Hop til indhold
peejay

World Handicap System - fra 2020

Recommended Posts

1 time siden, skrev Bojoerge:

Det bliver frivilligt om det enkelte land vil anvende vejrfaktoren eller ej. Hvis ikke så beregnes relativ slope til 113/banens slope

Ikke helt, for du har brugt værdien 1 og i hvert fald for min hjemmebane, vil værdien være 0,9. 

Det er uanset hvad en rimelig stor stramning, at mere end hver tredje (2,5) runde skal være til hcp.

Det betyder jo ikke det store hvad ens hcp er, det er jo bare et tal, det interessante bliver hvor levende og retvisende det nye system bliver. Det vi har nu er ikke perfekt, så jeg krydser fingere for en forbedring :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
31 minutter siden, skrev Årgang63:

Ikke helt, for du har brugt værdien 1 og i hvert fald for min hjemmebane, vil værdien være 0,9. 

Det er uanset hvad en rimelig stor stramning, at mere end hver tredje (2,5) runde skal være til hcp.

Det betyder jo ikke det store hvad ens hcp er, det er jo bare et tal, det interessante bliver hvor levende og retvisende det nye system bliver. Det vi har nu er ikke perfekt, så jeg krydser fingere for en forbedring :)

Jeg har rettet regnearket til så relativ slope bliver 113/slope. Det giver et lidt lavere hcp efter den nye metode.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
37 minutter siden, skrev Pastorius:

Jeg har rettet regnearket til så relativ slope bliver 113/slope. Det giver et lidt lavere hcp efter den nye metode.

Jeg kigger på det, kunne være sjovt, at se hvor mit hcp ville ligge, det burde jo cirka blive 13 (nuværende 10,1)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, skrev Årgang63:

Jeg kigger på det, kunne være sjovt, at se hvor mit hcp ville ligge, det burde jo cirka blive 13 (nuværende 10,1)

Nej, jeg tror ikke det kommer til at ligge så meget højere. Der kommer en reduktion på når relativ slope bliver mindre end 1.
Jeg har tilføjet en graf på regnearket. I nogle tilfælde er forskellen stor, i andre tilfælde er der næsten ingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
36 minutter siden, skrev Pastorius:

Har lavet en kopi uden data. 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1v6G7s6h-yUEnKg6vxOh3OZ84ruxkKrCBhp00Gi81mVM/edit?usp=sharing

Marker dine runder fra golfbox direkte ind (kolonne A). Udfyld kolonne H,I,J,K med data for banen (de kan også kopiers hvis man går ind på runden i golfbox)

Super, jeg kigger på det :thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Årgang63:

Super, jeg kigger på det :thumbsup:

Du skal starte med at lave en kopi af regnearket der ligger offenligt. Så kan du selv rette og adde data.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
20 minutter siden, skrev Pastorius:

Du skal starte med at lave en kopi af regnearket der ligger offenligt. Så kan du selv rette og adde data.

Tak, den havde jeg regnet ud, det tog lidt, men lidt frem og tilbage.... :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@Pastorius

Okay så fik jeg leget lidt med regnearket WHS

Ganske som ventet højere hcp, med det nye system og mere bevægelighed. Det større bevægelighed anser jeg for et stort plus, her i foråret, hvor jeg kæmpede med spillet, ville det nye system have kommet mig mere til hjælp, end det gamle. I den periode, hvor jeg mistede en hver fornemmelse for spillet, kom jeg alligevel aldrig over 10,3 med det nuværende system og det forslog som en skrædder i helvede, det nye ville trods alt have puttet mig i 12,7, en forskel på 3 streger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@Pastorius

Ganske som ventet højere hcp, med det nye system og mere bevægelighed. Det større bevægelighed anser jeg for et stort plus, her i foråret, hvor jeg kæmpede med spillet, ville det nye system have kommet mig mere til hjælp, end det gamle. I den periode, hvor jeg mistede en hver fornemmelse for spillet, kom jeg alligevel aldrig over 10,3 med det nuværende system og det forslog som en skrædder i helvede, det nye ville trods alt have puttet mig i 12,7, en forskel på 3 streger.

Edit...

Jeg kan se at det kun er @Pastorius som kan se regnearket, ved ikke lige hvordan jeg gør det synligt for andre :bye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, skrev Årgang63:

@Pastorius

Edit...

Jeg kan se at det kun er @Pastorius som kan se regnearket, ved ikke lige hvordan jeg gør det synligt for andre :bye:

Tryk på del oppe til højre, og rediger, så det bliver offenligt på nettet 
(JEg har gjort det :)  )

Redigeret af Pastorius

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Pastorius:

Tryk på del oppe til højre, og rediger, så det bliver offenligt på nettet 
(JEg har gjort det :)  )

:thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm har også leget lidt med tallene, og jeg vil også stige i hcp fra de nuværende 10,2 til 12,4, så det ser ud til at vi fra 2020 skal noget op i hcp igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ligesom jer andre: Ville være højere i handicap med det nye system (2,5 point, fra mine 19,5 pt. (der er mit laveste handicap siden jeg begyndte i 2014) til 22,0):

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1v446apUT6b24IgS6A2hJVt45IT3WfH3i3SekdbN97Jw/edit?usp=sharing

Tak for regnearket i øvrigt, @Pastorius :-)

image.thumb.png.ffafc350d131ca2dce30ae5e854f9c2f.png

Redigeret af ploehmann

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har regnet handicapscoren ud fra mit handicap (15,1) på Hornbæks forskellige teesteder med en score på 36 point...

51 tee: 15,3

55 tee: 15,1

61 tee: 14,8

Så jeg kan regne med at 36 point er 36 point på 55 tee og lidt dårligere og lidt bedre på henholdsvis 51 og 61 tee

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden