeg slog så jeg aldrig igen ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu prøvet at spille med den GRØNNE bold. og må sige jeg er super overrasket over den. ikke nok med at den lyder meget mere rolig når man slår til den, så er den så meget mere blød både at slå til men også at putte til. en helt vild forbedring i forhold til den tideliger dx2 soft 2017 og ældre model.

hvad angår at kunne se den er den utrolig overraskende nem at se både midt i fairway men også i semi og rough. 

absolut en fryd for øjet og fornemmelsen at spille med. hvis jeg skal kunne nævne 1 ting som måske kan være et minus med den (men som alligevel jo nok er et plus) ja så især på mine korte slag ind til green (fra 100m.) og til midt green. så havde jeg den følelse at den faktis flyver længere med alle mine jern. så ja det er faktis ikke kun de korte slag men der det jo er mest vigtigt at man kender længden. men vil skyde på at jeg i snit på de sidste 100 nok slog den ca. 5-8 meter længere end jeg normalt plejer at slå selv samme bold men i en 2017 udgave.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 28/2/2018 kl. 09:54 , skrev LP:

Forstår nu heller ikke ideen med grønne kugler :rolleyes: men igen, der er så meget jeg ikke forstår :D

Har spillet to runder med "grønne kugler" :D Købte en kasse i "protest"..........

Var ude og spille green fee på en sjællandsk bane, og havde en temmelige gul TaylorMade bold, slog et hook, og kom over til bolden, der stod der tre herrer og kiggede, " er det din bøssebold" spurgte de.......:frantics: Så da jeg alligevel var forbi golfbutikken i Greve, kom de med i købet.......

Ps den grønne er slet ikke slem :thumbsup::thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev LP:

Har spillet to runder med "grønne kugler" :D

Har du haft en læge til at se på det???:hyper:

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været rød, orange og grøn igennem nu - og er sku blevet hooked på dem :-)

Spiller nøjagtigt som den hvide 2018 model dx2  (hvilket er en god ting for mig), og så er de bare fede at se på :-)

Mine observationer:

RØD - absolut den fedeste i fuld sol, men sværere at se i skumringen

ORANGE - god allround farve, mere tydeligt end den røde når det bliver mørkt

GRØN - den flotteste efter min mening, men tror den er bedst i solskin

GUL - bliver den næste jeg prøver

PINK - den farve er RIGTIG fed, men tør simpelthen ikke at tage den med på banen :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu