Hop til indhold
dynen

Scores 2018

Recommended Posts

7 timer siden, skrev Christian SSGM:

Hold nu kæft en skidt score jeg samler sammen. 98 brutto, 86 netto.

Lider under ikke at have spillet eller trænet et indkøbt 2 wood, og i det hele taget ikke trænet, så jeg har haft tendens til at hooke mine køller slemt. Derfor slår jeg ofte et jern fra tee og det giver da noget længere approaches :D  Jernene er også nye ifht sidste sæson, så dem skal jeg også have styr på, og så har jeg pt. fået en draw tilbage i svinget, som jeg ellers har mistet for år siden. Det kræver tilvænning, for jeg vil egentlig godt holde fast i den draw, der er en kæmpe fordel på hullerne 11-18, hvis man kan stole på den. 

Haha, lover du at være på jeres regionshold og spille sådan når jeg kommer forbi med CGC :-) Fat mod og hold fast i din draw hvis du tror på den.

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det nærmede sig da golf i dag GolfShot

Bortset fra hul 12, hvor jeg på flotteste vis smider 2 bolde oob, spiller jeg stabilt fra tee til green. Det bliver straks mere, skal vi kalde det spændende, når jeg kommer inden for chip/pitch afstand. Kan ikke ramme en ladeport med en wedge i hånden, temmelig fustrende, men man kan jo godt trille sig til en okay score, med et 8 jern i hånden :)

Har en lektion, med pro'en på mandag, håber han kan få mig skubbet lidt i den rigtige retning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
14 timer siden, skrev dynen:

Haha, lover du at være på jeres regionshold og spille sådan når jeg kommer forbi med CGC :-) Fat mod og hold fast i din draw hvis du tror på den.

:D jeg står vist standby i kvalifikationsrækken

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Første "rigtige" turnering i går i Randers Golfklub. Det var en fornøjelig omgang, selvom jeg til tider fik ret læsterlige klø af banen - jeg endte med 32 point og en plads som nr. 9 ud af 26 i B-rækken. De to andre i bolden var behagelige at spille med og yderst flinke - og overbærende - med en "udlænding" (jeg var den eneste til turneringen fra en anden klub) og har nok sparet mig en del slag med deres tips.

Jeg var lidt i panik inden runden, da jeg hamrede omkring 15 hooks afsted i streg på rangen med forskellige køller - og derefter slet ikke kunne putte lige på puttegreenen. Ender dog også med en streg på første hul (hul 11), da jeg (selvfølgelig) hooker bolden (jeg sigtede endda på træerne i højre). Heldigvis tog træerne fra, så @snejbjergs have var trods alt ikke i fare :lol: (men jeg havde god gavn af hans banetips fra den tråd der)

Jeg synes jeg holder nogenlunde sammen på det, men får også en streg på hul 13 og hul 16. Netop hul 16 er min store ærgrelse. Et par 5-hul, hvor drivet bliver lidt sjovt, da det føles som om jeg nærmest flækker den, men med en tør, nedadskrånende fairway og høj boldhastighed når den faktisk ud på 243 meter. Derfra har jeg 160 ind over en sø til green. Det passer normalt med et 4-jern, og jeg stod nok allerede og tænkte i mit livs første eagle-put - og så shankede jeg så bolden ud i sivene ved søen. I ærgrelsen glemte jeg at bruge hazardmarkeringen og dropper bolden, hvor jeg stod i stedet - og shankede et 4-jern mere ind i sivene. Jeg dropper så ud fra hazarden - og slår tykt og i vandet igen :no: Så i stedet for det eagle-put blev det så til den opsamlet bold. Golf er forfærdeligt ondt nogle gange :getlost:

Derfra går det bedre, og har kun ét hul uden point på de sidste 12 huller på runden, og der er endda også af og til gode ting. På de 5 huller med handicapindex 1-5 lavede jeg faktisk 15 af mine 32 point

Jeg er meget glad for at have haft "lokalguider" til banen - der er godt nok meget at tænke over fra tee, og det er vist første gang jeg har slået både 5- og 7-jern fra tee på par 4-huller. Der var en del "grounds under repair" inklusiv på en af greens, greens så til tider ud til at være noget vejrbidte af vinteren og fairway virkede ikke til at have været klippet (igen nok pga. følsomhed efter vinterens hærgen). Men hold op, hvor er der flot udsigt en del steder! Og jeg kunne også godt lide, at der skulle tænkes en del over slagene og det ikke alene fordi det var en ny bane. Der må være nogle af de erfarne, lokale rotter, der har ret god fordel af banen i divisions- og regionsgolfssammenhæng, tænker jeg.

Men helt overordnet var det en virkelig dejlig dag, så det er bestemt ikke sidste gang jeg bevæger mig "udenbys" for at spille turnering :-)

Scorekort fra golf.dk: https://www.golfbox.dk/portal/golf_info/gbtourframe.asp?language=1030#/competition/1338074/completescorecard/1437294/12393081

Scorekort fra Golfshot: https://golfshot.com/profiles/gB44r/rounds/wEpJLz

Game Golf (hulnumrene passer desværre ikke, som vist skyldes at hul 14 er taget ud og erstattet af et "hul" fra kortspilsområdet, der anvendes som hul 10. Så derfor er Game Golfs hul 10=11, 11=12, 12=13): http://www.gamegolf.com/player/ploehmann/round/2099656

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
22 minutter siden, skrev ploehmann:

Jeg var lidt i panik inden runden, da jeg hamrede omkring 15 hooks afsted i streg på rangen med forskellige køller - og derefter slet ikke kunne putte lige på puttegreenen. Ender dog også med en streg på første hul (hul 11), da jeg (selvfølgelig) hooker bolden (jeg sigtede endda på træerne i højre). Heldigvis tog træerne fra, så @snejbjergs have var trods alt ikke i fare :lol: (men jeg havde god gavn af hans banetips fra den tråd der)

Og tak for det for jeg var i haven i går formiddag :thumbsup:. Det er da også det værst tænkelige hul at starte på når man slutter med at hooke på rangen. 

Citat

Jeg er meget glad for at have haft "lokalguider" til banen - der er godt nok meget at tænke over fra tee, og det er vist første gang jeg har slået både 5- og 7-jern fra tee på par 4-huller. Der var en del "grounds under repair" inklusiv på en af greens, greens så til tider ud til at være noget vejrbidte af vinteren og fairway virkede ikke til at have været klippet (igen nok pga. følsomhed efter vinterens hærgen). Men hold op, hvor er der flot udsigt en del steder! Og jeg kunne også godt lide, at der skulle tænkes en del over slagene og det ikke alene fordi det var en ny bane. Der må være nogle af de erfarne, lokale rotter, der har ret god fordel af banen i divisions- og regionsgolfssammenhæng, tænker jeg.

Ja, det er nok lidt tidligt på året at vælge at spille banen - 3 uger mere så vil jeg tro at den står noget flottere og at det normale hulforløb er genetableret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Årets første EDS runde bød på en nedskrivning fra 10,3 til 10,1.

http://www.gamegolf.com/player/spetersen/round/2102285

Mit spil har faktisk været ganske godt i år, indtil videre, og i dag fortsatte det. For-9 (Sky sløjfen) var lidt tung at komme igennem, da der var for mange løse slag, men en god birdie på Sky-6 gjorde at jeg faktisk vendte i en fornuftig score.

På bag-9 (Sand sløjfen) tog det for alvor fart, hvor det virkelig var rigtig stabilt spil, bortset fra Sand-4, som jeg nok aldrig bliver gode venner med.

Dagens højdepunkt må helt klart være at slå mit andetslag cirka 30 meter over green på det 506 meter lange par-5 hul Sand-5. Der var godt nok lidt medvind, men det var godt nok to slag, der var ramt lige i rø... :hyper:Min ind-og-i fra 30 meter bagved green gjorde det bare helt perfekt.

http://www.gamegolf.com/player/spetersen/round/2102285?hole_id=37497347

Derudover er det bare fedt at spille de tre par-5 huller på Sand sløjen i to slag under par :thumbsup:

For første gang i 2-3 år ser jeg faktisk positivt på mit spil, så jeg håber virkelig, at det holder hele sæsonen - så kan det faktisk blive til en rigtig god sæson :)

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev SPetersen:

For første gang i 2-3 år ser jeg faktisk positivt på mit spil, så jeg håber virkelig, at det holder hele sæsonen - så kan det faktisk blive til en rigtig god sæson :)

Fedt, fedt.

Det er så dejligt når man kan mærke at det hele (eller det meste) spiller.

Jeg formoder, at du har fået jernslagene til fungere? Jeg synes at mindes, du havde lidt problemer med det en overgang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
57 minutter siden, skrev Kaizer:

Fedt, fedt.

Det er så dejligt når man kan mærke at det hele (eller det meste) spiller.

Jeg formoder, at du har fået jernslagene til fungere? Jeg synes at mindes, du havde lidt problemer med det en overgang.

Det er netop mine jernslag, der endelig er begyndt at fungere igen. Nu kan jeg endelig regne med retning og længde, når jeg stiller mig op til et slag, hvilket jeg bestemt ikke har kunnet de sidste par år.

Jeg har spillet fem runder i år: Én i 102 slag (det var første gang jeg rørte køllerne i over 5 måneder, så det var rigtig rustent!) og fire runder mellem 84 og 87 slag - dét skete ikke sidste år! Så det ser meget bedre ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu