Hop til indhold
dynen

Scores 2018

Recommended Posts

Den 20/7/2018 kl. 16:31 , skrev osholm:

Tusind tak!!! Rigtig megen god viden jeg nok skal gøre brug af :thumbsup:

Så må vi se, om det jeg har skrevet, holder vand - det kunne i al fald være interessant at høre, hvordan en god spiller ender med at se det :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Endelig en runde uden stregede huller. Tør bane, ja, men min far fortalte at vores bane så meget bedre ud end de andre steder han har spillet.

Banen starter med at straffe mig da approach hopper næsten 90 grader venstre ned i en træls bunker. 18 point ud - godkendt!

På bag-9 giver banen tilbage - et approach er langt højre, men på mystisk vis ender min bold på fringen.

På 13. (par 5) er der grønt lys for at sætte en sjælden gylden eagle mulighed op. 2. slaget er lige mod pinden, lander lige kort af green. Kan putte... 5-6m til hullet. Jeg brænder fælt og må nøjes med par. Trods flere gode muligheder kommer der en enkelt birdie på 18. da putteren endelig stempler ind og holer en 10m.

Putning og chip kunne godt have været bedre, men opvejet af gode jernslag, og en super varm driver.

39p/84 slag

• Like 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, ny putter indkøbt - og det skal nok blive godt, men der er stor forskel på at putte med en heavyputter, og så en almindelig, så det kræver lidt tilvænning og træning. 

Alt for lidt tid på range inden runden, som udelukkende blev brugt på puttegreenen, med en katastrofestart til følge. Fra hul 3 er det til at leve med, og begynder der at rulle en smule puts i, bliver det helt godt.

https://shotzoom.com/rounds/13487524436#

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I går spillede jeg Hornbæk fra 61 tee og kom hjem med 36 point. Med det handicap jeg har fået spillet mig ned på i tørken så er alt i neutral zone et godt resultat fra de bagerste klodser.

Selvom vi fik en del regn natten til søndag, så spillede banen stadig hård og hurtig og det gav mig lige de ekstra meter fra tee, så flere huller gav mulighed for en gir eller i hvert fald to-putte for par. Normalt kæmper jeg for boogie hele vejen rundt på 61 banen, men i går lavede jeg 8 pars. Regnen havde til gengæld gjort bunkers tunge og det kostede 2 streger undervejs. Der var også nogle andre fejl som kostede lidt undervejs.

Runden gav en handicapscore på 14,8 hvilket svarer meget godt til mit nuværende handicap. Mit gennemsnit fik til gengæld en halv ned så der kun er 1,5 i forskel imellem mit nuværende og det nye handicap. Det er den mindste forskel jeg har oplevet til nu...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
54 minutter siden, skrev Bojoerge:

Runden gav en handicapscore på 14,8 hvilket svarer meget godt til mit nuværende handicap. Mit gennemsnit fik til gengæld en halv ned så der kun er 1,5 i forskel imellem mit nuværende og det nye handicap. Det er den mindste forskel jeg har oplevet til nu...

God runde! 8 par er flot. Jeg går ud fra du henviser til de nye handicap regler, når du skriver nuværende og det nye handicap?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev UlrikH:

God runde! 8 par er flot. Jeg går ud fra du henviser til de nye handicap regler, når du skriver nuværende og det nye handicap?

Ja, det er korrekt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne have været en super runde, men så ikke helt

https://play.golfshot.com/profiles/N5V2K/rounds/WwX7lJ

Brutto 85, netto +1

36 point med 4 streger

Det er den lune putter der hjælper, for fem 1-puts der falder i er noget uden for min comfort zone. Omvendt er der også to fjollede 3 puts imellem

Koldstart med en grim hook ud i træerne på hul 1 plejer ikke at starte en god runde

Dagens slag må være hul 14, hvor jeg fra tee rammer et træ i hazard, og dumper ned på den anden side. Med 165 meter til forkant i strid modvind og træer i den direkte linje, får jeg drawet et 6-jern til en meters penge lige under hullet og en rimelig ubesværet birdie. Det lunede efter 2 meget dårligt spillede huller

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 30/7/2018 kl. 14:01 , skrev SPetersen:

Tre ugers sommerferie, hvor køllerne bare har stået i kælderen og samlet støv, så i dag var det tilbage på banen, sammen med en kammerat.

80 slag i Lyngbygaard: http://www.gamegolf.com/player/spetersen/round/2311337

Umiddelbart må jeg sige, at jeg var meget skuffet over standen. Fairways var brændt fuldstændig af, hvor jeg havde troet, at de var blevet vandet igennem sommeren. Jeg er åbenbart for godt vandt i min hjemmeklub :wub:

Nå men runden var egentlig rigtig god. Én over par efter for-9 efter birdies på begge par-5 hullerne. Bag-9 bliver det lidt mere en kamp for at holde sammen på det og med et par løse slag her og der - jeg kommer alligevel hjem med den samme bold, som jeg slog ud med - jeg mistede dog to provisoriske undervejs.

Det kunne SÅ let have været runden, hvor jeg var kommet under 80 slag. På hul 17 tager mit birdieputt (5-6 meter) hulkanten og lægger sig under en fod fra hullet. På hul 18 stopper mit birdieputt (3-4 meter) på selve hulkanten (den manglede at trille 0,5 cm), men der var et par andre steder, hvor jeg også sagtens kunne finde et slag eller to.

Nyt handicap 9,5 - 8,9 :thumbsup:

God runde! Du får reddet dig godt ud af snavs flere gange kan jeg se, og med din længde er jeg ikke overrasket over, birdies og birdie-putt på par 5-hullerne - jeg husker stadig dit putt for eagle på Lübker! :-D Dog aggressivt at vælge driver på 12. med den smalle åbning du må have gået efter at komme igennem?

Fairways er rimelig svitsede, ja, men greens synes jeg har virket rigtig gode. Det er 1½ måneds tid siden jeg spillede 18 hullers banen (skal spille WAGC på den om 1½ uge), og der var greens i al fald fine og fra mine aftenrunder på 9 hullersbanen ved jeg i al fald, at sprinklerne omkring greens er i gang hver dag. Klubben siger åbenbart, at de vander forklædet til greens også, fordi banearkitekten ikke vil have den skal spille som en linksbane. Sikke noget sludder - jeg tænker den egner sig vældig godt til at gøre en dyd ud af tørken og lave links-golf.

Tørken har i det mindste haft den fordel, at vores rough ikke er fuldstændig urskov, men faktisk spiller som den tynde fescue, jeg går ud fra var intention ved anlæg af banen :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
43 minutter siden, skrev ploehmann:

God runde! Du får reddet dig godt ud af snavs flere gange kan jeg se, og med din længde er jeg ikke overrasket over, birdies og birdie-putt på par 5-hullerne - jeg husker stadig dit putt for eagle på Lübker! :-D Dog aggressivt at vælge driver på 12. med den smalle åbning du må have gået efter at komme igennem?

Ja, roughen er heldigvis til at have med at gøre, så de gange, hvor jeg var derude, kunne jeg komme videre. Det var faktisk kun på hul 12, at jeg kom lidt i problemer. Normalt flyver jeg den ned over den lille åbning, men denne gang fik den en lille slice på, så den startede fint nedad venstre, men endte ovre i højre side. Den lille slice kostede mig lige de meter, der skulle til at få den helt udover. Ellers have jeg nok bare stået med et 6 jern ind.

Men ja, min længde hjælper mig en del :)

43 minutter siden, skrev ploehmann:

Fairways er rimelig svitsede, ja, men greens synes jeg har virket rigtig gode. Det er 1½ måneds tid siden jeg spillede 18 hullers banen (skal spille WAGC på den om 1½ uge), og der var greens i al fald fine og fra mine aftenrunder på 9 hullersbanen ved jeg i al fald, at sprinklerne omkring greens er i gang hver dag. Klubben siger åbenbart, at de vander forklædet til greens også, fordi banearkitekten ikke vil have den skal spille som en linksbane. Sikke noget sludder - jeg tænker den egner sig vældig godt til at gøre en dyd ud af tørken og lave links-golf.

Tørken har i det mindste haft den fordel, at vores rough ikke er fuldstændig urskov, men faktisk spiller som den tynde fescue, jeg går ud fra var intention ved anlæg af banen :-)

Greens og forkanterne er fine, ligesom de skal være. Men jeg havde virkelig forventet mig noget mere af fairways, når det er Lyngbygaard vi taler om.

Nå, men jeg listede ud og spillede en runde i Lübker i dag. Forrest/Sand var dagens sløjfe. Endnu en runde, der kunne have været helt formidabel, men fire løse slag endte med med fire dobbelt boggies.

83 slag er dog helt acceptabelt. http://www.gamegolf.com/player/spetersen/round/2314430

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
19 timer siden, skrev ploehmann:

Klubben siger åbenbart, at de vander forklædet til greens også, fordi banearkitekten ikke vil have den skal spille som en linksbane. Sikke noget sludder - jeg tænker den egner sig vældig godt til at gøre en dyd ud af tørken og lave links-golf.

Der er jeg fuldstændig på linie med arkitekten. Synes overhovedet ikke den egner sig til Links-golf. Man skal helst flyve den ind på samtlige greens og jeg synes det er en bane der ville være SÅ meget federe, hvis den havde bløde fairways også. Den er meget amerikansk i designet og bør også have en stand der tilsvarer det, ligesom Lübker typisk har :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev Golfkid:

Der er jeg fuldstændig på linie med arkitekten. Synes overhovedet ikke den egner sig til Links-golf. Man skal helst flyve den ind på samtlige greens og jeg synes det er en bane der ville være SÅ meget federe, hvis den havde bløde fairways også. Den er meget amerikansk i designet og bør også have en stand der tilsvarer det, ligesom Lübker typisk har :) 

Men er det ikke en mærkelig mellemposition at vande forkanten af greens og ikke fairways..? Så kan man lige så godt gøre en dyd ud af nødvendigheden...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 minutter siden, skrev ploehmann:

Men er det ikke en mærkelig mellemposition at vande forkanten af greens og ikke fairways..? Så kan man lige så godt gøre en dyd ud af nødvendigheden...

Det kræver at der overhovedet er sprinklere på fairways? Hvis der er det, så kan jeg heller ikke forstå hvorfor de ikke vander fairways også, med mindre det er pga vandmangel :) 

Og så er det jo heller ikke gratis at vande, specielt når det er så varmt som nu :) 

Redigeret af Golfkid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 minutter siden, skrev Golfkid:

Det kræver at der overhovedet er sprinklere på fairways? Hvis der er det, så kan jeg heller ikke forstå hvorfor de ikke vander fairways også, med mindre det er pga vandmangel :) 

Og så er det jo heller ikke gratis at vande, specielt når det er så varmt som nu :) 

Her er hvad klubben skriver på hjemmesiden:

image.png.72536d77f9996adb1042a2b209d60294.png

Jeg synes i øvrigt der er en række huller, hvor det giver fint mening at "trille den ind" kunne være en mulighed - når nu vejret ikke kan være anderledes og man, som du skriver, ikke vil bruge vand på fairways.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved, er der begrænsninger for hvor meget vand klubberne må bruge til vanding også selv om der er søer på området. Hvis det er korrekt, så vil det jo klart sætte en begrænsning på hvor meget man kan tillade sig at vande fairways, det er trods alt bedre at vande greens og teesteder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
14 minutter siden, skrev Logan:

Så vidt jeg ved, er der begrænsninger for hvor meget vand klubberne må bruge til vanding også selv om der er søer på området. Hvis det er korrekt, så vil det jo klart sætte en begrænsning på hvor meget man kan tillade sig at vande fairways, det er trods alt bedre at vande greens og teesteder.

I Lübker mangler vi vist ikke vand. 

F508B9FC-3AD7-431F-9A1C-405BD5EAEE71.jpeg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden