Hop til indhold
Mac

Golf skade

Recommended Posts

Har været så uheldig at blive skadet i forbindelse med golfen.

Stod og trænede svinget i december og lige pludselig har jeg haft stor smerte i højre side af overkroppen lige siden. Smerten er omkring ribben som går fra ryg til mave.

Har været forbi lægen, er blevet skannet(det viste dog ikke noget) og har nu været hos fysio 2 gange om ugen i 5 uger. Men smerten har ikke ændret sig. Er også sygemeldt pga af det.

Både lægen og fysio har sagt at det kan være noget som har låst sig eller også kan det være en fibersprængning.

Har så set at der er nogen herinde som faktisk har haft lignende problem, så ville høre hvor langtid i har brugt, og hvordan i kom over det.

Tænker om man skulle prøve en kiropraktor?

https://golfonline.dk/forums/topic/Smerter-i-hjre-brystkasse/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver: omkring ribben som går fra ryg til mave.

Jeg forstår ikke helt om det er på front af torso eller på ryggen.

Har de kigget på dine facetled?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Kaizer:

Du skriver: omkring ribben som går fra ryg til mave.

Jeg forstår ikke helt om det er på front af torso eller på ryggen.

Har de kigget på dine facetled?

Smerten sidder:

hvis du følger armhulen ned til du rammer det nederste ribben

og følger det nederste ribben rundt ca. 10cm rundt på ryg og maven. Så jeg vil sige smerten sider i siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Kaizer:

Har de kigget på dine facetled

Jeg tænker også om det er en fecetleds låsning du er ude i. Det gør MEGA ondt, selv det at trække vejret gør ondt og også at løfte armen. Jeg var en tur hos en Osteupat, som kunne hjælpe på det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den skade havde jeg i sensommeren 2010 og 6-7måneder frem. Den lyder hvertfald meget identisk og jeg gjorde ikke andet end slappe af og få kigget svinget igennem. Mit var svingrelateret, men præcis hvad, husker jeg ikke. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha 6-7 måneder håber jeg ikke på :(

Bare irriterende at der er gået en del uger, uden nogen form for bedring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Logan:

Jeg tænker også om det er en fecetleds låsning du er ude i. Det gør MEGA ondt, selv det at trække vejret gør ondt og også at løfte armen. Jeg var en tur hos en Osteupat, som kunne hjælpe på det. 

Ja, absolut. 

De gange jeg har prøvet det var det svært ubehageligt og kan sagtens huske at det gjorde ondt bare at trække vejret. 

Ved de led der sad fast ved mig strålede smerten ud i Latissimus dorsi, men med de smerter @mssg87 beskriver, tror jeg ikke det er facetled der giver problemer. 

Desværre er kroppen nogle gange indrettet sådan, at selv om man har ondt ét sted, er det ikke nødvendigvis der problemet er. (Hvis det altså giver mening...).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
8 minutter siden, skrev Kaizer:

Desværre er kroppen nogle gange indrettet sådan, at selv om man har ondt ét sted, er det ikke nødvendigvis der problemet er. (Hvis det altså giver mening...).

Det kan nemt være en nervebane der stråler ud et sted, selvom det ikke er på det sted skaden sidder. 

46 minutter siden, skrev mssg87:

Puha 6-7 måneder håber jeg ikke på :(

Bare irriterende at der er gået en del uger, uden nogen form for bedring.

Det kom faktisk tilbage senere på sæsonen i 2011 og så fik jeg endnu engang kigget på mit sving. Jeg har siden ikke haft det. - Heldigvis da. 
Dog skal det siges at det kun kom, når jeg spillede. Kunne godt have en normal hverdag, så hvis det generer dig i dagligdagen, så skal du nok lige få kigget lidt mere på det, men kunne godt være noget golfrelateret ala slåen for meget ned i måtten/jorden, så der kommer stød op gennem kroppen.. Jeg husker det som om, at det var årsagen hos mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
28 minutter siden, skrev Nicolai:

Det kan nemt være en nervebane der stråler ud et sted, selvom det ikke er på det sted skaden sidder. 

Akkurat.

Jeg møder dog ofte nogle der mener, at har de ondt et givent sted, er det også der problemet stammer fra. Det kan det også være, men behøver det ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For  1 1/2 år siden fik jeg en mindre forstrækning i højre side imellem ribbenene - i det der hedder de interkostale muskler, som sidder imellem ribbenene (fandt jeg senere ud af) - efter en runde golf.

Det startede ikke så slemt, og jeg holdt selvfølgelig (!) ikke pause. Efter yderligere en runde blev det gradvist værre og morgenen efter føltes det, som om jeg fik stukket en kniv imellem ribbenene, når jeg bevægede mig.

Så holdt jeg en uges pause, men det var heller ikke nok. Så prøvede jeg 2 ugers pause, det var også for lidt - smerterne kom hurtigt igen. Til sidst endte det med, at jeg måtte holde pause i knap 7 uger henover sommerferien, og så forsvandt smerterne - næsten. Der gik dog nogle måneder før, jeg blev helt smertefri, men kunne dog spille golf.

Jeg var undervejs hos en fysioterapeut, men de kunne ikke hjælpe mig - jeg skulle holde mig i ro, indtil det gik væk. Ikke nemt for en golfer i golfsæsonen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min fysio kan ikke helt fortælle mig hvor langtid det skal tage(han er dog positiv). Det vi gør i øjeblikket er stræk øvelser.

Håber godt nok jeg bliver klar til min ferie midt i marts. 2 uger ned og spille Carya og National i Belek.

Synes det lyder meget ala det du skriver Conjurer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev mssg87:

Håber godt nok jeg bliver klar til min ferie midt i marts. 2 uger ned og spille Carya og National i Belek.

Krydser fingere for dig :thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu