Hop til indhold
dynen

Scores 2018

Recommended Posts

7-8 birdie chancer med kun 7+54'er med rundt? Hvordan var banen kridtet op (tee) ? For hvis jeg fik 7-8 birdie chancer fra almindelig tee med almindeligt setup, så ville jeg være rigtig glad. 

32 point er absolut godkendt med det setup og tillykke med placeringen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, skrev Nicolai:

7-8 birdie chancer med kun 7+54'er med rundt? Hvordan var banen kridtet op (tee) ? For hvis jeg fik 7-8 birdie chancer fra almindelig tee med almindeligt setup, så ville jeg være rigtig glad. 

32 point er absolut godkendt med det setup og tillykke med placeringen. 

Det var ikke 7-8 birdie chancer. Det var en blanding af par- og birdie chancer. Flest at førstnævnte. Så,vidt jeg husker fik jeg 5 pars. Vi spillede fra tee 48. Jeg spiller normalt fra tee 53.

Redigeret af Kaizer
Edit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev Kaizer:

Det var ikke 7-8 birdie chancer. Det var en blanding af par- og birdie chancer. Flest at førstnævnte. Så,vidt jeg husker fik jeg 5 pars. Vi spillede fra tee 48. Jeg spiller normalt fra tee 53.

Tillykke!

Og kun ham der gik bedre end sit hcp bliver skrevet ned... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
47 minutter siden, skrev Smut:

Tillykke!

Og kun ham der gik bedre end sit hcp bliver skrevet ned... 

Tak.

Ha, ha. Muligvis.

Der stod igen på golfbox at den var gældende, men ingen scores blev skrevet ind.

Jeg havde selv min første ikke tællende runde i år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundekolde 9 huller i går eftermiddag fra tee 24 (næstbagerste), men også flot solskinsvejr (se billeder til sidst).

Forkølet start på runden med et unødvendigt tre putt og på det flotte hul 20 laver jeg så min sædvanlige slice ud i træerne fra tee. Hæler 3. slaget, men kan dog transportere den videre fra roughen. Det bliver ikke meget bedre derfra og får en 8er. Næste hul, et dejligt par 3-hul omkranset af træer, trækker jeg bolden i venstre og ud i ukrudten. Slår den henover green fra et umuligt leje derfra og kan så slet ikke få fat i bolden i meget højt græs ad flere omgange og ender med at samle op, da der er en spiller bag mig. 3 huller, 1 point. Bum, så var jeg ligesom i gang :pinch:

Næste hul for jeg bedre fat med driveren end det føltes til og selvom jeg kikser andetslaget kommer jeg da afsted med en respektabel bogey. Scrambler en par på næstfølgende par 3-hul og et kort drive og svært indspil og svære putts senere får jeg en dobbelt. Meget kort par 3 hul på næste slag, hvor jeg er en meter eller to kort af at lande næsten perfekt, men får den på et kort chip hen lige ved siden af hullet og endnu en god par.

På næste hul, et kort par 4 hul opad bakke dogleg højre, slår jeg igen lidt for meget på tværs af bolden (føltes det som om), men bolden holder fast i kanten af roughen, dog på et leje der skrånede meget nedad - er ikke den store fan af den slags slag under fødderne. Jeg har vind ind fra højre, ligger i roughen, så tager en lille PW med godt 90 meter til pinden. Den føltes egentlig lidt skæv, lige da jeg rammer den, men retter sig fint ud - og kommer lige op over wasten i højre og ser god ud. Det ender helt klart som dagens slag, da jeg kommer op til den og ser den ligger en skolængde kort af hullet - birdie!

På sidste hul er drivet ikke helt i skabet, men holder sig midt i anlægget, og holder bolden i spil kort og til højre for green på andetslaget med 19 graders-hybriden. Et dejligt afmålt lille pitch ind, lidt lang, og så trillede den i til en rigtig god par.

Jeg ender med 18 point for de 9 huller, dvs. 17 point på de sidste 6, som jeg går i blot 2 over. Lektien her må være: Lige meget, hvor skidt det hele begynder, kan det godt ende godt - aldrig give op!

Jeg har egentlig spillet noget til tider god golf den seneste måneds tid, især bedømt på scores (brutto slagscore for ni huller: +5, +16, +12, +4, +14, +7, +7, +8), men det har ikke kastet reguleringer af sig, da jeg har gået selv.

http://www.gamegolf.com/player/ploehmann/round/2431896

2BcEAVDLXL6Nt6azYUqSDNqE2dZhmquW7KJoVqux

H__kqki_5O4h7YYInkuBiXHGLppxPq8ZbF0Wm-1U

Lk98eCiOKfAftrBoRRFvyJXf4CwrkssYfTpXxB6D

• Like 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Runde i dag.

Startede fint ud med par, par, bogey, par. Jeg var ikke i problemer før hul 9. Problemet var at jeg ikke var i stand til at ramme bolden, på trods af at jeg lå på fairway. 8 slag brugt på et par 4 hul. Endte alligevel med 20 point. 5 pars hjælper godt til der.

Trist start på bag 9. Db bogey, bogey, tripple bogey = 2 point. Ikke hvad jeg havde håbet på. Hul 13 byder på et skidt tee slag. 2. slaget bliver toppet noget så vederstyggelig. Skidt, da jeg gerne skulle over vandet 40 meter længere frem. Godt der ikke var 38 meter til vandet, for bolden rendte ikke i. Det var i stedet et noget aparte lay up. Mangler stadig 300 meter af hullet. Redder en bogey og det var jeg vældig glad for. Resten af runden byder på en blanding af pars, bogeys og en enkelt db bogey.

35 point. Brutto 89/netto 73.

Redigeret af Kaizer
Edit.
  • Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ude at spille Vejen golfklub idag. Nogenlunde vejr, lidt køligt og blæste lidt ( De har billige greenfee til 100kr resten af året ) Ikke en særlig god start på de første 9 huller. Kun 15 point. Synes de første 9 huller er en del sværere end de sidste 9, men kom ind med 35 point. Ingen stregede huller, men har 7 huller med kun 1 point :( 84 slag rundt. Tror det var putteren der koster mig flest point. En del huller, hvor de var lige mod hullet, men 5-10 cm kort hver gang :( 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Anden runde spillet i den nye klub. 

103 slag og 40 puts +5 fra forklædet.. Imponerende ringe, hvis jeg selv skal sige det. 
Det gode var dog at den nyindkøbte driver og 3w fra Cobra Z-fly går langt og lige, men hva hjælper det, når man putter med en rive. Så derfor er der købt en ny putter. Happy er navnet og den glæder jeg mig til at modtage med posten om et par dage :D 

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ude at tage 18 huller på hjemmebane.

Startede for ni med 16 point og lavede en 8 på vores hul 8 ( Par 3 hul ) !! 2 trukket direkte venstre :( men fik gang i spillet på bag ni. Tror det er den bedste bag ni jeg har gået på vores bane. 8 par og en boogie. Kom ind med 37 point og 81 slag rundt. Tror ikke jeg når single handicap iår, men måske til næste år. Det kommer også helt an på vejret. Det er stadig nogenlunde golfvejr nogen dage, men der bliver længere og længere imellem.

Kan dog være jeg bliver reguleret ned under 10 til års regulering, men er ikke 100% på hvordan de udregner det, selvom jeg dog hellere selv vil spille mig ned.

Redigeret af AkselBirke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden