Hop til indhold
dynen

Scores 2018

Recommended Posts

Dagens runde i storm på hjemmebanen: 92 slag = 26 points. 3 FW, 2 GIR, 34 putts. Det var bare svært i dag :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 9/4/2018 kl. 09:15 , skrev Kaizer:

Jeg synes da umiddelbart at 31 point er flot, når man tænker på at du ikke har spillet banen før.

Hvis det delte sæt, så ikke er dit vanlige udstyr, er det endnu bedre.

Ja, pointene var egentlig bedre end spillet føltes - udstyret var min spillemakkers, et ældre Mizuno-sæt.

Samme oplevelse havde jeg her til aften - at pointene var bedre end spillet føltes.

Efter ungerne var puttet ræsede jeg ud til Lyngbygaard, der har åbnet for-ni på 18 hullersbanen samt en blanding af huller på 18- og 9-hullersbanen til en bag-ni på det de kalder en forårsbane: http://www.lyg.dk/banestatus/

Ankom 19:25 og spillede hul 1-9 og var færdig med hul 9 næsten præcis kl. 21 i stort set mørke. På de sidste to-tre huller var det med at holde godt øje for at få et glimt af bolden efter træf, men det lykkedes mig faktisk at spille alle 9 huller med samme bold, selvom jeg ikke var bange for at udnytte banens dimensioner. Scoremæssigt gik det langt over forventning: 24 point (spillede fra den midterste af de 5 tees, 58), og jeg kan endda tælle en håndfuld mislykkede slag på runden. Der var en del vindstød fra øst.

https://golfshot.com/profiles/gB44r/rounds/2g4xwJ

http://www.gamegolf.com/player/ploehmann/round/2082164

Billede nr. 2 er fra næst-sidste green, hvor man kan fornemme mørket (det første fra det “berømte” hul 2 (der vandt Danmarks bedste par 3-hul) dog fra en alternativ forårstee):

B0B8749C-7CAC-449E-8696-3406FE01EFBB.thumb.jpeg.17fc174bea7c8e4faab83872c9ee0aa1.jpeg

34B641FC-919A-4D6F-94CC-114144085E8B.thumb.jpeg.8a7e932cafda0517cb9a16cfeebed356.jpeg

Redigeret af ploehmann
Tilføjede billeder
  • Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Årets første runde i herreklubben på old course, blev under forholdene en acceptable Netto 79. (28 point).

Men den vind var godt nok hård, jeg spillede 3 - 3½ jern i modvinden, og lå godt nok nogle steder hvor jeg ikke plejer efter mine drives. Både lang og kort.. Og når der så samtidig var bliver luftet greens i mandags, og banen var hårdt mærket at dette, så brugte jeg 36 puts.:no:

Redigeret af Engslev

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9 timer siden, skrev Engslev:

Årets første runde i herreklubben på old course, blev under forholdene en acceptable Netto 79. (28 point).

Men den vind var godt nok hård, jeg spillede 3 - 3½ jern i modvinden, og lå godt nok nogle steder hvor jeg ikke plejer efter mine drives. Både lang og kort.. Og når der så samtidig var bliver luftet greens i mandags, og banen var hårdt mærket at dette, så brugte jeg 36 puts.:no:

Enig, var også 3-4 jerns beregning for mig i gård. Faktisk havde jeg sværest ved sidevinden. I medvinden blev jernslag nærmest slået ned som havde de ramt loftet i stuen :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Årets første tællende runde gav 104 slag på Storådalen i vind, der ikke kunne måles og greens der heller ikke kunne måles :D

Har aldrig spillet banen og med kun 2x9 huller siden september/oktober og ingen træning, så er 104 slag bestemt acceptabelt, når også vinden og de lynhurtige greens spillede ind. 

Det gode: 75 point, 1 birdie og 4 par og nogle gode drives og chips. 

Det dårlige: Vinden, manglende afstande til hazarder, hvilket kostede nogle slag, for hellere slå kort end ned i en hazard. Måtte droppe 3 gange, pga noget klippet areal, hvor nogle stubbe/rødder ikke var kommet ordentlig med op og 2 oob. 4puts, på en green, som jeg på ingen måde kunne læse eller bedømme. 

Pga jeg blev slettet ved DGU, da jeg skulle skifte klub, spiller jeg med nyt hcp 65, så derfor lavede jeg 75point, som med lidt "held" kunne have været blevet til 85, da jeg mister 2p på 2 hulkanter, laver en dum 4put, er "nødt" til at slå kort af hazarder, pga tvivl om, at kunne nå over, hvilket koster. 

Det er ikke fordi jeg vil anbefale at blive slettet ved DGU (ALLE mine scores/resultater, gennem årene er væk), men hvor er det befriende at spille golf, uden at skulle kæmpe for hvert eneste point.. Efter denne runde er jeg dog nede i hcp 31, så hvis alt går godt, så regner jeg med at være tilbage på hcp 12 inden sæsonen slutter, hvilket er mit mål for i år. 

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Årets første turnering.

Den var ikke tællende, da greens var blevet vertikalskåret mandag, samt at banen stadig er ret våd. 

Jeg kom dog rundt i 36 point, selvom nærmest alle mine tee-slag var blokket i højre. Jeg havde heldigvis kun 2 huller, hvor banen ikke havde plads til mine skæve slag, og måtte slå 2-slaget sidelæns. Men derudover, så lykkedes det mig at redde de fleste huller på 2. slaget, og fornuftige indspil.. 

De 36 point rakte til andenpladsen i a-rækken

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

1 runde med 20 point i det ledeste stormvejr er hvad det er blevet til indtil videre, sidste tirsdag. Havde ellers et par dage i forvejen, i vindstille og høj sol, gået 12 hyggehuller hvor følelsen var fin, men det var så ikke nogen indikator :D 

Håber i morgen at kunne få runde 2 siden oktober afviklet

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Får virkelig spillet noget skod golf, for tiden :sick:

Årets 2 første EDS runder, er endt i 2 runder i 95 slag, fra bagerste klodser jo jo, men stadigvæk himmelråbende ringe. I dag brugte jeg 54!! slag på for-ni, en dejlig blanding af 3 putt, duffet chip, shank og kamp-hook fra tee :frantics:

Nå der kommer en dag igen i morgen....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
46 minutter siden, skrev Årgang63:

Får virkelig spillet noget skod golf, for tiden :sick:

Årets 2 første EDS runder, er endt i 2 runder i 95 slag, fra bagerste klodser jo jo, men stadigvæk himmelråbende ringe. I dag brugte jeg 54!! slag på for-ni, en dejlig blanding af 3 putt, duffet chip, shank og kamp-hook fra tee :frantics:

Nå der kommer en dag igen i morgen....

Stabilt ;) god tur i morgen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 minutter siden, skrev osholm:

Stabilt ;) 

Du har ret, det havde jeg slet ikke tænkt på, det er jo pisse stabilt :drool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har spillet de første to tællende runder i år. I går og i dag.

Der er gode momenter (har ikke smidt en bold væk endnu i år), og et ret flot top-niveau.

Putteren er meget svingende. Masser af ét puts, men også en del grimme. Værst er dog mit ellers stærkeste våben, min 58-graders wedge. Den har lavet nogle fæle flækkere, og kostet en del slag, i en grad, så jeg er blevet helt bange for at slå den (og gør det endnu værre).

89  og 91 nettoslagspil. men pga enkelte forfærdelige huller svarer det til 33 og 31 stablefordpoint. Det er ikke så slemt når den samlede golftid siden oktober har stået på én simulatorrunde, én 18-hullers runde, og to timer på ragnen i lørdags. 

https://shotzoom.com/rounds/98777254764#

https://shotzoom.com/rounds/01387214344#

Redigeret af Pastorius

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev ronnow:

Et par operationer, en del tid tilbragt på hospitalet, indtager noget temmelig trættende medicin

God bedring! Både med helbred og spil :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
14 timer siden, skrev Logan:

God bedring! Både med helbred og spil :)

+1 - min personlige erfaring er heldigvis, at golf kan gøre godt på helbredet (fysisk såvel som psykisk), faktisk uanset spillet, så håber også det er/bliver tilfældet her.

Fremragende golfvejr i dag - og dejligt at skifte fra tophue og to jakker på de første par huller og til tshirt den sidste håndfuld huller.

Lyngbygaards forårsbane fra den bagerste tee, der er åben, 62/24. En ret underlig runde, men får mig reddet 39 gedigne point. Der var stort set alt i den runde: Lægger ud med 4 pars i streg, laver senere en 10er efter 4 (fire!) bunkerslag på hul 8. Er derefter en meter fra at være på vejen og out på hul 9 alt sammen takket være min “specialitet”, flopslag med driveren! :lol:

Jeg er egentlig ret stolt af, at jeg får okay styr på det igen derefter og laver bogey-par-bogey. 

Greens på de huller, der tilhører ni-hullers banen var ikke i god stand, både for langhårede og med behov for rulning. For 4 af hullernes vedkommende lidt overraskende, da de har været lukket siden i hvert fald begyndelsen af november.

Så en mærkelig runde, men dejligt med nyt handicap - føler det har været undervejs noget tid. Og selvfølgelig sidder jeg lidt og bliver grådig og tænker “hvis du nu lod være med at brænde sammen på et par huller hver gang, så begynder det at være rigtig sjovt”.

https://bnc.lt/yzOb/bnclmbJlcM

Redigeret af ploehmann

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 16/4/2018 kl. 13:34 , skrev Christian SSGM:

1 runde med 20 point i det ledeste stormvejr er hvad det er blevet til indtil videre, sidste tirsdag. Havde ellers et par dage i forvejen, i vindstille og høj sol, gået 12 hyggehuller hvor følelsen var fin, men det var så ikke nogen indikator :D 

Håber i morgen at kunne få runde 2 siden oktober afviklet

Hold nu kæft en skidt score jeg samler sammen. 98 brutto, 86 netto.

Lider under ikke at have spillet eller trænet et indkøbt 2 wood, og i det hele taget ikke trænet, så jeg har haft tendens til at hooke mine køller slemt. Derfor slår jeg ofte et jern fra tee og det giver da noget længere approaches :D  Jernene er også nye ifht sidste sæson, så dem skal jeg også have styr på, og så har jeg pt. fået en draw tilbage i svinget, som jeg ellers har mistet for år siden. Det kræver tilvænning, for jeg vil egentlig godt holde fast i den draw, der er en kæmpe fordel på hullerne 11-18, hvis man kan stole på den. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Anden fulde runde i år er netop overstået.

Jeg spillede Råsted, som også er en del af medlemskabet, så både Storådalen og Råsted er mine hjemmebaner i år.
Der er ingen tvivl om, at Råsted KLART er den flotteste bane også selvom dagens greens ikke stod helt skarpe pga prikling tidligere på måneden, men den står 90% klar allerede nu.

Som altid når man spiller nye baner, så enten gambler man eller også spiller man defensivt, i dag var det det det sidste, selvom man godt kan angribe banen, uden at blive straffet. Det er fra tee, man kan blive lidt i tvivl om der kan buldres igennem, da nogle af hullerne ser smalle ud, men reelt ikke er det. Generelt synes jeg at banen er til at gå til og kiggede faktisk ikke een eneste gang på tavlerne, så godt et overblik har man faktisk fra tee.

Dagens tal er:

91 slag og 53 point. Så på 2 runder er jeg gået fra hcp 65 til 23.6, hvilket bestemt er acceptabelt, med tanke på nul træning og spil i 6 måneder.

• Like 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden