Hop til indhold
dynen

Scores 2018

Recommended Posts

11 timer siden, skrev snejbjerg:

Jeg var vildt stabil! Nu bliver det svært ikke at være skuffet over sit spil næste gang jeg spiller :-)

Jeps, men det er jo også charmen ved spillet. Jeg gik selv en 81'er i midten af juni - sluttede af med en tripple og en bogey. Det værste var at tripple bogey'en kom fra midten af fairway efter et super drive i modvind med vand i begge sider. Et shank i hazard og et tre put og så var den runde ødelagt :baby:

Flot runde! Skal vi se om vi kan finde et tidspunkt for en runde sammen i de næste par uger?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

47 minutter siden, skrev SPetersen:

Flot runde! Skal vi se om vi kan finde et tidspunkt for en runde sammen i de næste par uger?

Jo gerne - kan dog være lidt svært st få tid i sommerferien. Jeg har dog planer om at spille Aarhus Aadal i juli og måske Kalø i næste uge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, skrev MarkAA:

Dagens runde, +2 og første gang under 79 slag. (Y)

Hcp. fra 7,3 til 6,3. 

Fremragende runde @MarkAA og tillykke med nyt hcp :hyper:

• Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En mærkelig runde i går.

For-9 med død-stabilt spil, men uden at være på den store klinge. 

Bag-9 starter som resten af runden går. "Godt slag"... "dårligt slag".... "godt slag"....håbløst slag. 

Men man finder altid noget opløftende selv når det går halvskidt. 

14. Snap-hooker-duffer-topper et drive der er på vej out. Den bliver mirakuløst holdt inde i den tørre semirough. Nå, ca. 250 til green, sætter en 5-kølle på med intentionen om blot at komme nogenlunde derudaf. Den dukker så op i greenbunkeren 250m længere fremme. Jaja, tørre fairways, ned af bakke sol og vind i ryggen.... Men for satan, det var det bedste golfslag jeg længe har slået, og den følelse redder simpelt hen alt (dog ikke scoren på hullet ;) )

Redigeret af ronnow
  • Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev ronnow:

En mærkelig runde i går.

For-9 med død-stabilt spil, men uden at være på den store klinge. 

Bag-9 starter som resten af runden går. "Godt slag"... "dårligt slag".... "godt slag"....håbløst slag. 

Men man finder altid noget opløftende selv når det går halvskidt. 

14. Snap-hooker-duffer-topper et drive der er på vej out. Den bliver mirakuløst holdt inde i den tørre semirough. Nå, ca. 250 til green, sætter en 5-kølle på med intentionen om blot at komme nogenlunde derudaf. Den dukker så op i greenbunkeren 250m længere fremme. Jaja, tørre fairways, ned af bakke sol og vind i ryggen.... Men for satan, det var det bedste golfslag jeg længe har slået, og den følelse redder simpelt hen alt (dog ikke scoren på hullet ;) )

Jeg er træt af tørre golfbaner. Havde selv et tilsvarende slag i dag. Slår et elendigt drive på hul 9 i sorø, og ender nede af skrænten ved 8. green. sætter en 3 hybrid på den, og ender 15 meter kort af green. Det er nok nærmest 300m slået med en hybrid der først skulle 5-6 meter op på fairway igen. Derfra bruger jeg så 4 slag.
(EDIT: det var så "kun" 243m https://www.dropbox.com/s/vjcrupes2fuz69r/Skærmbillede 2018-07-09 22.07.06.png?dl=0)

...men altså. Det er fuldstændig umuligt at styre hvor man slår hen, og man kunne lige så godt spille fra beton, som fairway. Til gengæld er green områderne vandet, så lander man for tæt på green, dør boldene (som normalt). Fra semirough og rough bliver 80% slagene til flyers.

Nå -  spiller ind imellem fint, men der er godtnok grove udfald, og putteren er ikke rigtig stabil for tiden.
https://shotzoom.com/rounds/96657044636#

Redigeret af Pastorius

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 9/7/2018 kl. 22:05 , skrev Pastorius:

Jeg er træt af tørre golfbaner. Havde selv et tilsvarende slag i dag. Slår et elendigt drive på hul 9 i sorø, og ender nede af skrænten ved 8. green. sætter en 3 hybrid på den, og ender 15 meter kort af green. Det er nok nærmest 300m slået med en hybrid der først skulle 5-6 meter op på fairway igen. Derfra bruger jeg så 4 slag.
(EDIT: det var så "kun" 243m https://www.dropbox.com/s/vjcrupes2fuz69r/Skærmbillede 2018-07-09 22.07.06.png?dl=0)

...men altså. Det er fuldstændig umuligt at styre hvor man slår hen, og man kunne lige så godt spille fra beton, som fairway. Til gengæld er green områderne vandet, så lander man for tæt på green, dør boldene (som normalt). Fra semirough og rough bliver 80% slagene til flyers.

Nå -  spiller ind imellem fint, men der er godtnok grove udfald, og putteren er ikke rigtig stabil for tiden.
https://shotzoom.com/rounds/96657044636#

Enig, det er nogle lidt anderledes udfordringer, vi møder på de tørre baner og en del mere tilfældigt <_< Vores greens står rigtigt flot og tager stadigvæk imod, men når man risikere, at et godt ramt 6 jern, ender 230m ude, så skal der gættes lidt :D En god runde for tiden, er afhængig af gode/heldig tee-slag. De kan forfanden da bare få vandet de skide fairways

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er heller ikke uenig i at det er lidt træls med alt for tørre baner. Men der er nok forskel rundt omkring. Ørnehøj er på meget ler-agtig jord (øh, det ved jeg ikke noget om, men det er ikke beton alle steder), så sidst jeg spillede var det ikke helt så slemt ifht til beton analogien.

Men sidste år brokkede vi os over at alle bolde "døde" i den første og bedste vandpyt på fairway....

Gid der var en gud der spillede golf. Så ville han berige os med det vejr vi har nu dog med 5-10mm vand om natten :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har også talt med mine medspillere om, at vi er ikke nemme at stille tilfredse. Sidste år var der for meget vand; nu er der så for lidt.

Jeg er ved at være træt af det. Ja, man får noget mere længde (flækkede med 7-jernet ud på 210 meter...) men når man som jeg svinger lidt i hvor godt boldtræffet er, kan det hurtigt blive en træls omgang.

Ofte vil jeg hellere lande i rough eller semi, men det er snart heller ikke nogen fordel mere. Jorden under er for det meste stenhård.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et par gode runder den sidste uges tid, i dag rundt i 79 slag og 40 point.

De tørre fairways gør at jeg slår mange jern ud, spiller konservative og dermed ikke slår bolde væk :rolleyes: Slår mange gode slag, også en del middelmådige, men ingen katastrofer og derfor en runde under 80 :hyper:

GolfShot

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
47 minutter siden, skrev Årgang63:

Et par gode runder den sidste uges tid, i dag rundt i 79 slag og 40 point.

De tørre fairways gør at jeg slår mange jern ud, spiller konservative og dermed ikke slår bolde væk :rolleyes: Slår mange gode slag, også en del middelmådige, men ingen katastrofer og derfor en runde under 80 :hyper:

GolfShot

Jeg holder gerne de tørre baner ud lidt endnu, hvis de er gode for dig :9

Flot spillet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, skrev Pastorius:

Jeg holder gerne de tørre baner ud lidt endnu, hvis de er gode for dig :9

Flot spillet!

Tak og tak, men nej jeg ønsker mig også, bare lidt, græs tilbage på fairways :D 

Heldigvis så er greens gode og tager fint imod, så godt fra tee og få nogle GIR, så er man godt hjulpet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, konen er kommet hjem fra 3 måneders studieophold i Australien, og så er det endelig blevet til en smule trææningstid, og mere end en ugentlig runde.

Der mangler stadig noget, men det ligger lige bagved og lurer. Jeg slår rigtig mange, rigtig gode golfslag på en runde, men til gengæld fedter jeg jeg også ufatteligt mange slag væk ud af det blå. Putningen er skidt, og fejlene bør kunne luges ud, og så bliver det rigtig godt.

Første runde i går:
https://shotzoom.com/rounds/92977274976#
88 slag med en 10'er (par 4) og en 7'er (par 3). Så det blev alligvel til årets første runde bedre end handicap (38 point) efter en endeløs række opskrivninger.

Anden runde: 

https://shotzoom.com/rounds/92677844626#

(Stableford, så slagscoren er ikke korrekt, starter med en streg, fordi jeg ikke fandt min bold, og ikke orkede at gå tilbage og slå en ny).
Ikke nogen katastrofe, særligt ikke i lyset af at det er meget at spille golf i 9 timer i træk på en portion skyr, og 5-6 liter vand drukket på runden. Første runde trak ud pga en langsom to-bold! Så jeg nåede ikke den planlagte frokost inden herreklubben skulle slå ud. Men stadig elendig putning, og for mange dumme fejl. (30 point).

Dagens eclectic-score blev 75 slag. 

Jeg glæder mig stadig til at slå fairwayslag og chips/pitch fra rigtigt græs igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Enten spiller jeg ikke nok og træner ditto, men jeg er langt langt fra mit spil fra 2016, hvor jeg havde mange gode runder omkring de 80 og et par stykker under. 2017 var en blandet oplevelse, men vejret var heller ikke ligefrem med os. 

2018 startede med helt nyt hcp da jeg skulle skifte klub og mit gamle åbenbart blev slettet. Det var så starten på noget nyt og sjovt, men det er ligesom ikke rigtig blevet til noget. 
Bedste runde er +22 og det er fanme skidt! Det mærkelige er at jeg faktisk synes jeg spiller rimelig godt, for de mange duffere omkring greens er stortset elimineret, putteren kører sine vanlige <2.0, men jeg kan så se at jeg har ufattelige mange bolde der triller væk fra fairways pga den tørre jord. Og jeg kan altså ikke få mig selv til at spille en hel runde med 7jern som det længste. 

Min sidste runde havde jeg 5 ture i skoven, hvor den ene tur var et giga slice, mens de 4 andre var pga roll off af fairwayen og kunne ikke komme ordentligt ud. 

Pt. synes jeg golf er håbløst og misunder at i andre kan få nogle stabile runder sat sammen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
7 timer siden, skrev Nicolai:

Enten spiller jeg ikke nok og træner ditto, men jeg er langt langt fra mit spil fra 2016, hvor jeg havde mange gode runder omkring de 80 og et par stykker under. 2017 var en blandet oplevelse, men vejret var heller ikke ligefrem med os. 

2018 startede med helt nyt hcp da jeg skulle skifte klub og mit gamle åbenbart blev slettet. Det var så starten på noget nyt og sjovt, men det er ligesom ikke rigtig blevet til noget. 
Bedste runde er +22 og det er fanme skidt! Det mærkelige er at jeg faktisk synes jeg spiller rimelig godt, for de mange duffere omkring greens er stortset elimineret, putteren kører sine vanlige <2.0, men jeg kan så se at jeg har ufattelige mange bolde der triller væk fra fairways pga den tørre jord. Og jeg kan altså ikke få mig selv til at spille en hel runde med 7jern som det længste. 

Min sidste runde havde jeg 5 ture i skoven, hvor den ene tur var et giga slice, mens de 4 andre var pga roll off af fairwayen og kunne ikke komme ordentligt ud. 

Pt. synes jeg golf er håbløst og misunder at i andre kan få nogle stabile runder sat sammen. 

Kom et smut til Lübker, så går vi en runde sammen. Vi har stadig gode fairways, hvor der ikke er 200% ekstra rul på hvert slag, så det er faktisk til at spille rigtig golf...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu