Hop til indhold
claust

Knæskade - erfaringer?

Recommended Posts

Har lige flyttet i vores nye hus her til den første. Var så uheldig at redde mig et overbelastet knæ (var nok lidt på vej i forvejen efter intens træning i et par måneder), der lige blev krydret med en infektion i huden efter at have sat knæet oveni en skrue der lå på gulvet... resultat = rød plamage fra foden og op over knæet, og en skrap penicillinkur i 10 dage. Godt det ikke var i golf sæsonen. !

Nu er hudinfektionen væk, og jeg kan gå normalt uden at halte. Har dog en vædske-bule under knæet foran, og det strammer når jeg bøjer knæet. Er ikke videre ømt. Nogen der har erfaringer de vil dele ud af, hvor længe trækker sådan noget ud? Kan jeg begynde at træne forsigtigt igen (spinning) eller skal jeg vente?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vent, vent, vent.... Tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed...

Har selv haft et overbelastet knæ (løbeknæ).

Du skal ihvertfald i gang med øvelser for at styrke det. Og der ville jeg anbefale en kiropraktor. Men igen, forvent at det tager laaaangt tid. Det tog mig +1 år før jeg rigtig kunne løbe igen uden efterfølgende smerte. Så ved at ignorere symptomerne vil det bare tage endnu længere tid.

Jeg kunne heldigvis godt spille golf uden smerter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok starte med en kiropraktor eller fysioterapeut, fremfor at søge råd på internettet.
Forskellen på den rette og forkerte behandling kan være flere måneder uden golf og med flere smerter end nødvendigt.

Sent from my iPad using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ødelagde et ledbånd og 1/3-del af menisken for tre år siden, da jeg skulle igang med genoptræning efter operationen foreslog min fysioterapeut at vi lavede al genoptræningen i vand.

Det er åbenbart det nye sort blandt topatleter men det virker også perfekt for en småfed 42-årig.

fordelen var at han kunne arbejde væsentligt hårdere på mit knæ uden at jeg havde nogen smerter undervejs.

Du siger bare til hvis du vil sættes i kontakt med ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun anbefale Elite Fysioterapi i København. Kæmpe knowhow og mange forskellige kompentencer/specialer samlet under ét tag. 

Men som smut skriver, så er ro og langsom styrkelse af knæet vejen frem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo liiiidt langt til København for Claus.

Som @Claus P skriver, så lavede han øvelser I vand og det tror jeg er RIGTIGT godt, da man ikke bliver belastet på samme måde. De gør det vist også med heste, ikke at vores Admin @claust skal sammenlignes med en sådan :blush: Sorry :flowers:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg heldigvis ikke andre erfaringer med den slags genoptræning, men min fys sagde at nogle af de ting vi lavede de første par gange var noget som normalt bare ville have åbnet skaden igen og at han i øvrigt skulle have haft høreværn på.

Det skal siges at det her var lidt et eksperiment for ham, men det kan varmt anbefales.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15 timer siden, skrev Kaizer:

Jeg ville få en henvisning først, og derefter fys frem for kiropraktor.

Ja, mente også en Fys i mit indlæg. Det var det der hjalp mig ud af min skade.

Bytter altid rundt på Fys og Kir....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fysioterapi, absolut. Knæled skal man ikke spøge med - tag det fra den uofficielle danmarksmester i smadrede knæ ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu