Hop til indhold

dynen

Scores 2018

Recommended Posts

1 time siden, skrev Kaizer:

Præcist. Jeg arbejder på det, og er godt på vej.

Ind til videre har jeg fået det 17. slag tilbage, og om 8 "dårlige" runder kommer 18. slag.

Det pudsige er, at ind i mellem går det forrygende. I søndags var jeg til turnering. Startede på hul 11, og hul 16-2 gav alle en par. 2 af dem var der ikke GIR, så der er det ekstra rart når par kommer alligevel. Det kan dog hurtig gå galt, hvad de samlede 31 point vidner om.

ingen siger golf skal være nemt, men det er frustrerende, at man ikke kan strikke 3 stabile runder sammen. Det har alle dage været min store udfordring. Jeg kan den ene dag gå 85, så 80, for så at slutte af med 95. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, skrev Årgang63:

Super runde og i min verden ville konklusionen aldrig være "kold putter" efter en runde i -4 :D

Tak :D Nej det er måske også så meget sagt, men jeg havde 4 birdiechancer, hvor jeg slog den helt tæt på, og dem udnyttede jeg. Derudover har jeg 4-5 putts for birdie på en 4-5 meter, som jeg ikke udnyttede. Så en da de falder i, så bliver det sjovt ;) 

3 timer siden, skrev Nicolai:

Jeg har svært ved at finde en grimasse, med tanke på resten af dine stats :D Godt spillet! 

Tak :D de andre stats er jeg OK glad for, så det tegner da for en god sæson, selvom jeg slet ikke spiller så meget mere. Men kan virkelig mærke, at jeg har fået en TrackMan til rådighed :D Det gør virkelig en forskel at træne... sjovt nok!

4 timer siden, skrev Kaizer:

Putter: Så ved du da hvad du skal varme op.

Ja, det er altid rart at vide hvad man kan gøre bedre, for det er der altid :P 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Golfhæftet turnering i klubben idag. Første præmie var en tur til en bane i Sverige

Tror det hed bedst ball det vi spillede. Vi skulle hver især slå ud og så tage den vi synes var bedst. Dog kun fra tee og vi skulle hver især have 6 huller hvor hvor vi brugte den enes tee slag. 

Fik en 4 plads. Kom ind med 40 point. Trode vi kom ind med 41, men jeg havde desværre smidt en runde ind 4-5 dage inden, hvor det så lige gjore vi mistede en streg. Så vi havde 10 istedet for 11. Det "kostede" desværre 3 pladsen

Tror vi havde 14 par, 2 boogies og 2 dobbelt. Den ene dobbelt kan jeg leve med, da det var på hul 13, som er det rent ud sagt møghul, men den anden var på et par 3 hul, som ihvertfald skulle ha været boogie istedet og de 2 boogies, var begge på par 5 huller, så det var heller ikke helt godkendt :( Ikke mange birdie chancer. Vi blev begge enige om, inden vi gik igang, at vi bare skulle ha bolden på green og så 2 put hver gang, men greens var nu også ret så hurtige. De rullede vist lige omkring 11, da vi gik igang kl 09.30 og blev så en lille smule hurtigere endnu, da de tørrede endnu mere ud, da runden gik igang. 

Men er nu godt tilfreds. Der kom da en præmie ud af det.

Hvis der er nogen der vil købe et mini cruise fra Frederikshavn til Oslo for 2 personer, så siger i bare til :D Var nogle ret gode præmier der var til alle vindere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
16 timer siden, skrev AkselBirke:

Golfhæftet turnering i klubben idag. Første præmie var en tur til en bane i Sverige

Tror det hed bedst ball det vi spillede. Vi skulle hver især slå ud og så tage den vi synes var bedst. Dog kun fra tee og vi skulle hver især have 6 huller hvor hvor vi brugte den enes tee slag. 

Fik en 4 plads. Kom ind med 40 point. Trode vi kom ind med 41, men jeg havde desværre smidt en runde ind 4-5 dage inden, hvor det så lige gjore vi mistede en streg. Så vi havde 10 istedet for 11. Det "kostede" desværre 3 pladsen

Tror vi havde 14 par, 2 boogies og 2 dobbelt. Den ene dobbelt kan jeg leve med, da det var på hul 13, som er det rent ud sagt møghul, men den anden var på et par 3 hul, som ihvertfald skulle ha været boogie istedet og de 2 boogies, var begge på par 5 huller, så det var heller ikke helt godkendt :( Ikke mange birdie chancer. Vi blev begge enige om, inden vi gik igang, at vi bare skulle ha bolden på green og så 2 put hver gang, men greens var nu også ret så hurtige. De rullede vist lige omkring 11, da vi gik igang kl 09.30 og blev så en lille smule hurtigere endnu, da de tørrede endnu mere ud, da runden gik igang. 

Men er nu godt tilfreds. Der kom da en præmie ud af det.

Hvis der er nogen der vil købe et mini cruise fra Frederikshavn til Oslo for 2 personer, så siger i bare til :D Var nogle ret gode præmier der var til alle vindere

Vi spillede div derude sidste weekend og folk sagde de rullede 10,5 men de rullede ikke mere end 8,5.

så 11 skal måske tages med et gram salt eller 2... ved ikke hvordan de måler derude det må være ned af bakke :D

Redigeret af Inu8D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Inu8D:

Vi spillede div derude sidste weekend og folk sagde de rullede 10,5 men de rullede ikke mere end 8,5.

så 11 skal måske tages med et gram salt eller 2... ved ikke hvordan de måler derude det må være ned af bakke :D

Tjo det føltes i hvert fald hurtig. De var lige blevet tromlet, men vi kan jo kun tage greenkeeperens ord for det. Det er ikke mig der har målt hastigheden.

Synes dog uden tvivl det er de hurtigeste jeg har spillet på i år endnu. Har ikke prøvet Kolding iår endnu. Ved godt i plejer at have virkelig gode greens

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, skrev Inu8D:

Vi spillede div derude sidste weekend

lækker bane ikke og næsten helt flad :lol:

Jeg kan ikke huske, hvad hul de måler på, men giver dig ret i at målingerne indimellem kan være noget afvisende..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 13/5/2018 kl. 16:12 , skrev Nicolai:

ingen siger golf skal være nemt, men det er frustrerende, at man ikke kan strikke 3 stabile runder sammen. Det har alle dage været min store udfordring. Jeg kan den ene dag gå 85, så 80, for så at slutte af med 95. 

Jeg har tit tænkt det samme, at jeg var ustabil, med de forskellige scores jeg sætter sammen. Men hvis jeg tænker over det, så synes jeg faktisk ikke det er så vildt endda. Hvis de bedste spillere i verden kan spille den samme bane i 10 slag flere end dagen før, så er det vel ikke så mærkeligt, hvis vi "utrænede dødelige" svinger mindst lige så meget fra runde til runde, der typisk ligger meget mere end en dag efter hinanden..? :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, skrev Nicolai:

lækker bane ikke og næsten helt flad :lol:

Jeg kan ikke huske, hvad hul de måler på, men giver dig ret i at målingerne indimellem kan være noget afvisende..

Mildt sagt skal vi ikke bare sige det ikke er en bane for mig :lol: og de kan da kun ha målt den engang og det er ned af bakke :blink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev ploehmann:

Jeg har tit tænkt det samme, at jeg var ustabil, med de forskellige scores jeg sætter sammen. Men hvis jeg tænker over det, så synes jeg faktisk ikke det er så vildt endda. Hvis de bedste spillere i verden kan spille den samme bane i 10 slag flere end dagen før, så er det vel ikke så mærkeligt, hvis vi "utrænede dødelige" svinger mindst lige så meget fra runde til runde, der typisk ligger meget mere end en dag efter hinanden..? :-)

Haha.. Sådan har jeg aldrig sammenlignet mig selv med de gode, men så kan vi sige at jeg svinger HELT vildt ALTID :D

47 minutter siden, skrev Inu8D:

Mildt sagt skal vi ikke bare sige det ikke er en bane for mig :lol: og de kan da kun ha målt den engang og det er ned af bakke :blink:

Haha.. Så må du komme til Holstebro og spille Råsted med mig, nu hvor jeg er midlertidig medlem heroppe. Storådalen er også min hjemmebane :) Vi kunn evt invitere ham der sjællænderen du ved nok hvem og så ham den lille tykke med Crocs skoene?

@Rosenberg & @osholm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
11 timer siden, skrev Nicolai:

Haha.. Sådan har jeg aldrig sammenlignet mig selv med de gode, men så kan vi sige at jeg svinger HELT vildt ALTID :D

Haha.. Så må du komme til Holstebro og spille Råsted med mig, nu hvor jeg er midlertidig medlem heroppe. Storådalen er også min hjemmebane :) Vi kunn evt invitere ham der sjællænderen du ved nok hvem og så ham den lille tykke med Crocs skoene?

@Rosenberg & @osholm

Jeg er frisk på en runde i holstebro :D jeg har faktisk aldrig spillet der, sikke en skam.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
21 minutter siden, skrev Inu8D:

Jeg er frisk på en runde i holstebro :D jeg har faktisk aldrig spillet der, sikke en skam.

Det er muligt, de rullede langsommere da i tabte til Birkemose i sidste uge, men de var blevet tromlet og klippet om lørdagen, inden vi var til turnering i søndags. Der rullede de hurtigt, om det er de 11 de påstod, skal jeg ikke gøre mig klog på :)

Birkemose er skam heller ikke min ynglingsbane, men det er der jeg er startet og kender efterhånden så mange der ude nu, så altid nogen at spille med, men ellers stod den nok på Kolding golfklub eller Vejen istedet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
59 minutter siden, skrev AkselBirke:

Det er muligt, de rullede langsommere da i tabte til Birkemose i sidste uge, men de var blevet tromlet og klippet om lørdagen, inden vi var til turnering i søndags. Der rullede de hurtigt, om det er de 11 de påstod, skal jeg ikke gøre mig klog på :)

Birkemose er skam heller ikke min ynglingsbane, men det er der jeg er startet og kender efterhånden så mange der ude nu, så altid nogen at spille med, men ellers stod den nok på Kolding golfklub eller Vejen istedet

Vi tabte ikke vi delte :) og de var klippet og  tromlet, derud over må  de aldrig løbe 11 i birkemose for så har i også en del huller som i ikke kan sætte en fair pind på nogen greens.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det fandt vi ud af sidste år, da der var klub mester spil. Jeg var selvfølgelig ikke i nærheden af at vinde, men kan bare huske på hul 10 og 18, havde greenkeeperen stillet pinden så dumt, så du skulle ramme puttet, ellers trillede du bare ned i bunden af greenen igen. Det kostede en del slag for folk sidste år

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, skrev Inu8D:

Du siger bare til, så finder vi ud af noget. Begge baner er gode, men klart Råsted hører til en af de absolut flotteste baner. Jeg er heroppe til slut juni i hverdagene ellers skal der lige lidt planlægning til, hvis vi skal spille en weekend.

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sååå lugtede det LIDT af noget der kan fungere.

Traf en beslutning igår på herredagen, IKKE at røre køllerne! 

https://golfshot.com/profiles/N5V2K/rounds/ovZE0A

De første 12 huller blev spillet til hcp

Bolden blev holdt i spil med små misses af fairway og jeg kan spille 5 jernet ca 190-200 meter frem når jeg træffer rigtigt. På hul 13 blev jeg straffet på længden i modvind, så mit 2. slag fra højre rough blev ude i højre side og stadig 170 meter ind uden et godt slag mod green. Der skulle jeg have taget min medicin og spillet den frem i fairway, men i stedet prøvede jeg at slice bolden til green med fare for at slå out .. og så forsvandt den bold :D   Resten af hullet var lort og så kunne jeg ikke helt samle mig til resten af runden, det gav flere dårlige beslutninger. 

På 17 og 18 tog jeg så alligevel 3w frem (17 spiller væsentligt længere pt under renovering af normalt tee sted) men strategien indtil da kun at spille jern var helt korrekt og på 9 af de 14 par 4/5 huller havde jeg stadig rigtig fornuftige længder til 2. slaget, så der burde have været mange flere GIR .. så jeg skal egentlig nok bruge mere tid på at træne det gode træf med 5 jernet og så wedges som jeg har en tendens til at få trukket meget venstre

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 14/5/2018 kl. 21:54 , skrev Nicolai:

@Rosenberg & @osholm

Hov hov nu skal du ikke blive personlig Hr. Duffer fra 85 m

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu