Hop til indhold
dynen

Scores 2018

Recommended Posts

Så kom årets suverænt dårligste runde i hus.

En runde der var så dårlig, at jeg en overgang var svært bekymret for at den skulle tangere min alle tiders værste runde på 15 point.

Jeg skulle spille Himmelbjerg golfbane, og jeg havde en rigtig god fornemmelse på rangen. Det kørte bare. Slagene var flotte og sad hvor jeg sigtede. Selv driver og hybrid, der ellers har været mine ærkefjender i år, fungerede nærmest perfekt. Det bliver godt, det her.

En lidt skidt start på 1. tee: Min makker stod klar og jeg gik over til ham. Vi skulle mellem 2 rækker træer for at nå fairway. Han slog fint ud. Jeg ramte et træ i venstre side. Den kom godt nok igennem, men der røg noget længde. Så kom vi til at se at der var et tee sted bag os. Så vi startede forfra på det korrekte tee sted. "Fedt", tænke jeg. Så kunne jeg jo gøre det bedre. Jeg ramte samme træ igen...

Så var vi igang, og herefter fulgte en nærmest endeløs række af slag der gik fra gode over dårlige til horrible. Flest fra de to sidste kategorier. 

Hul 6, par 5, dogleg right, banens sværeste gav dagens bedste tee slag. Langs skoven i venstre side. 2. slaget skulle bare hen til knækket så jeg kunne slå mod green. Umiddelbart var det et fint slag, der dog blev 6-7 meter for langt så det endte i semiroughen. Det var skidt da en eller anden havde placeret et stort træ i semiroughen 30 meter længere fremme. Det stod i vejen for mit slag mod green 130 meter fremme. At slå højre om var udelukket, med mindre det var for at ligge bolden op ved hazard før green, så jeg måtte venstre om træet. Der var så også skov på venstre side, men det gik jo nok. Jeg ramte træet. 4. i hazard. Op på green, to puts. 7 slag. 

Efter forni kom jeg i tanke om min værste runde nogensinde. Jeg havde på det tidspunkt 6 point og havde streget 5 huller. 

Efter hul 10 og 11 havde jeg med 2 pars fordoblet min samlede score. Nu kørte det! Lige indtil hul 13 og 14 som også blev streget. 

Så lidt point og en streg mere.

Jeg tror aldrig jeg har ramt så mange træer som i dag. Turen kostede mig også 4-5 bolde. 

18 point og 8 stregede huller. 

Jeg kunne godt lide banen, trods det dårlige resultat. Vejret var fantastisk; spillet var ikke godt, men jeg forventer en bedre runde hvis jeg skal derud igen. Jeg håber i så fald også på lidt hurtigere greens. De var meget langsomme, og det siger ikke så lidt da jeg er vant til greens der ikke er så hurtige. 

Redigeret af Kaizer
Edit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen velkommen til Silkeborg området, sådan er alle banerne her. Træer, træer og lidt flere træer :) 

Ganske spændende bane, men der er dog lige 1 enkelt hul, som jeg bare aldrig bliver fan af. Og det er hul 6, men det har du jo selv så flot beskrevet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 17/10/2018 kl. 21:11 , skrev Nicolai:

Jamen velkommen til Silkeborg området, sådan er alle banerne her. Træer, træer og lidt flere træer

Ganske spændende bane, men der er dog lige 1 enkelt hul, som jeg bare aldrig bliver fan af. Og det er hul 6, men det har du jo selv så flot beskrevet

Jamen, tak. Det var tydeligt at jeg ikke er vant til at spille baner med så mange træer så tæt på fairway. Ud over dem jeg ramte, var jeg rigtig "heldig" med at komme til at ligge op af stammen flere gange, så et kort chip ud på fairway var nødvendig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 timer siden, skrev Kaizer:

Jamen, tak. Det var tydeligt at jeg ikke er vant til at spille baner med så mange træer så tæt på fairway. Ud over dem jeg ramte, var jeg rigtig "heldig" med at komme til at ligge op af stammen flere gange, så et kort chip ud på fairway var nødvendig.

Det sjove ved den slags baner, er jo at man bagefter tænker.. Man kunne faktisk godt have spillet hele runden med kun jern. Det er hvertfald den tanke jeg tit får. 

Og efter gårsdagens runde i Silkeborg (min første i den nye klub), så er det stadig samme tanke der kommer frem. Men det bliver da helt sikkert lettere at ramme GIR, når man ligger langt fremme, men hvis alternativet er at komme hjem med 26point, 5 streger og 3-4 skovture, med drop/spil ud til siden osv.. Så er det måske værd at spille jern rundt :)

Efter at have fået ny driver, så er slice da blevet elimineret, men synes ikke lige jeg har lyst til at tage 6 år med snaphooks, før jeg begynder at ramme fairwayen i midten, så et eller andet skal der snart ske :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@Nicolai

Helt sikkert.

Der var en del huller hvor jeg dumdristig som jeg var, valgte driveren. Nogle gange gik det; andre gange ikke. Ud fra mængden af en del af hullerne kunne jeg godt have spillet mange af dem med jern, og det er også den fremgangsmåde jeg vil bruge hvis jeg skal spille den igen.

På samme måde har jeg droppet driveren på 5-7 (afhænger lidt af dagsformen...) af hullerne på hjemmebanen, da der er for stor risiko for at komme i uføre. På et par af dem når jeg sjældent GIR alligevel, og resten når jeg GIR med et længere jernslag.

Redigeret af Kaizer
Edit

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ustabile spil fortsætter.

Jeg spillede igår og det gik ok. Det var ikke fordi det var prangende, men jeg fik da par på banens sværeste hul, hvilket sjældent sker. Derefter en birdie på hul 6, hvilket også er sjældent. En træls streg fulgte, men rundede for 9 med 19 point. 

Problemer på bag 9.

Bogey; derefter streger jeg 4 huller i træk. Point på resten af hullerne.

31 point i alt, hvilket er ok med 5 streger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Av av av, så skal jeg da lige love for jeg kom ned på jorden igen efter en masse gode runder og nogenlunde stabilt spil i en længere periode ! Var til turnering i går i klubben, den sidste for året.

Kom ind med 21 point og 5 stregede huller !! Det er godt nok lang tid siden det er gået så skidt. Ingen ide om hvad der lige skete med svinget, men kunne da både shanke, slice og hooke bolden. Shankede endda 2 gange :no: Håber der er langt imellem de runder :lol: Det startede med en shank på anden slaget efter vores første hul og så tog det ellers fart med slet ikke at kunne ramme bolden og ingen længde kontrol med putteren. Var som om jeg havde glemt alt om golf og bare hakkede løs på bolden :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden